طبق تفسیری که از آیه 3 سوره مبارکه تین در متن سوال آمده است، این تفسیر بیان میدارد که مکه حرم امن الهی است، آیا نیروی خاص الهی در این مکان مانع وقوع اتفاق بد برای شخص می شود یا منظور بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله است ؟ همچنین ما شاهد کشته شدن افرادی در این مکان بوده ایم چگونه با این موضوع قابل جمع است؟

24

سوال۲۶۶۲ :
سلام علیکم
جناب استاد در آیه ۳سوره مبارکه تین که آیه ارسالی به کانال آیه روز است در توضیح این آیه جناب حاجی احمدی به استناد تفاسیر آورده اند که مکه حرم امن الهی است و در حرم امن الهی هیچ کس حق تعرض به دیگری را ندارد حتی گیاهان و حیوانات نیز در امنیت می باشند حال سوالی که مطرح می باشد آیا این آیه انسانها را ملزم به رعایت کردن می کند یا این که واقعا یک نیروی الهی مانع این تعرض می گردد؟ و یا این که حرم خداوند در برابر بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و…..امن می باشد چون ما حتی شاهد کشته شدن حجاج بیت الله الحرام نیز بنا به دلائل مختلف در این حرم بودیم لطفا در این مورد توضیحاتی بفرمائید که عین مطلب آیه روز را خدمتتان ارسال می کنم🌹👇

▫️ آیه شریفه ۳ سوره مبارکه تین در یک نگاه
🌱 #مکه شهر امن الهی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌸 لغت و معنی :
۱- هذا : این
۲- بلد : شهر
۳- امین: امن

🌺 نکات و پیام ها :
۱- قسم خداوند متعال به شهر مکه.
۲- مکه شهر امن الهی
۳- امنیت شهر مکه، حاصل دعای اجابت شده حضرت ابراهیم علیه السلام است که گفت :
💐 رب اجعل هذا بلدا امنا بقره/۱۲۶
۴- مکه حتی در عصر جاهلیت نیز به عنوان منطقه امن و حرم خدا محسوب شده است. کسی در آنجا حق تعرض به دیگری نداشت. حتی حیوانات و درختانهم در آنجا از امنیتی خاص بهره مند هستند.
🔺شاید به همین سبب هم هست که حتی آزار حیوانات موذی در حین احرام در خانه خدا مجاز نمی باشد.🌷

🌼🌹🌸بسم الله الرحمن الرحیم
#پاسخ2662
علیکم السلام🌷🌸🌹🌷🔅🔅
🌼🌹بلد امین بودن مکه وظایف و تکالیفی را برای خلق عالم فرض مینماید که آنها را ملزم به رعایت حرمت آن مینماید در واقع مکه ابزار امتحانی خاصی برای انسانها بوده که مقبولین ماجور و مردودین کیفر خواهند شد.
🌼🌹با در نظر گرفتن ظاهر و باطن آیات و تفسیر و تاویل آن، «بلد امین» به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و «تین و زیتون» امام حسن و حسین علیهما السلام و «طور سینین» به امام علی علیه السلام برمیگردد که با ظلم به عترت حرمت شهر امن الهی شکسته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.