اخیرا یکی از منبری های مشهور فرمایش کرده اند که طب اسلامی نداریم و رساله ذهبیه امام رضا (ع) که یک متن بلند طبی است، سند درستی ندارد لطفا در این مورد راهنمایی بفرمایید.

35

سوال2357:
سلام علیکم
اخیرا یکی از منبری های مشهور فرمایش کرده اند که طب اسلامی نداریم و رساله ذهبیه امام رضا (ع) که یک متن بلند طبی است، سند درستی ندارد❗️
لطفا در این مورد راهنمایی بفرمایید.🌱
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2357
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱کتب دانشگاه درد و درمان، طب مناجات، مشکات الشفا، مصباح الشفا تنها نمونه ی کوچکی از طب اسلامی میباشد، هر یک از روش های درمان ارائه شده در طب اسلامی به تنهایی طب کامل میباشد.
🌷🔅🌱رساله ذهبیه با غنایی که دارد هر چند که در قالب توصیه های خاصی است اما یک دوره کامل حفظ تندرستی و درمان است. تنها سند حدیث ملاک توثیق آن نیست با قرائن متعدد میتوان حدیث را توثیق و یا تضعیف نمود.
🌷🔅🌱طب اسلامی، نسخه ها و توصیه های آن طبی چند لایه و موازی است، که تمام لایه ها و بخش های پنهان و آشکار آدمی را طبابت میکند، همچنین وجود آدمی را رشد و پرورش میدهد، مهمتر از همه طب اسلامی سبیل خاص عبادت و بندگی الهی محسوب میشود.
🌷🔅🌱طب اسلامی تنها طبی است که هیچ عوارض جانبی ندارد بلکه بر دامنه سلامتی و تندرستی می افزاید!
🌷🔅🌱طب اسلامی از چنان اقتداری برخوردار است که میتواند هر چیزی را به دارو و درمان تبدیل نماید.
🌷🔅🌱تنها شیاطین نگران توسعه طب اسلامی هستند چرا که علاوه بر طبابت بر غلظت ایمان و تقوا می افزاید.
🌷🔅🌱کسانی با طب اسلامی به ستیز میپردازند که طب شان طب موشی است، یعنی موش های آزمایشگاهی بیچاره استاد طبابت آنها هستند، طب آنها هر قدر که دردی را درمان کند دردهای بیشتری را در قبال آن تولید میکند، بسیآری از بیماری های نو ظهور از ثمرات طب جدید است این طب نه تنها ریشه بیماری را قطع نمیکند بلکه نسبت به بیماری حساسیت ایجاد مینماید. بیماری هایی که ریشه کن شده بودند امروزه با شدت و قدرت افزونتری خودنمایی میکنند.
🌷🔅🌱در وجاهت طب اسلامی همین بس که دل پاک به تنهایی داروسازی میکند آنهم تنها با یک ذکر زیبا، در حالیکه اقیانوسی از اذکار تحفه خدای شافی است.
🌸🔅🌱 يا مَنِ اسْمُهُ دَوَاءٌ وَ ذِكْرُهُ شِفَاءٌ وَ طَاعَتُهُ غَنَاء
🌷🔅🌱آنها نمی فهمند که شفا دهنده خداست!
🌻🔅🌱الشعراء : 80 وَ إِذا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفينِ
🌹و هنگامى كه بيمار شوم مرا شفا مى‏دهد،
🌸🔅🌱
🌷🔅🌱در تعریف طب اسلامی در ضمن سوالات آتی پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.