🌻🔆فاطمه خزینه لطافت و کرامت🔆🌻

9

🌼🔆🌼سلاح فاطمه 🌼🔆🌼

🌹🔅☘️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ ☘️🔅🌹

🔅🌹 «تنفس ملکوتی»  «وصف مشیت الهی»  «فاطمه تسبیح خداست» «سلاح فاطمی راز غلبه بر دجال»  «شب ولادت فاطمه زهرا سلام الله علیها» و … چکیده با تکمله       1403.10.02    علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903)  🌹🔅

🔅🌼 خداوندا در وصف فاطمه‌ات درمانده‌ام🌼🔅

🌹فاطمه، عطر خوش عبادت و بندگی الهی

🌹فاطمه، گل سرخ توحید

🌹فاطمه، ملکه علم و حکمت و فضیلت

🌹فاطمه، مادر شمس و قمر؛ لیل و نهار

🌹فاطمه، خاتون عسل، بی‌بی نمک، حلاوت و ملاحت ارض و سماء،

🌹فاطمه، مادر آرزوهای متعالی، مهر و مهربان‌بانوی آفرینش

🌹فاطمه، طعم و مزه خلقت

🌹فاطمه، لبخند ابدیت

🌹فاطمه، سوره کوثر

🌹فاطمه، آیت‌الله العظمای المومنان و الطیبات

🌹فاطمه، مژده خدای واحد قهار

🔅🌼شروع وصف فاطمه 🌼🔅

🌹از کدامین مقام و فضیلت فاطمه سخن بگوییم!!!

🌹از مقام عالی فاطمیت، از مقام پرواز دهنده‌اش و یا از مقام دارو درمانش و یا مقام برنده و برّنده‌اش

🌹یا که از مقام زهرائیت فاطمه، از درخشش ارض و سماوی‌اش، فروغ مُلک و ملکوتی‌اش

🌹یا که بطولیت و تنها‌ترینش

🌹یا که اط مقام حجیت‌اش

🌹یا که طاهریت و سبق او از مقام پاکی و پاکیزگی‌اش

🌹یا که از مقام  لیلة القدریت‌اش

🌹یا که از مقام ام ابیهایش

🌹یا که از مقام بحر النبوتش و مقام مرج البحرینی‌اش

🔅🌼 خود محرومی از صنعت فاطمی🌼🔅

🌹کی از فاطمه، از این صنعت عظیم الهی بهره خواهیم جست؟!

🌹خلق فرا زمانی خالق ازلی و لم یزلی و اکبر از ازلیت و لم یزلیت

🔅🌼 دجال پای چوب اعدام اصالت مادری🌼🔅

🌹فاطمی شدن رمز نجات از فتنه‌های دجالی علی الخصوص در عصر آخرالزمانی است.

🌹سحر دجالی بدون دود است خاکستر می‌کند بدون اینکه دودی از خود بروز دهد.

🌹فاطمیون و «اَین الفاطمیون» از زیبایی سبقت خواهند جست؛ فاطمه ملکه زیبایی است، خزینه بی‌نظیر زیبایی است.

🌹دجالان مجازی و حقیقی، مهر مادری را می‌کشند؛ حس مادری را می‌کشند؛ حس زن بودن را در وجود او می‌کشند، «اصالت ناموس» را به قتل می‌رسانند؛  آبرو، حیا، عفت را نابود می‌سازند.

🌹زمان بهره‌مندی از سلاح فاطمی کدامین زمان است؟! از این سلاح عظیم الهی غافل نشویم!

🌹رواج باز شیطانی در عصر آخرالزمانی با حس کاذب دیده ‌شدن، ریاکاری جاهلانه، نه ریا به عبادات، بلکه ریا به «معاصی، زشتی‌ها، بداخلاقی‌ها و حرمت شکنی‌ها» و فخر به انجام آنها، شهرت طلبی با بی‌حیائی.

🌹غفلت کور و سیاه از هک(رخنه و نفوذ) قلوب و مغزها؛ غفلت از عاقبت اندیشی، همان مرگ سیاه و شوم است.

🌹مواظب رخنه شیاطین به دل و مغز خود باشید. شیطان را به دل و جان خود دعوت نکنید.

🌹مبادا شیاطین شما را کرک(رمزگشایی) کنند، نباید برای شیاطین دست یافتنی بود.

🔅🌼اسارت ظاهر و باطن 🌼🔅

🌹به قلعه الهی پناهنده شویم، فاطمه حصن حصین الهی است، قلعه عفت و حیا  و پاک‌دامنی و عزت و کمال و زیبایی است.

🌹اندرون و بیرون در دستان دشمن است. فضای مجازی شیاطین و فضاهای دجالی محرم‌تر از فضای محارم آدمی است، این حقیقت یعنی سرقت آبرو و حیا.

🌹شیاطین به اندرون و برون هر کسی راه یافته‌اند،

🌹حجاب مجازی لازم و ضروری‌تر از فضای حقیقی است.

🌹فضای مجازی برای خام کردن اذهان مجازی است.

🔅🌼 تنفس ملکوتی🌼🔅

🌹نفسی فاطمی برای احیاء حیات طیبه در جان زنان و مردان جهان ضروری است.

🌹 آرزوی فاطمی شدن را در خود بپرورانیم، فاطمه شدن را از خدا تمنا کنیم.

