در سوره تغابن ایه ۱۱ خداوند میفرمایند : نرسد هیچ مصیبتی مگر باذن خدا و کسی که ایمان اورد بخدا هدایت کند دلش را و خدا به چیز داناست. سوال این است که خداوند چرا به ذهن و خیال و مغز ایمان اورنده اشاره نمیکند و مستقیما از هدایت قلب او صحبت میکند ؟ با اینکه ما رر عالم ذهن و خیال بسر میبریم.

35

سوال3389 :
در سوره تغابن ایه ۱۱ خداوند میفرمایند :
نرسد هیچ مصیبتی مگر باذن خدا و کسی که ایمان اورد بخدا هدایت کند دلش را و خدا به چیز داناست.
سوال این است که خداوند چرا به ذهن و خیال و مغز ایمان اورنده اشاره نمیکند و مستقیما از هدایت قلب او صحبت میکند ؟ با اینکه ما رر عالم ذهن و خیال بسر میبریم.

🌷🔅بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ 🔅🌷
🔆علیکم السلام
☘️ #جواب3389
🌷🔆التغابن : 11 ما أَصابَ مِنْ مُصيبَةٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ مَنْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليمٌ
🔆🌷هيچ مصيبتى رخ نمى‏دهد مگر به اذن خدا! و هر كس به خدا ايمان آورد، خداوند قلبش را هدايت مى‏كند؛ و خدا به هر چيز داناست!
☘️🔆 قلب آدمی پایگاه و مرکز مخابرات و اطلاعات و ارتباطات آدمی است، همچنین محل استقرار عقل و به منزله فانوس علم و حکمت و روشنایی است، از جنبه دیگر قلب همچون پادشاه دیگر اعضا و جوارح آدمی است که ذهن و خیال و مغز از آن جدا نیست، پس اگر قلب هدایت شود کل اعضا و جوارح و جوانح آدمی به تبع آن هدایت مییابند.

🌸🌿 و فَرَضَ عَلَى الْقَلْبِ وَ هُوَ أَمِيرُ الْجَوَارِحِ الَّذِي بِهِ تَعْقِلُ وَ تَفْهَمُ وَ تَصْدُرُ عَنْ أَمْرِهِ وَ رَأْيِه‏
من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص: 627
🌼علی ساعی(عبدالله مشکات 110.141(903) 🌼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.