🌻🔆شاهانهترین شاه کلید🔆🌻
🌼🔆🌼نگاه آخرالزمانی به حضرت نبی اکرم ص🌼🔆🌼
🌹🔅☘️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ ☘️🔅🌹
🔅🌹 «محمد ص سامانه فوق عجائب» «سلطان فرا بُعد» «رازهای محمدی» «لزوم سواد محمدی» «28 صفر» و … چکیده با تکمله 1403.06.11 علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903) 🌹🔅
🔅🌼 نقشه و جغرافیای کلی بحث «سامانه عظیم عشق و عبادت»🌼🔅
🌼 رسول اکرم حقیقت همیشه زندهی تاریخ است، محمد راز عظیم خلقت، عظیمترین و عجیبترین خلق خداست.
🌼 به غیر از علی علیهالسلام چه کسی می تواند ادعا کند که محمد را شناخته است، حقیقت پیامبر در جان علی علیهالسلام گشوده شده است.
🌼 حضرت محمد ص مفتاح برکات و علم است، علم یعنی همه چیز، نور و لذت و زیبایی در جان علم است و حضرت مدینه علم است.
🌼 برای فهمیدن حقیقت محمد، در این عصر نیاز داریم تمام نیروی جهان هستی را به خدمت بگیریم .
🌼 اگر راز مفتاح برکت را بفهیم، دروازه حقیقت به روی ما باز خواهد شد، اگر حضرت را بشناسیم انگار به کل حقایق دست یافتهایم، وقتی مجهز شدیم به منبع عظیم علم و حکمت، آن وقت میتوانیم ادعا کنیم که به پایان سفر بندگی رسیدهایم
🌼 حجت آخر، آخرین جرقه نور محمدی است و در این جهان خواهد درخشید، تا بینایی بدست نیاوردهایم از این جرقه بیبهره خواهیم بود.
🌼 در کلاس کنکور بندگی هستیم، آیا درس توحید را یاد گرفتهایم؟ درس نبوت را فرا گرفتهایم؟ آیا به کلاس درس حجت رسیدهایم؟ اگر محمد را بشناسیم این شناخت نشان رسیدن به توحید و شناخت حجت بیانگر فارغ التحصیل در کلاس نبوت است، پس هر آن و لحظه این عصر آخر الزمان را غنیمت بشماریم.
🌼 پیامبر سالیان مختلف درون حجاب های مختلف به آموختن پرداخته است.
🌼 پیامبر برای تمام مردم در تمام عصر ها فرستاده شده است نه صرفا زمان خودش و همچنین نه تنها برای انسان بلکه برای تمام خلایق مبعوث گشته است.
🌼 هم در جهان بیرونی و هم در جهان باطنی وجود انسانها حضرت مبعوث شده است، هرکس در جهان منظره ای از حضرت را به میزان بهرهمندی و سوادش از حضرت گرفته و صاحب معلومات شده است.
🌼 آسمانهای مختلف با بالاتر رفتن میزان معرفتشان نسبت به حضرت بالاتر میرود.
🌼 ابرها پیامبر را عبدالسلام، باد او را عبدالعلی، برق او را عبدالمنعم، رعد او را عبدالوکیل، سنگ او را عبدالجلیل، خاک اورا عبدالعزیز، پرندگان اورا عبدالقادر، ماهیان اورا عبدالمهیمن می شناسند.
🌼 اگر به تمام اسما او را به عبودیت بخوانیم، به شناخت حضرتش رسیدهایم .
🌼 حضرت که از مدینه خارج نشده بودند، چگونه رسالت خود را به شرق و غرب رساندند (اشاره به حدیثی از امام صادق)، آیا حضرت بُعد ملکوتی زمین را شکافته بودند؟ آیا جناب جبرائیل همچون رایانه ای عمل میکردند، برای ارتباط با خلایق و سخن گفتن با آنها، جناب جبرائیل رایانه ای فرا زمانی بودند.
🌼 هر فرشته رایانه خاص خداست .
🌼 حضرت محمد ص از جناب جبرائیل استفاده سخت افزاری برای ابلاغ رسالت کردهاند.
🌼 زمانی که اندیشه میکنیم تمام اعضا و جوارحمان متاثر می شود، رسول اکرم عقل مطلق است و اینچنین با تمام کائنات در ارتباط بوده است.
🌼 درخت با اجزای مختلف خود چگونه ارتباط می گیرد ؟ ارتباط حضرت بالاتر از اینهاست.
🌼 اگر بخواهیم عظمت حضرت را در یک نکته خلاصه کنیم، تمام شئ در وجود حضرت احصاء شده است
🌼 مرز بین ایمان و یقین را اگر بخواهیم بفهمیم، همچون مرز بین ارتباط با راه اندازی شدن است.
🌼 وقتی با حضرت محمد به حقیقت راه اندازی شدم یعنی به یقین رسیدهام.
🌼 حضرت در وجود من است اما من او را محبوس ساختهام.
🌼 تمام علوم در دل تک تک ما کاشته شده است اما راه اندازی نشده است.
🌼 از بس اسیر شکم گشته ام، اگر باز تغذیه کنم و خود را راه اندازی کنم با این سخت افزار خواهم دید مجهز به علم و حکمت شدهام.
🌼 نبی خدا، سلطان بیدارگری است.
🌼 باید از مستی گناه بیدار شوم تا با سلطان عقل توان اتصال داشته باشم.
🌼 رسول خداوند در حق فرزندش حسن علیهالسلام می فرمایند این فرزند من است و من عاشق این فرزندم پس خداوندا عاشق حسن باش و عاشق عاشقان حسن باش.