🌹«ادعونی استجب لکم» بخواهیم فاطمی شویم، خود فاطمه شویم، با او شویم و با او یکی شویم، نترسیم چیزی از فاطمه کم نخواهد شد.

🔅🌼 وصف شاه‌زنان🌼🔅

🌹سیده‌ی مسلمات و مومنات و طیبات و صالحات و علیمات و حکیمات، شاهزنان و تاج‌زنان و فخربانوان، بانوی رمز و راز، سرّیه، خفیه و مجهوله

🌹هر چه از آرزوها در سر داریم خدای علیم و حکیم در این صنعت عظیم فاطمی جمع نموده است؛ پس تمنایش کنیم.

🔅🌼 تجربه فاطمی🌼🔅

🌹با فاطمه تعقل کن، تفقه کن، درک کن، فهم کن، فکر کن،

🌹اگر نقاب و نقشی از زیبایی هست باید نقش صورت کنیم، اما فاطمه روح و حقیقت آن است، به سوی فاطمه سبقت جوئیم، که به سوی هر چه هست سبقت جسته‌ایم.

🌹با فاطمه حیات را تجربه کن، فاطمه بودن فوق هر گونه تجارب است.

🌹تجربه عشق متعالی و جذبات لطیفه، برای رسیدن به خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بندگی و ورود به خفیات بندگی و امر عظیم عبودیت تنها با سامانه عظیم عترت امکان پذیر است.

🌹با این قلب،  حیات را بیازماییم. با این چشم بینایی را محک بزنیم. شنود را خبر گیری کن

🌹برگی که به کل شجره متصل است، از کل شجره با تمام محظوظاتش بهره می‌گیرد.

🌹هر کس با کل جهان اینچنین است، با ثقلین اینچنین است، اگر قطع گردد، می‌خشکد.

🌹جدایان ثقلین، خشک و پژمرده از موهبت عظیم قرآن و عترت هستند، چرا؟

🔅🌼طعام اعظم، حظ اکبر با ثقلین 🌼🔅

🌹تفکر و تعقل چیست، بدون قلب فهم غیر ممکن است.

🌹حظیظ بندگی و حظیظ اعظم، بدون ثقلین غیر ممکن است.

🌹فقیه کسی است که به صفحه نمایش و فرمان عقل تبدیل شود، بنده تمام، بنده‌ای است که تبدیل به صفحه نمایش ثقلین گردد، زیباترین نقش و منظره جهان آفرینش را به نمایش بگذارد.

🌹ثقلین سفره اعظم الهی است،  طعام کبریایی است، بدون این خوراک اعلی انسان به تشنگی و گشنگی بندگی جان خواهد داد؛ عترت شجره طیبه الهی است، اگر از این شجره طیبه تغذیه کنیم، منقوش نقش شجره خواهیم شد، طعم و رنگ شجره خواهیم یافت، تا به تمام از این شجره طیبه تغذیه نکنیم به بلندای اعظم بندگی نخواهیم رسید؛ باید با این «شجره مبارک‌ترین» تبدیل به نمایشگاه اعظم شجره طیبه شویم؛ چگونه تغذیه کنیم؟!!! یک راهش استحاله در جان این شجره مبارک است.

🌹فاطمه طعام سرّیه الهی است.

🔅🌼 بانوی تسبیح وقتی تسبیح می‌کند🌼🔅

🌹فاطمه، مقام تسبیحات و تحمیدات و تهلیلات و تکبیرات دارد؛ فاطمه آهنگ خوش خلقت است؛ خوش‌ترین موسیقی آفرینش است.

🌹فاطمه، پیکر مبارکش تجلی «سبحان الله» است؛ وجود والایش لطافت «الحمدلله» است؛ نور پاکش روشنایی «لا اله الا الله» است و جان جانانش فریاد رسای «الله اکبر» است.

🌹بانوی لیله‌القدر، عظمت تسبیحش نیز لیلة القدری است.

🌷🔆 قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‏ مَنْ سَبَّحَ تَسْبِيحَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ع قَبْلَ أَنْ يَثْنِيَ رِجْلَيْهِ مِنْ صَلَاةِ الْفَرِيضَةِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ لْيَبْدَأْ بِالتَّكْبِيرِ.[1]

🔆امام صادق(ع): کسى که قبل از آنکه پاهایش را در نماز جفت کند (پس از نماز واجب در پى کار دیگر نرود) تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) را بگوید، خداوند او را مى آمرزد و باید (تسبیحات را) با اللّه اکبر آغاز کند.

🌷🔆عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: مَنْ سَبَّحَ اللَّهَ فِي دُبُرِ الْفَرِيضَةِ تَسْبِيحَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ع الْمِائَةَ مَرَّةٍ وَ أَتْبَعَهَا بِلَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ. [2]

🔆از امام صادق(ع) روایت شده است: هر کس پس از نماز واجب، با تسبیح فاطمه(س) صد بار به تسبیح خدا بپردازد، و به دنبال آن یک بار «لا اِلهَ اِلَّا اللَّه» بگوید، آمرزیده می‌شود.»

