قسمت چهارم : پاسخ به نقد های وارده بر پاسخ های سوالات مربوط به درآوردن تیر در حین نماز توسط امام علی (ع) ( برگ معرفت توحیدی مولا)

31

سوال۳۱۱۲:

تاسف بار اینکه امثال آقای جوادی آملی بدون تعمق جدی در قضیه فوق، به صرف دیدن در کتب علماء برجسته، این ماجرا را آیه آفاقی معرفت توحید امام علی ع تلقی کرده اند. و برخی نیز این قضیه را با اسفار اربعه عرفان ابن عربی و فلسفه ملاصدرا توجیه کرده اند بدون اینکه به عواقب آن توجه داشته باشند.( yon.ir/jJ1Q5)
آیا این همه تشویش و تناقض، غیر از اینکه نشان می دهد این قضیه جعلی است و سنگ بنای ایجاد تردید در حقیقت آیه زکات دادن امام علی ع در نماز داشته است، معرفت دیگری می تواند نتیجه دهد؟!
اگر این قضیه کنار گذاشته شود آیا فهم توحید اعلای امام علی ع متزلزل خواهد شد؟!
آیا بی خبری امام علی ع از پیرامونش بخاطر توحید اعلای ایشان را غیر از خبر معصوم می تواند کس دیگری تصدیق کند؟! اگر گفته شود که با توجه معیارهایی که خود اهل بیت ع گفته اند می توان به حقایق خلوت اعلای ائمه معصومین به قدر ظرفیت پی برد باید پرسید که پس چگونه است که اهل بیت نشانه های توحید اعلا را گفته اند ولی از ذکر این مصداق بزرگ احتراز کرده اند؟!

🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ۳۱۱۲
🌹سلام علیکم
🌼🌿وجودی که حکم ذکر و اسماء الهی را دارا میباشند تمام مظاهر آن اسماء در جان مبارکشان امکان تحقق دارد چرا که جان مولا پایگاه تحقق اراده سبحانی است لذا تعدد مظاهر و حوادثات متعدد و متضاد از جان مولا امری است ممکن.
تشکیک اقوام مخالف دلیلی بر عقب نشینی از حقیقت به اثبات رسیده ندارد.
کسی که تمام ابعاد وجودش به مالک اصلی اش واگذار میشود تحقق شئون متعدد و مختلف و متضاد در لحظه واحد امری است شدنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.