اگر من نوعی ادعا کنم که زیارت اربعین که سه چهار سال هست پرشور و با عظمت برگزار میشود صرفا جنبه سیاسی دارد در جواب بنده چه می فرمائید.

25

سوال2434 :
سلام علیکم استاد گرامی.
اگر من نوعی ادعا کنم که زیارت اربعین که سه چهار سال هست پرشور و با عظمت برگزار میشود صرفا جنبه سیاسی دارد در جواب بنده چه می فرمائید. با تشکر
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2434
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱بی شک و تردید زیارت اربعین تاثیر سیاسی دارد اما محدود به سیاست نمیباشد! زیارت اربعین تاثیری جهانی و بین المللی بلکه تاثیری فوق تاثیر و فراجهانی دارد، این زیارت رگ خواب رفته جهانیان را بیدار میکند، روحیه بندگی الهی را بالا میبرد، نوعی ورزش روحانی و قلبی است، نوعی نرمش انسانیت است، نوعی مانور یزید ستیزی است! نوعی آمادگی رزمی برای ظهور است!
🌷🔅🌱همایش و کنگره و زیارت اربعین آغازی برای اجتماع قلوب روی خط و محور ولایت و امامت است، تمرین مهاجرت الی الله است! تبدیل درد به لذت و ممارست عظیم شور و عشق و دلدادگی است.
🌷🔅🌱زیارت اربعین به شکل امروزی نشان آغاز تحول در عرصه جهانی است! آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، مذهبی، انسانی، فردی و … خاص خود را دارد، فراتر از آن است که با چند خط به تصویر در آید!
🌷🔅🌱زیارت اربعین نشان حیات عظیم حسینی و احیاء عالم به شور حسینی است!
☘️🔅🌱 #سوال2434_تکمله استاد منظورم این بود که شکل گیری این حرکت ساخته دست سیاست مردان هست !!
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2434_تکمله
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱سیاست هیچ سیاستمداری نمیتواند دلی را عاشق و بیقرار ساخته و اینچنین راهی کوی عشق و دلدادگی نماید، البته سیاست میتواند با هماهنگی و همراهی با فطرت جوشیده و خروشیده سهمی را برای خود در این امر ایجاد نماید اما به هیچ وجه نمیتواند کاروان عشق راهی کوی امام حسین علیه السلام را با این حجم رهبری نماید، این امر به معجزه ای آسمانی شبیه است تا چیز دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.