🌷🔆عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُذَافِرٍ قَالَ: دَخَلْتُ مَعَ أَبِي عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَسَأَلَهُ أَبِي عَنْ تَسْبِيحِ فَاطِمَةَ ص فَقَالَ اللَّهُ أَكْبَرُ حَتَّى أَحْصَاهَا أَرْبَعاً وَ ثَلَاثِينَ مَرَّةً ثُمَّ قَالَ الْحَمْدُ لِلَّهِ حَتَّى بَلَغَ سَبْعاً وَ سِتِّينَ ثُمَّ قَالَ سُبْحَانَ اللَّهِ حَتَّى بَلَغَ مِائَةً يُحْصِيهَا بِيَدِهِ جُمْلَةً وَاحِدَةً. [3]

🌷🔆عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: فِي تَسْبِيحِ فَاطِمَةَ ص يُبْدَأُ بِالتَّكْبِيرِ أَرْبَعاً وَ ثَلَاثِينَ ثُمَّ التَّحْمِيدِ ثَلَاثاً وَ ثَلَاثِينَ ثُمَّ التَّسْبِيحِ ثَلَاثاً وَ ثَلَاثِينَ. [4]

🌷🔆قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‏ إِذَا شَكَكْتَ فِي تَسْبِيحِ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ع فَأَعِدْ. [5]

🌷🔆عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ جَعْفَرٍ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع‏ أَنَّهُ كَانَ يُسَبِّحُ تَسْبِيحَ فَاطِمَةَ ص فَيَصِلُهُ وَ لَا يَقْطَعُهُ. [6]

🌹 هر که از موهبت تسبیح فاطمی محروم بماند بدبخت روزگاران گردد.

🌷🔆عَنْ أَبِي هَارُونَ الْمَكْفُوفِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: يَا أَبَا هَارُونَ إِنَّا نَأْمُرُ صِبْيَانَنَا بِتَسْبِيحِ فَاطِمَةَ ع كَمَا نَأْمُرُهُمْ بِالصَّلَاةِ فَالْزَمْهُ فَإِنَّهُ لَمْ يَلْزَمْهُ عَبْدٌ فَشَقِيَ. [7]

🔆ابو هارون مکفوف می‌گوید: امام صادق(ع) به من فرمود: ‌ای ابو هارون، ما کودکان خود را همان‌گونه که به نماز فرمان می‌دهیم به تسبیح حضرت زهرا(س) نیز امر می‌کنیم. پس بر این ذکر مداومت کن. زیرا هر بنده‌ای بر آن مداومت کند، تیره‌بخت نمی‌شود.

🌹 تسبیح فاطمه زهرا سلام الله علیها ارزشمندترین هدیه الهی به عزیزترین عزیز الهی است، از فیوضات بیکرانش محروم نمانیم.

🌷🔆عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: مَا عُبِدَ اللَّهُ‏ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ التَّحْمِيدِ أَفْضَلَ مِنْ تَسْبِيحِ فَاطِمَةَ ع وَ لَوْ كَانَ شَيْ‏ءٌ أَفْضَلَ مِنْهُ لَنَحَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص فَاطِمَةَ ع. [8]

🔆از امام باقر(ع) روایت شده است: از جهت حمد و ذکر، خدا با چیزی بهتر از تسبیح حضرت فاطمه زهرا(س) عبادت نشده است. اگر عملی بهتر از آن بود، پیامبر خدا آن را به زهرا(س) عطا می‌کرد.»

🌹 همانطوری که لیلة القدر «خیر من الف شهر»، تسبیحش نیز «احب الی الله من صلاة الف رکعة فی کل یوم» است.

🌷🔆عَنْ أَبِي خَالِدٍ الْقَمَّاطِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ تَسْبِيحُ فَاطِمَةَ ع فِي كُلِّ يَوْمٍ فِي دُبُرِ كُلِّ صَلَاةٍ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ صَلَاةِ أَلْفِ رَكْعَةٍ فِي كُلِّ يَوْمٍ. [9]

🔆امام صادق(ع): تسبیحات فاطمه در هر روز و در پى هر نماز، نزد من محبوب تر از هزار رکعت نماز در هر روز است.

🌷🔆وَ لَا تَدَعْ تَسْبِيحَ‏ فَاطِمَةَ ع بِعَقِبِ كُلِّ فَرِيضَةٍ وَ هِيَ الْمِائَةُ  وَ الِاسْتِغْفَارَ بِعَقِبِهَا وَ هُوَ سَبْعُونَ مَرَّةً قَبْلَ أَنْ تَثْنِيَ رِجْلَيْكَ‏  يَغْفِرُ اللَّهُ لَكَ جَمِيعَ ذُنُوبِكَ إِنْ شَاءَ اللَّه‏[10]

تفرج در گلزار کلام فاطمه

🔅🌼رابطه ذرء با مشیت 🌼🔅

☘️🌷🔆 وَ ذَرَأَهَا بِمَشِيَّتِهِ

🌹 الله بی‌همتا، اشیاء را با مشیئتش  به ظهور رساند، تکثیر نمود، پراکنده نمود.

🌹اشیاء را ابداع و انشاء و تکوین و ذرء و برء نمود ، بر اشیاء خود لباس‌های مختلف پوشاند.

🌹از جان اشیاء اسرار دیگری را هویدا نمود.

🌹از دل اشیاء عجائبش را خارج نمود.

🌹ذات اشیاء را هویدا نمود.

🌹حقایق دیگری را از اشیاء به نمایش گذاشت.

