در پاسخ سوال ۲۹۹۰ فرمودید: خلق موجودات عاصی در عالم دنیا با قیافه قبیح و مسوخ بخاطر کارنامه اعمال آنها بوده. عالم دنیا برای این موجودات محل تحمل کیفر اعمال گذشته و جبران خطا ها و انجام وظایف تعریف شده. منظور از این موجودات دقیقا چه هست و چرا باید به این شکل تحمل کیفر کنند؟

23

سوال۲۹۹۲:
در پاسخ سوال ۲۹۹۰ فرمودید: خلق موجودات عاصی در عالم دنیا با قیافه قبیح و مسوخ بخاطر کارنامه اعمال آنها بوده. عالم دنیا برای این موجودات محل تحمل کیفر اعمال گذشته و جبران خطا ها و انجام وظایف تعریف شده.
منظور از این موجودات دقیقا چه هست و چرا باید به این شکل تحمل کیفر کنند؟
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2992
🌹علیکم السلام
🌼🌿تمام موجودات عالم به ابتدا دارای توانایی ها و استعدادهای یکسان بوده و در طریق مسابقه بندگی خدا قرار گرفته و بعد از تعلیمات و گذراندن کلاس ها و امتحانات مختلف مدرک بندگی خود را که ساختار فعلی آنهاست کسب نمودند،
ذرات و انواع موجودات از جمادات و نبادات و حیوانات و انسانها فرشتگان و … همه همه تمام صفات ظاهری و خصوصیات باطنی شان نتیجه همان نتایج مسابقه بندگی است، این همایش هنوز هم ادامه دارد!
🔆نتیجه نهایی هنوز مشخص نشده، جهان آخرت اعلام نتایج نهایی است؛
🔆عالم دنیا نوعی قیامت صغری محسوب میشود و موجودات دنیوی کیفر میانی اعمال خود را تحمل میکنند!
🔆نمونه ای از امتحانات موجودات آزمون ولایت بوده که در ذیل به قسمتی از آن اشاره میشود!
🌸🌿…ِ وَ فِي يَوْمِ الْغَدِيرِ عَرَضَ اللَّهُ الْوَلَايَةَ عَلَى أَهْلِ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ فَتَسْبِقُ إِلَيْهَا أَهْلُ السَّمَاءِ السَّابِعَةِ فَزَيَّنَ بِهَا الْعَرْشَ ثُمَّ سَبَقَ إِلَيْهَا أَهْلُ السَّمَاءِ الرَّابِعَةِ فَزَيَّنَهَا بِالْبَيْتِ الْمَعْمُورِ ثُمَّ سَبَقَ إِلَيْهَا أَهْلُ السَّمَاءِ الدُّنْيَا فَزَيَّنَهَا بِالْكَوَاكِبِ ثُمَّ عَرَضَهَا عَلَى الْأَرَضِينَ فَسَبَقَتْ مَكَّةُ فَزَيَّنَهَا بِالْكَعْبَةِ ثُمَّ سَبَقَتْ إِلَيْهَا الْمَدِينَةُ فَزَيَّنَهَا بِالْمُصْطَفَى مُحَمَّدٍ ص ثُمَّ سَبَقَتْ إِلَيْهَا الْكُوفَةُ فَزَيَّنَهَا بِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ عَرَضَهَا عَلَى الْجِبَالِ فَأَوَّلُ جَبَلٍ أَقَرَّ بِذَلِكَ ثَلَاثَةُ أَجْبُلٍ [أَجْبَالٍ‏] الْعَقِيقُ وَ جَبَلُ الْفَيْرُوزَجِ وَ جَبَلُ الْيَاقُوتِ فَصَارَتْ هَذِهِ الْجِبَالُ جِبَالَهُنَّ وَ أَفْضَلَ الْجَوَاهِرِ ثُمَّ سَبَقَتْ إِلَيْهَا جِبَالٌ أُخَرُ فَصَارَتْ مَعَادِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ مَا لَمْ يُقِرَّ بِذَلِكَ وَ لَمْ يَقْبَلْ صَارَتْ لَا تُنْبِتُ شَيْئاً وَ عَرَضَتْ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ عَلَى الْمِيَاهِ فَمَا قَبِلَ مِنْهَا صَارَ عَذْباً وَ مَا أَنْكَرَ صَارَ مِلْحاً أُجَاجاً وَ عَرَضَهَا فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ عَلَى النَّبَاتِ فَمَا قَبِلَهُ صَارَ حُلْواً طَيِّباً وَ مَا لَمْ يَقْبَلْ صَارَ مُرّاً ثُمَّ عَرَضَهَا فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ عَلَى الطَّيْرِ فَمَا قَبِلَهَا صَارَ فَصِيحاً مُصَوِّتاً وَ مَا أَنْكَرَهَا صَارَ أَخْرَسَ مِثْلَ اللَّكَنِ وَ مَثَلُ الْمُؤْمِنِينَ فِي قَبُولِهِمْ وَلَاءَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ فِي يَوْمِ غَدِيرِ خُمٍّ كَمَثَلِ الْمَلَائِكَةِ فِي سُجُودِهِمْ لِآدَمَ وَ …
إقبال الأعمال (ط – القديمة)، ج‏1، ص: 464

🔆

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.