چه راه هایی برای شناختن وسوسه های شیطان وجود دارد ؟

31

سوال۲۴۴۷:
سلام علیکم
جناب استاد به نظر عالیجناب راهی برای شناختن وسوسه های شیطان وجود دارد ?ما معمولا وقتی متوجه وسوسه شیطان می شویم که گوش به فرمانش دادیم و اطاعت کردیم و بعدا متوجه قضیه شدیم که کار شیطان بوده منظورم شناخت وسوسه قبل از انجام عمل است مثلا در امری که نیاز به صبر داریم و با وسوسه شیطان آن کار را زود انجام می دهیم و بعدشم پشیمان می شویم اگر لطف بفرمائید و در این مورد توضیح بفرمائید ممنون می شوم
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2447
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱تقوای الهی بهترین وسیله تشخیص الهامات رحمانی از وساوس نفسانی و شیطانی است.
🌷🔅🌱برای پویایی تقوا محتاج فطرت همیشه بیدار هستیم، فطرت زمانی احیا خواهد شد که انسان در عمل به معلومات مُسَلّم ثبات و شتاب داشته باشد.
🌷🔅🌱باید خوی و خصال رحمانی و ملکوتی آدمی تقویت شده تا راه تشخیص الهامات از وساوس واضح و آشکار شود، البته در مراحل ابتدایی تشخیص خیلی سهل و آسان میباشد، اما کسانی که در وادی ارتباطات روحی و روانی فعالیت دارند اگر به این مراحل عالی نرسند توسط وساوس زمین گیر و جانشان معصیت زده خواهد شد.
🌷🔅🌱شناخت کلام الهی و معرفت به ادبیات قرآنی و آشنایی با کلام اهل بیت علیهم السلام مقدمه زیبای درک شفاف الهامات رحمانی در سطوح عالی است، عمل به قرآن و تبعیت از عترت موجب انسجام و تشخیص سریع قوه ممیزه دل خواهد شد.
🌷🔅🌱کسی که به این مرحله عالی نرسد ورودش به حوزه مسائل روحانی عامل دردسرهای فردی و اجتماعی خواهد شد!
🌷🔅🌱منشأ علت بسیاری از ادعاهای کذب به همین تلقینات نفسانی و شیطانی برمیگردد که برای حاملش باورهای دروغین میافریند.
🌷🔅🌱بسیاری از کسانی که بانی فلسفه های الحادی هستند در گرداب وساوس، به دام تلقینات شیطانی افتاده اند. خطرناک ترین نوع وساوس وسوسه های عقیدتی هستند که باعث افتادن صاحبان آن به دام شرک میگردند.
🌷🔅🌱توجه نماییم تا چشم و گوش و احساس دلمان قرآنی و عترتی نشود دلمان تقوایی نخواهد شد و قوه تشخیص حقیقت را نخواهد یافت.
🌷🔅🌱صلاح در آن است که با هیچ تلاش مصنوعی با نسخه های مشکوک دل را در جذب الهامات به زحمت نیاندازیم چرا که دام فریبنده ای برای شکار وساوس است.
#پاسخ2402
#پاسخ2324_برگ_اول
#پاسخ2317
#پاسخ2312
#پاسخ2311_برگ_دوم
#پاسخ2311_برگ_اول
#پاسخ2263
#پاسخ۲۰۵۰ برگ دوم تکمله
#پاسخ2050 برگ اول
و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.