🌹صورت مشئتی اشیاء را آشکار نمود؛ پرده‌ای دیگر از رخ اشیاء کشید.

🌹کشف حجابی دیگر از سیمای علمش برکشید.

الذَّرْءُ: إظهار اللّه تعالى ما أبداه، يقال: ذَرَأَ اللّه الخلق، أي: أوجد أشخاصهم. قال تعالى:

الذَّرْء: يعنى عينيّت بخشيدن خداى تعالى به آنچه را كه آفرينششان را مقدّم داشته است اظهارُ اللّهِ تعالى ما أَبْدَاهُ گفته مى‏شود:

🔅🌼 نمایشات علم🌼🔅

🌹علم الهی دارای نمایشات خاص و فراوان و غیر قابل احصائی است.

🌹علم نیز جهان‌های خاص خود دارد؛ اگر نام جهان بر آن صحیح باشد.

🌹مشئت، اراده، تقدیر، قضاء و … از صور علم هستند.

🌹هر کدام از آنها نیز دارای طبقات و مراتب است؛ دارای صفحاتی از علم که هنوز آشکار نشده است.

🔅🌼 مُکوّن به تکوین اشیاء نیازی ندارد🌼🔅

 ☘️🌷🔆 مِنْ غَيْرِ حَاجَةٍ مِنْهُ إِلَى تَكْوِينِهَا

🌹الله تبارک و تعالی اشیاء را آفرید در حالیکه  هیچ نیازی به تکوین آنها نداشت. پس چرا آفرید؟  بیشک برای رفع نیاز خود نبود! افعال الهی در محدوده نیاز نیستند!

🌹افعال الهی برای رسیدن به هدف نیست! تا هدفی داشته باشد تا آن را محقق کند! اگر می‌خواست در همان ابتدا همان هدف محقق بود!

🌹اوست که را هدف را می‌آفریند، راه و پا  را احداث می‌کند، حرکت و زمان را بوجود می‌آورد، همه اینها شاهکارهای او هستند. لا یسئل عما یفعل

🔅🌼 منفعت‌جویی برای حضرت مصور بی‌معناست🌼🔅

☘️🌷🔆 وَ لَا فَائِدَةٍ لَهُ فِي تَصْوِيرِهَا

🌹در تصویرگری اشیاء هیچ فایده‌ای برای او نبود، برای کسب منفعت نبود.

🌹برای لذت بردن نیافرید، چنین نیست که بیافریند و به خلقش تماشا کند و به خود ناز کند! او چه نیازی به ناز دارد؛ او خالق ناز و راز و نیاز است.

🌹اوست که فایده و لذت را می‌آفریند، او حتی نیازی به اظهار کبریائی ندارد.

🌹حتی نمی‌توان گفت که او برای خود کافی است، حتی کفایت را برای بندگانش بوجود آورد.

🔅🌼اراده نمود تا فرزانگی‌اش تثبیت شود 🌼🔅

☘️🌷🔆 إِلَّا تَثْبِيتاً لِحِكْمَتِهِ

🌹تمام چراها در محدوده ادعاهاست. همه سؤالات در چاله میدان ابتلا و امتحان است. ناشی از سختی و فراموشی آزمون است.

🌹تمام اعتراض و اخم و تَخم و ظلم و ظلمت و کدورت و ناملایمات از دل مسابقات ابرون می‌آید؛ مغزهایی که به فراموشی گرفتار گشته‌اند و یادشان رفته مامور به انجام مواد آزمون انتخابی خویش‌‌اند، آن آزمونی که به اصرار از پروردگارشان طلب نموده‌اند.

🌹خدای بی‌همتا خواست تا حکمتش را تثبیت نماید، تا که حکمتش را به ظهور کامل برساند، حکمتش را سرمدی و ابدی سازد.

🌹حکمت، ظهور بدعی از بداعات علم اوست. ما به علم خدا علم نداریم. حتی به علم، اطلاق سرّ خطاست، چرا که علم کشف اسرار می‌کند.

🌹نمایش حکمت از روی لطف و محبت و مرحمت است نه از روی نیاز و منفعت‌جویی.

🌹حکمت، به یک معنا، همان چهره اعلای علم، ضیاء و آثار و عجایب و غرایب و زیبایی علم، ظهور علم کما هو حق علم، تجلّی اعلای علم، نظام اعلای افعال است.

🌹میتوان حکمت را مجزا از علم در نظر بگیریم، رفیق علم، در کنار علم، قرار گیری علم و حکمت در کنار هم موجب بروز عجایب و غرایب و لذایذ و محاسن است. 

🌹نمایش حکمت از روی لطف و محبت و مرحمت است نه از روی نیاز و منفعت‌جویی.

🌹حکمت، طعم و مزه علم است، جلوه و جمال و کمال و جلال و زیور علم است.

🌹فالحكمة من اللّه تعالى: معرفة الأشياء و إيجادها على غاية الإحكام، و من الإنسان: معرفة الموجودات و فعل الخيرات.(مفردات راغب)

🌻🔆الأنبياء : 23   لا يُسْئَلُ عَمَّا يَفْعَلُ وَ هُمْ يُسْئَلُونَ

🔆 از آنچه انجام داد بازخواست نشود و آنها بازخواست می‌شوند.

