“شِيعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِينِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلايَتِنا يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا ويَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا.” آیا این حدیث این مساله را به ذهن متبادر نمی کند که خداوند تبارک و تعالی در محاسبه مقدار گل ایجاد انسان اشتباه کرده و اضافاتی داشته که از آن شیعیان خلق شده اند؟

165

سوال1313:
با عرض سلام خدمت استاد گرامی شِيعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِينِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلايَتِنا يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا ويَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا.
شيعيان ما از باقيمانده گل ما آفريده شده اند، ولايت ما در سرشت آنان عجين گشته است، آنان با خوشي ما خوشحال و با ناراحتي ما ناراحتند. آیا این حدیث این مساله را به ذهن متبادر نمی کند که خداوند تبارک و تعالی در محاسبه مقدار گل ایجاد انسان اشتباه کرده و اضافاتی داشته که از آن شیعیان خلق شده اند؟ به عبارت دیگر مگر خداوند احسن حسابگران نیست؟ شاید بفرمایید که همین اضافه بودن هم در حساب خداوند بوده ولی می شود بیشتر در این مورد راهنمایی کنید
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1313
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🍀🌱اگر فضل خدا نبود، از ما نشان و خبری نبود🌱🍀🌻
🔆🔅🌱شیعیان ما از فاضل طینت ما آفریده شده اند! فاضل را اگر به زیادی و اضافه معنی کنیم خطا کرده ایم، چرا که فضل بوی بخشش و موهبت و عنایت و برتری و لطف دارد،
🔆🔅🌱خالق در قرآن خود را با فضل ستوده است، فضل ارتباط خاصی با کرم الهی دارد.
🔆🔅🌱اگر چنین تصور کنیم که خالق می آفریند و آنگاه به نتیجه ی خلقت خود نگاه میکند، نشانه ی کوته فکری ما خواهد بود، وقتی خالق اراده میکند پس میشود(کن فیکون) ، آنچه را که اراده نموده خلق میشود اضافه از هر چیز را اگر اراده فرماید، پس اضافه از آن خلقتش هم خلق میشود، یعنی هر چند نزد او معلوم و مشخص اند! (وَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ عِنْدَهُ بِمِقْدارٍ )
🔆🔅🌱مراد از فاضل طینت حضرات این است که خالق حضرات را خلق فرمود و عنایات الهی بر حضرات چنان گسترده و عظیم بود که مهر و کرم و محبت و عنایت ش نسبت به آنها افزون افزونتر میگردد و خالق از آن عنایان لبریز شده از قامت والای آنها شیعیان حضرات را آفرید.
🔆🔅🌱فاضل طینت حضرات یعنی ما لایق این محبت خالق نبودیم و او این عنایت را افاضه نمود به فضلش به ما مرحمت فرمود!
🔆🔅🌱اگر فضل خدا نبود نابود میشدیم! حضرات نسبت به ما فضل و کرم اویند!
🌻🔅🌱النور : 10 وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ وَ أَنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ حَكيمٌ
☀️و اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود و اين كه او توبه پذير و درستكار است (خدا داند كه چه مى‏شد).
🔆🔅🌱خالق صاحب فضل است!
🌻🔅🌱آل‏عمران : 74 يَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظيمِ
☀️هر كس را بخواهد ويژه رحمت خود مى‏كند، و خداوند داراى مواهب عظيم است‏
🌻🔅🌱الحديد : 29 لِئَلاَّ يَعْلَمَ أَهْلُ الْكِتابِ أَلاَّ يَقْدِرُونَ عَلى‏ شَيْ‏ءٍ مِنْ فَضْلِ اللَّهِ وَ أَنَّ الْفَضْلَ بِيَدِ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظيمِ
☀️تا اهل كتاب بدانند كه آنها قادر بر چيزى از فضل خدا نيستند، و فضل (و رحمت) تماما به دست اوست، به هر كس بخواهد مى‏بخشد و خداوند داراى فضل عظيم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.