باتوجه به علم غیب ائمه معصومین اگر امام حسین می دانست علی اصغر آماج تیر خواهد شد مشارکت در قتل کرده است…. تا زمانی که در علم معصوم غلو می کنیم این معضلات تاریخی لا ینحل باقی خواهد ماند.

22

سوال۲۵۴۹ -1 :
اگر امام حسین می دانست علی اصغر آماج تیر خواهد شد مشارکت در قتل کرده است…. تا زمانی که در علم معصوم غلو می کنیم این معضلات تاریخی لا ینحل باقی خواهد ماند.

🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2549_برگ_دوم
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱آیا حضرت ابراهیم علیه السلام میدانست که چاقو می بُرَّد و با این علم اسماعیل علیه السلام را به مذبح بردند؛ همچنین آیا اسماعیل علیه السلام میدانستند که به مذبح میروند و ذبح خواهند شد، چرا رفتند؟!
جواب آسان هست!
ابراهیم علیه السلام برای اجرای فرمان الهی و تثبیت حقیقت بندگی الهی اسماعیل علیه السلام را به مذبح بردند، اگر اسماعیل علیه السلام کشته میشدند، ایشان شهید و ابراهیم علیه السلام محاهد در راه خدا بودند!
هر چه باشد حضرت ابراهیم علیه السلام به قصد کشتن و اسماعیل علیه السلام به قصد کشته شدن در راه خدا راهی قربانگاه بودند!
🌻🔅🌱الصافات : 102 فَلَمَّا بَلَغَ مَعَهُ السَّعْيَ قالَ يا بُنَيَّ إِنِّي أَرى‏ فِي الْمَنامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانْظُرْ ما ذا تَرى‏ قالَ يا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرُ سَتَجِدُني‏ إِنْ شاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرينَ
🌹هنگامى كه با او به مقام سعى و كوشش رسيد، گفت: «پسرم! من در خواب ديدم كه تو را ذبح مى‏كنم، نظر تو چيست؟» گفت «پدرم! هر چه دستور دارى اجرا كن، به خواست خدا مرا از صابران خواهى يافت!»
🌷🔅🌱امام حسین علیه السلام امام زمان خود بودند و به نور امامت و ولایت شان به حق عمل و زیباترین جان فشانی را برای احیاء دین الهی انتخاب کرده بودند! در عین حال زیباترین و لطیف ترین قربانی عالم را به قربانگاه بردند!
🌷🔅🌱به یقین امام حسین علیه السلام جناب علی اصغر علیه السلام را به میان لشکر یزید نبردند تا شهید شود، بلکه برای شهادت حضرت با سویدای دل رحمانی شان پذیرا بودند!
🌷🔅🌱اگر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مدینه ی علم و مولا علیه السلام باب مدینه العلم و دیگر ائمه علیهم السلام ابواب همان شهر باشند پس کسی که از باب علم وارد سرزمین علم میشود، خود همان باب چگونه با علم در ارتباط هست!؟؟؟!!! باید که سبیل معرفت خود را نسبت به ائمه علیهم السلام گشادتر نماییم تا نسبت به علوم آنها دچار تردید نشویم!
🌷🔅🌱جانی که به صاحبش برگردانده میشود، این معامله کشته شدن نیست بلکه زنده تر شدن است!
هدف خلقت ظهور بندگی خداست، بذل جان در راه مالک جان عالی ترین شکل بروز بندگی خداست!
🌻🔅🌱البقرة : 207 وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْري نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ
🌹بعضى از مردم (با ايمان و فداكار، همچون على (ع) در «ليلة المبيت» به هنگام خفتن در جايگاه پيغمبر ص)، جان خود را به خاطر خشنودى خدا مى‏فروشند و خداوند نسبت به بندگان مهربان است.
🌷🔅🌱امام حسین علیه السلام با جان و اموال و اولادشان با خدا معامله نمودند! چه معامله ای!!!!
🌻🔅🌱التوبة : 111 إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى‏ مِنَ الْمُؤْمِنينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَ يُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجيلِ وَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفى‏ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذي بايَعْتُمْ بِهِ وَ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ
🌹خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خريدارى كرده، كه (در برابرش) بهشت براى آنان باشد (به اين گونه كه:) در راه خدا پيكار مى‏كنند، مى‏كشند و كشته مى‏شوند اين وعده حقّى است بر او، كه در تورات و انجيل و قرآن ذكر فرموده و چه كسى از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اكنون بشارت باد بر شما، به داد و ستدى كه با خدا كرده‏ايد و اين است آن پيروزى بزرگ‏
🌷🔅🌱حقیقتی که حتی ساحران فرعون به آن آگاه بودند و در قتل خود با فرعون شراکت ننمودند بلکه به معامله با خدای یکتا و یگانه پرداختند!
🌻🔅🌱الأعراف : 125 قالُوا إِنَّا إِلى‏ رَبِّنا مُنْقَلِبُونَ
🌹(ساحران) گفتند: « (مهم نيست،) ما به سوى پروردگارمان بازمى‏گرديم!
🌻🔅🌱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.