🌹ای کاش میتوانستیم می‌توانستیم از فاطمه تفسیر و تاویل کلامش را می‌پرسیدیم؛ یا که تزریق علم مواجش را طلب می‌کردیم؛ بیشک مغناطیس کلامش ما را به حقیقت کلامش می‌رساند.

🌹کار ما صرفا خرج توانایی محدود است، والسلام! تا برسیم به عنایت عالیه رحمانی، والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

🌼علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903)🌼

🔅🌼نگاه متعلمانه به مبحث «فاطمه خزینه لطافت و کرامت» 🌼🔅

🔹 فاطمه خزینه لطافت و کرامت

🔹شب ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روز زن)

📅 تاریخ: 1403/10/02 – 20 جمادی الثانیه 1446

✨ جلسه: مشکات نور

🎤 سخنران: استاد علی ساعی

برخی موارد مطرح شده در جلسه:

🌟 مقام فاطمه: از درخشش تا طهارت 

خداوندا، از کدامین مقام فاطمه سخن بگویم؟ از مقام فاطمیتش؟ از مقام دارو و درمانش؟ از پروازش یا پروازدهنده‌اش؟ از مقام زهرائیتش؟ از درخشش‌های عرضی و سماوی‌اش؟ از فروغ سبحانی‌اش؟ از درخش‌های عالی ملکی و ملکوتی او؟ یا از مقام بتولیت او ؟

از مقام طهارت او سخن بگویم، که حضرتش از پاکی سبقت جسته  است؟ از مقام لیلة‌القدری او سخن بگویم یا از مقام «ام‌ابیهایی» او؟ خداوندا، از این صنعت عظیم تو، کی بهره خواهیم برد؟ از این خلق فرازمانی و فرامکانی‌ات، خداوندا، کی به درک فرازمانی تو خواهیم رسید؟ بدون حجت فاطمی تو، به آن مقام نخواهیم رسید. 

🌼 فاطمه، رمز نجات آخرالزمان 

فاطمه همان خلق فرازمانی خالق ازلی و ابدی است، خالقی که اکبر از ازلیت و ابدیت است. خدایا، فاطمه را برایمان بشناسان. به خدا، فاطمه رمز نجات ما از تمام فتنه‌های آخرالزمان است؛ فتنه‌های کور دجالی است. بدون فاطمه، جامعه، حیات، مادر و زن نابود خواهد شد. تا زمانی که زنان عالم در پرتوی فاطمه قرار نگیرند، جان نخواهند یافت. به خداوندی خدا، باید که رجوع کنیم به فاطمه؛ باید خود را در پرتوی این شمس پاک ایزدی قرار دهیم. فاطمی شوند تا نجات یابند از چاله‌ها و باتلاق‌های سیاه رذایل و نجاست‌ها و از آن خارج شوند. 

اگر چنین نشود، به دست دجال ذبح خواهند شد، مردار خواهند شد. به خداوندی خدا، بیشتر از هر زمان دیگر به فاطمه نیاز داریم. لحظه‌ای مثل فاطمه باشیم. چگونه مثل فاطمه باشیم که نمی‌توانیم؟ آیا آرزویش را هم نمی‌توانیم بکنیم؟ آرزو کنیم که مثل فاطمه شویم. نقش فاطمه را بازی کنیم، هرچند نتوانیم. از خدا تمنای الهامات فاطمی را بکنیم. 

🌟 نقش زنان و نبرد با دجال 

اگر چنین نشویم، پای چوب اعدام دجال نابود خواهیم شد. طعم مرگ کثیف را خواهیم چشید. چه زنان و چه مردان، دجالان مجازی و حقیقی به مهر مادران می‌تازند. می‌خواهند مادری را بکشند. نه مادر، بلکه می‌خواهند مادریت را بکشند. زن بودن را بکشند. حس مادری را بکشند. 

حس زن بودن را در وجود زنان نابود سازند. دجالان به کمین هستند؛ به کمین ناموس‌اند. اصالت ناموس را تحت تیرهای زهرآگین خود قرار داده‌اند و هر روز زهر خود را تزریق می‌کنند. نه آبرویی می‌ماند، نه عفت و حیایی. از روی جنازه‌ها رژه می‌روند. زمان، زمان بهره‌برداری از سلاح فاطمه است. تا شمشیر فاطمه را نکشیم، دجال آرام نخواهد نشست. 

🌼 سلاح فاطمی و پایان ریا 

شمشیر عفت را باید کشید. شمشیر حیا را. تا نکشیم، محکوم به نابودی و مرگ سیاه هستیم. حس کاذبِ دیده شدن، شتاب ریاکاری جاهلانه، نه به عبادت، بلکه به معاصی و زشتی‌ها، رونق دارد. بازار حرمت‌شکنی‌ها و ریا به حرمت‌شکنی‌ها که از نشانه‌های بارز آخرالزمانی است.

🌟 غفلت و نفوذ شیاطین 

غفلت کور و سیاه باعث شده انسان دائماً در حال هک شدن باشد؛ دائماً تحت نفوذ، دائماً در معرض رخنه. شیاطین به جان انسان رخنه می‌کنند، تغییرش می‌دهند، و عروسکش می‌سازند؛ همان‌طور که دلشان می‌خواهد او را می‌جنبانند، سخن یادش می‌دهند. قلوب و ذهن ما تحت نفوذ و رخنه است. اگر جلوی این رخنه و نفوذ را نگیریم، به مرگ سیاه و شوم گرفتار خواهیم شد. هر کس به عاقبت خود نیندیشد، یعنی تحت نفوذ است و زمان نابودی‌اش فرا رسیده است. 

