آیا صرف گریه کردن به مصیبت های امام حسین علیه السلام پاک کننده گناهان است؟ یا لزوم این اتفاق داشتن معرفت نسبت به امام است؟

27

سوال2433:
با عرض سلام و ارزوی قبولی زیارتها و عزاداریهای تمام عزیزان.
متاسفانه نگرش عوامانه به امام حسین به این طریق رواج دارد…. فقط گریه بر امام حسین(ع) کافیست و ما را از گناه پاک کرده و وارد بهشت میکند?!!!
ایا این دیدگاه صحیح است? چرا که مشاهده میکنیم در جامعه چنین برداشتی از محرم و یاد امام حسین( ع)، اکثر جوانان را از هدف عالی و متعالی قیام ایشان و طریق و زندگی ایشان در رسیدن به رضای الهی در اعمال، عمدتا” باز داشته است?
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2433
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
☘️🔅🌱ایمان و تقوا شرط قبولی عزاداری و تایید گریه هاست!
🌻🔅🌱المائدة : 27 … إِنَّما يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقينَ
🌹خدا، تنها از پرهيزگاران مى‏پذيرد!
🌷🔅🌱شرط ظهور آثار عزاداری ها و گریه ها و عرض ارادت ها به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا علیه السلام آمیخته شدن آن با نور ایمان و تقوای الهی است، کسی که احترام سیرت و مرام حسینی را نگه ندارد و تنها به ظاهر عمل کند از روح آثار و برکات حسینی محروم خواهند بود.
🌷🔅🌱کسی که هم به ظاهر و به باطن حسینی شود به حیات حسینی احیا خواهد شد و خدای کریم و وهاب و ودود جسم و جان او را از برکات عظیم حسینی بهره مند خواهد نمود!
🌻🔅🌱النحل : 97 مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُونَ
🌹هر كس كار شايسته‏اى انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن، در حالى كه مؤمن است، او را به حياتى پاك زنده مى‏داريم و پاداش آنها را به بهترين اعمالى كه انجام مى‏دادند، خواهيم داد.
🌻🔅🌱بگو: «انفاق كنيد خواه از روى ميل باشد يا اكراه، هرگز از شما پذيرفته نمى‏شود چرا كه شما قوم فاسقى بوديد!»
🌷🔅🌱فسق و فساد و مکروهات با راه دوستاران واقعی امام حسین علیه السلام سنخیتی ندارد. بذل جان و بذل آه و اشک و بذل خیرات و سینه زدن و … با ایمان و تقوا مرضیّ درگاه خدایند!
🌻🔅🌱التوبة : 53 قُلْ أَنْفِقُوا طَوْعاً أَوْ كَرْهاً لَنْ يُتَقَبَّلَ مِنْكُمْ إِنَّكُمْ كُنْتُمْ قَوْماً فاسِقينَ
🌹بگو: «انفاق كنيد خواه از روى ميل باشد يا اكراه، هرگز از شما پذيرفته نمى‏شود چرا كه شما قوم فاسقى بوديد!»
🌷🔅🌱زیبایی و اجر هر نوع عرض ارادت به ساحت امام حسین علیه السلام با اعمال زشت و قبیح تباه میشود.
🌻🔅🌱آل‏عمران : 22 أُولئِكَ الَّذينَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ ما لَهُمْ مِنْ ناصِرينَ
🌹آنها كسانى هستند كه اعمال (نيكشان، به خاطر اين گناهان بزرگ،) در دنيا و آخرت تباه شده، و ياور و مددكار (و شفاعت كننده‏اى) ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.