شیاطین تمام قلوب و ذهن‌ها را تسخیر کرده‌اند و آماده وارد کردن آخرین ضربه خویش هستند. چرا این بشر رمز جان خود را به شیاطین داده است که به راحتی جانش را می‌شکافند؟ به راحتی کالبدش را می‌گشایند و دلش را از هم می‌پاشند. 

🌼 اسارت دجالیان 

آمال و آرزوهای بشر به غارت رفته است. این انسان عجب یار و یاور دشمنان خویش است. هم ظاهر و هم باطن ما به اسارت دجالیان درآمده است. نه دنیای درونی داریم، نه بیرونی. اندرونمان را به شیطان و شیاطین انسی و جنی سپرده‌ایم و فضایی باز کرده‌ایم که از فضای حقیقی، حقیقی‌تر است. 

اندرو‌ن‌ترین اندرون خود و باطن‌ترین باطن خود را به شیطان سپرده‌ایم. دیگر هیچ سری نداریم؛ تمام رازهای ما برای شیاطین آشکار است. آن‌ها ما را بهتر از خودمان می‌شناسند. بازیچه دجالیان شده‌ایم. کی باید از این اسارت رهایی یابیم؟ 

🌟 فاطمه، کلید رهایی از دجال 

فاطمه رمزی است برای شکستن تمام حرکات شیطان. برای نابودی دجال، تنها یک نفس فاطمه کافی است. اگر به پاکی یک تنفس کنیم، قله دجالیان نابود خواهد شد. اگر خود را به قلعه الهی پناه دهیم، چه شگفتی‌ها رخ خواهد داد! 

وقتی کسی خود را شبیه فاطمه کند و از او الگو بگیرد، وارد قلعه حصن‌ حصین خدا می‌شود. فاطمه قلعه شکست‌ناپذیر آبرو و حیاست. 

🌼 جمال دل‌ربای فاطمه

کسانی که دل‌ربایی می‌جویند، به خدا! کافی است، فاطمی شوند تا دل جهانیان را بربایند. به خدا، تمام دل‌ها ربوده می‌شوند. کافی است خود را تحت جمال فوق‌العاده دل‌ربای فاطمه قرار دهیم. اگر نوری از وجود او در ما انعکاس یابد، دل عالمیان به سوی ما جلب خواهد شد. 

آن کسانی که به دنبال فاطمه هستند، باید به دنبال او شتاب کنند.

🌟 خزینه زیبایی و رمز دل‌ربایی 

خزینه‌ای از زیبایی وجود دارد که اگر از آن بهره نبریم، سقوط خواهیم کرد. اگر کسی برای موش یا سوسک دل‌ربایی کند، یعنی سقوط کرده است. این افراد انسان نیستند، بلکه انسان‌نمایانی هستند که از حیوانات هم پست‌ترند. نقابی بر چهره خود کشیده‌اند تا پستی خود را پنهان کنند. 

من می‌دانم چگونه دل‌ربایی کنم؛ اگر نفس فاطمی در دلم بتپد، می‌دانم چگونه در دل شب دل‌ربایی کنم. من به دنبال ملکوتیان و جبروتیان هم نیستم. هرکه فاطمی شود، توحیدی می‌شود و جز احد، کسی را نمی‌شناسد. 

🌼 نفوذ دجالیان و تنفس فاطمی 

شیاطین اندرون و بیرون ما را تسخیر کرده‌اند و به اشغال خود درآورده‌اند. سحر دجالی بدون دود است، آتشی دارد که ما را خاکستر می‌کند، بدون آن‌که نشانی از خود بروز دهد. خاکستر وجودمان را به باد می‌دهد، و آنگاه متوجه سر دجالی می‌شویم. 

حجابمان برای فضای مجازی باید بیشتر از فضای واقعی باشد. هرکس دلش مجازی شد، فضای مجازی را مجاز خواهد پنداشت. بیایید تنفس کنیم؛ به تنفس فاطمی تا حیات بیابیم و زندگی پاک و طیبه را تجربه کنیم. حال و هوای انسان‌های متعالی را دریابیم. آرزو کنیم که فاطمه شویم. 

به خدا، چیزی از فاطمه کم نخواهد شد؛ حتی اگر مثل فاطمه شویم.

 حتی مردان ما باید مثل فاطمه شوند. چرا تمنای فاطمه شدن نمی‌کنیم؟ مگر نفرمود: *«ادعونی استجب لکم»*؟ پس می‌خواهم مثل فاطمه شوم، محمد شوم، آل محمد شوم. 

بیایید به سوی محمد شدن و آل محمد شدن سبقت بجوییم. فاطمه برای این مأموریت، آن‌همه رنج را تحمل کرد و الگوی ما شد. باید بر مسیر فاطمه حرکت کنیم تا جهان‌های پاکی را فتح کنیم. 

🌼 آرزوی فاطمه شدن 

اگر تنها یک آرزو کنیم و آن آرزوی فاطمه شدن باشد، یعنی تمام عجایب عالم را از خدا طلب کرده‌ایم. خدا کدام صنعت را از فاطمه دریغ داشته که ما چیزی بالاتر از آن بخواهیم؟ فاطمه برای این آمد که ما مثل او شویم. 

با فاطمه باید تعقل کنیم، با او تفکر کنیم و با او فهم کنیم. با فاطمه باید حیات را تجربه کنیم. اگر چنین نکنیم، نسبت به فاطمه ظلم کرده‌ایم. برای تجربه عشق متعالی، باید جانمان لطیفه‌ای از فاطمه گردد تا به جذبات عالیات آشنا شویم. 

🌟 شجره طیبه و اتصال به ثقلین 

برای رسیدن به شکوفایی، باید خود را به ثقلین وصل کنیم. ثقلین، یعنی قرآن و عترت. تفکر و تفقه ما باید بر اساس ثقلین باشد. فقیه حقیقی کسی است که به صفحه نمایش عقل تبدیل شود؛ بنده‌ای که تمام وجودش بازتابی از ثقلین باشد. 

این طعام کبریایی را از یاد نبریم؛ بدون این طعام، موجودات خواهند مرد و به کمال واقعی نخواهند رسید. عترت، شجره طیبه است. اگر از این شجره استفاده نکنیم، محکوم به نابودی خواهیم بود. تا زمانی که از این شجره طیبه بهره نبریم، به بلندای عبادت و کمال نخواهیم رسید.

🌟 فاطمه، بانوی تسبیحات و تکبیرات 

اغذیه‌ای فراتر از تمام تصورات وجود دارد. غفلت از عترت، غفلت از حقیقت است؛ غفلت از پاکی است. غفلت از فاطمه، غفلت از تمام موهبات عظیم الهی است.

 فاطمه کیست؟ بانوی تسبیحات و بانوی تکبیرات. بانویی که از مقام تسبیح گفتن به مقام خودِ تسبیح رسیده است. از حمد گفتن به مقام خودِ حمد رسیده است. 

نفس مبارک او عین حمد خداست و جان والایش عین «لا اله الا الله». به زلالی، خدا را به وحدانیت یاد می‌کند. او همان صدای رسای تکبیر است، خودِ نوای والای «الله اکبر» است. فاطمه، آهنگ خوش خلقت است و خوش‌ترین موسیقی این جهان آفرینش. 

🌼 عظمت تسبیحات فاطمه 

وجود مبارک فاطمه تجلی «سبحان الله» است. جان والایش لطافت «الحمد لله» است. نور پاکش روشنی سرمدی «لا اله الا الله» است. وجود او فریاد «الله اکبر» است. 

خدا از جان این بانو، عنایت‌هایش را بارش می‌دهد. عظمت تسبیح او همچون عظمت لیلة‌القدر است. تنها یک تسبیح او این موهبت عظیم را دارد. هرکس از این تسبیح غافل شود، بدبخت خواهد شد. 

🌟 سفارش به تسبیحات فاطمه 

چه رمز بزرگی است! اگر کودکانمان فاطمه را به مادری بگیرند، چه شگفتی‌ها رخ خواهد داد! 

🌼 عظمت تسبیحات فاطمه در نزد خدا

مقام این تسبیح همچون مقام لیلة‌القدر است، مانند خود فاطمه زهرا، که «خیرٌ من ألف شهر» است. این تسبیح چنان عظمتی دارد که فضیلتش از هزار رکعت نماز نزد خدا محبوب‌تر است. 

اگر تسبیحات فاطمه چنین عظمت دارد، خطبه توحیدی او چه شکوهی دارد؟ ما چقدر با تسبیحات فاطمه آشنا هستیم؟ چقدر با کلام او آشناییم؟ چقدر با جان مبارک او غریق هستیم، نه قریب؟ 

🌟 خودآزمایی با کلام فاطمه 

اگر با کلامش غریب هستیم، از وجود مبارکش غریب هستیم. باید خود را آزمایش کنیم که چقدر با کلام و وجود مبارک او آشنا هستیم. شما نیز بهره خود را از کلام فاطمه بسنجید. 

در ادامه خطبه فدکیه، فاطمه زهرا در درس توحید آفرینش جهان هستی را تصویر می‌کند. او اشیاء جهان را با مشیت الهی زرع می‌کند. زرع کردن اگر به معنای خلق کردن است، این خلق مخصوص است. آیا این به معنای تکثر، پراکندگی یا اظهار است؟ شاید چنین باشد، اما این برداشت من است.

🌟 اسرار آفرینش و تجلیات الهی 

خداوند متعال از جان اشیا، اسرار دیگری را هویدا کرد. اشیاء را خلق کرد و در خلقش، خلقی دیگر را به ظهور رساند. شکوفه‌ای از شکوفه‌های خلقتش باز کرد و از دل اشیا، عجایبش را آشکار ساخت. ذات اشیا را هویدا نمود و حقایق جدیدی را به نمایش گذاشت. صورت مشیتی اشیا را برملا ساخت.  با مشیت الهی، کشف دیگری از سیمای علمش را نمایان ساخت. 

ای کاش در زمان فاطمه بودیم. به جای آن همه زخم، به پای کلامش می‌رفتیم و التماس می‌کردیم تا جان کلامش را برای ما آشکار کند.

🌼 علم و جهان‌های خاص آن 

علم نیز جهان‌های خاص خود را دارد. اگر آن را جهان بنامم، امیدوارم خطا نباشد. علم صفحات ویژه‌ای دارد که هر صفحه، پرده‌ای از اسرار الهی را آشکار می‌کند.

 ای کاش آن اشقیا مانع نمی‌شدند تا نور خدا بیشتر خود را متجلی می‌کرد. 

🌟 تکوین اشیا و بی‌نیازی الهی 

اشیا را تکوین کرد، بی‌آنکه نیازی به آن‌ها داشته باشد. خداوند به تکوین اشیا نیازی نداشت و ندارد. الله، جهان و اشیا را آفرید در حالی که هیچ نیازی به آن‌ها نداشت. 

پس چرا آفرید؟ این خود *چرا* را نیز خالق آفرید. افعال خدا در محدوده نیاز نیست. افعال الهی برای رسیدن به هدفی نیست، زیرا اگر می‌خواست، همان هدف را محقق می‌کرد. مگر نگفتیم که اول و آخر برای او یکی است؟ 

اوست که نیاز را می‌آفریند. اگر نیاز نمی‌آفرید، نیازی وجود نداشت. خداوند نیاز را آفرید تا خلایق، طعم نیاز را بچشند و راه رفع نیاز را بیابند. خداوند هدف را به وجود آورد و پا را برای حرکت در مسیر آفرید. 

🌼 بی‌نیازی مطلق خداوند 

خدا اشیا را آفرید در حالی که هیچ فایده یا منفعتی برای او در آن نبود. او مصور جهان هستی است و خلایق را برای منفعت خود نیافرید. در تصویرگری اشیا، هیچ لذت یا سودی برای او وجود ندارد. خدا ناز و نیاز را آفریده است. 

اوست که لذت را می‌آفریند و نیازی به اظهار کبریایی ندارد تا اکبریت خود را اثبات کند. حتی نمی‌توان گفت که او برای خود کافی است، بلکه او برای خلقش کافی است. اگر بگوییم او برای خود کافی است، اشتباه است، زیرا کفایت نیز از مخلوقات خداوند است. او برای بنده‌اش کافی است، نه برای خودش. 

🌟 حکمت و تثبیت آن 

مگر برای تثبیت حکمتش نبود که اسرارش را آشکار ساخت؟ ای کاش به پای کلامش می‌افتادیم و تمنای گشودن رازهایش را می‌کردیم. ای کاش آن ظلم در حق بانوی حکیمه نمی‌شد.

حکمت او تجلی مشیت الهی است و تثبیت آن، مسیر آشکار شدن عظمت‌های بی‌پایان خداوند.

🌟 حکمت الهی و ظهور آن 

چرا خدا خواست حکمتش را تثبیت کند؟ چرا اراده کرد؟ خداوند خواست تا حکمتش به ظهور کامل برسد. تثبیت حکمت، یعنی ظهور کامل آن. خواست تا حکمتش سرمدی شود و از روی مرحمت به نمایش درآید. 

🌼 ماهیت حکمت 

آیا حکمت، چهره اعلای علم است؟ من معنای دقیق حکمت را نمی‌دانم، اما شاید بتوانم برخی از صفات آن را درک کنم. آیا حکمت همان روشنایی و زیبایی علم است که به آن حکمت می‌گوییم؟ آیا حکمت، ظهور علم به کامل‌ترین حالت خود است؟ یا نظام افعال خداوند است؟ 

آیا می‌توان حکمت را از علم جدا کرد، یا اینکه پیوسته مصاحب علم است و لحظه‌ای از آن جدا نمی‌شود؟ شاید حکمت همان طعم علم باشد؛ همان لطافت، جلوه، جمال، کمال و جلال علم. 

🌟 چرایی آفرینش و میدان ابتلا 

چرا خدا آفرید؟ تمام این *چراها* در محدوده ادعاهاست و از دل چاله میدان ابتلا و آزمون به وجود آمده‌اند. تمام اخم‌ها، ظلم‌ها و ناملایمات از دل این میدان ابتلا است. مغز و دل ما چنان ضربه دیده‌اند که به حال فراموشی افتاده‌ایم. 

ما در دل آزمون هستیم، در میدان مسابقه بندگی خدا قرار داریم. خودمان از خدایمان درخواست کردیم، اما اکنون آن را فراموش کرده‌ایم و چه‌بسا به آن اعتراض می‌کنیم. 

🌼 تمنای شناخت فاطمه و لطف الهی

ای کاش فاطمه زهرا را کما هو حق زهرا می‌شناختم. خداوند ما، مهربان‌ترین است و این موهبت را به همه ما عنایت خواهد کرد.

🎥 تماشای کامل سخنرانی در لینک زیر:

https://jamejan.com/j1403.10.02

🔗 سایت جام جان

🌍 jamejan.com

🟠 کانال ایتا جام جان

🔗 https://eitaa.com/jamejan

🌼علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903)🌼


[1] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏3 ؛ ص342  كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[2] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏3 ؛ ص342  كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[3] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏3 ؛ ص342  كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[4] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏3 ؛ ص342  كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[5] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏3 ؛ ص342  كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[6] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏3 ؛ ص342  كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[7] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏3 ؛ ص343  كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[8] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏3 ؛ ص343  كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[9] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏3 ؛ ص343  كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[10] الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا عليه السلام ؛ ؛ ص129  منسوب به على بن موسى، مؤسسة آل البيت عليهم السلام – مشهد، چاپ: اول، 1406 ق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.