🌼 عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ لِلْحَسَنِ اللَّهُمَّ إِنِّي أُحِبُّهُ فَأَحِبَّهُ وَ أَحِبَّ مَنْ يُحِبُّه[1]
🌼 امام حسن علیهالسلام می فرمایند: هرکس خدا را عبادت کند خداوند هر چیزی را به عبادت او در می آورد ( مطیع او می سازد)
🌼 وَ قَالَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ ع مَنْ عَبَدَ اللَّهَ عَبَّدَ اللَّهُ لَهُ كُلَّ شَيْء[2]
🌼 الْحَسَنُ ع أُوصِيكُمْ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ إِدَامَةِ التَّفَكُّرِ فَإِنَّ التَّفَكُّرَ أَبُو كُلِّ خَيْرٍ وَ أُمُّهُ
وَ عَنْهُ مَنْ عَرَفَ اللَّهَ أَحَبَّهُ وَ مَنْ عَرَفَ الدُّنْيَا زَهِدَ فِيهَا وَ الْمُؤْمِنُ لَا يَلْهُو حَتَّى يَغْفُلَ فَإِذَا تَفَكَّرَ حَزِن[3]
🌼 رمز اول و آخر، هرکس خدا را شناخت عاشق خدا شد هرکس دنیا را شناخت از آن دور شد .
🌼 هرکس امام زمانش را بشناسد و در اطاعت او باشد به فیض معرفت الله دست خواهد یافت.
🔅🌼 نگاه آخرالزمانی به رسول مبارک، مفتاح البرکه🌼🔅
🌹قرار است شکوفه دهیم، سر باز کنیم، دانهمان بشکافد، سویدا و سرائر آشکار شود، باطن ظهور کند؛ پس حاصل جمع و ضرب جانمان مشخص خواهد شد، سیمای جدیدی شکل خواهد گرفت، در این شرایط عظیمترین منبع علم و حکمت و تغییر و تحوال عالیترین ابزار ما خواهد بود.
🌹وقتی حجت آخر ظهور کند! آخرین دروازه رسالت و نبوت رخ خواهد نمود، زمین با نور حجت خدا روشن خواهد شد، خواهند دید آنچه را که نادیدنی بود. آن پرتو الهی اعجازگر دل و دیده خواهد بود. نهان را آشکار خواهد نود.
🌻🔆الزمر : 69 وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها وَ وُضِعَ الْكِتابُ وَ جيءَ بِالنَّبِيِّينَ وَ الشُّهَداءِ وَ قُضِيَ بَيْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ
🔆و زمين (در آن روز) به نور پروردگارش روشن مىشود(روشن شد)، و نامههاى اعمال را پيش مىنهند و پيامبران و گواهان را حاضر مىسازند، و ميان آنها بحق داورى مىشود و به آنان ستم نخواهد شد!
🌹نگاه برتر و آخرالزمانی لازمه عصر آخرالزمانی است، با کامل نگری بایستی از آخرین ظرفیت برای فهمیدن کمک بگیریم.
🌹در این چند ثانیه آخر، آخرین ظرفیت خود را خرج شناختن کنیم. رتبه برتر مشخص خواهد شد.
🌹کنکور آخرالزمانی در حال برگزاری است؛ همه شرکت دارند، هیچکس استثنا نیست.
🌹از توحید شروع که همان «اللهم عرفنی نفسک» است، مدرس و معلم توحید خداست و همچنین علم نبوت و امامت و استخراج این کتب مقدس و هر آنچه در این عالم است.
🌹هر آنی را غنیمت شمار
🔅🌼 کلید تاریخ و فرا تاریخی🌼🔅
🌹پیامبر اسلام کلید فرازمانی و فراتاریخی است، به هیچ حدودی محدود نیست، برای اشخاص خاص و دوره خاص منحصر نیست، بلکه هر زمان و مکان و هر انسان و هر موجودی را در بر میگیرد. حضرت محمد ص کلید فرا زمانی و فرا تاریخی است.
🌹حضرت محمد ص در دل تک تک مخلوقات نیز مبعوث شده، هم رسول ظاهری و هم رسول باطنی است. او در هر مقطع زمانی و مکانی در ما مبعوث گشته.
🌹 همه حضرت محمد ص را بنا به ظرفیت و توانایی و سطح دانایی خود میشناسند، در صفحه نمایش جان خود تصویری و نقشی و منظرهای خاص از او دارند.
🌹 هر یک از خلایق و عوالم او را به نامی میشناسند یعنی، هر کدام از آنها نسبت به حضرت سطح سواد خاص خود را دارند.
🌹 خدای متعال ما را از شهر علم و حکمت خود تغذیه میدهد.
🌹 خزینة النبی ما یحتاج تمام مخلوقات است، این خزینه در جهان و جان ماست.
🌷🔆وَ فِي السَّمَاءِ الدُّنْيَا الْمُجْتَبَى وَ فِي الثَّانِيَةِ الْمُرْتَضَى وَ فِي الثَّالِثَةِ الْمُزَكَّى وَ فِي الرَّابِعَةِ الْمُصْطَفَى وَ فِي الْخَامِسَةِ الْمُنْتَجَبُ وَ فِي السَّادِسَةِ الْمُطَهَّرُ وَ الْمُجْتَبَى وَ فِي السَّابِعَةِ الْمُقَرَّبُ وَ الْحَبِيبُ وَ يُسَمِّيهِ الْمُقَرَّبُونَ عَبْدَ الْوَاحِدِ وَ السَّفَرَةُ الْأَوَّلَ وَ الْبَرَرَةُ الْآخِرَ وَ الْكَرُوبِيُّونَ الصَّادِقَ وَ الرُّوحَانِيُّونَ الطَّاهِرَ وَ الْأَوْلِيَاءُ الْقَاسِمَ وَ الرِّضْوَانُ الْأَكْبَرَ وَ الْجَنَّةُ عَبْدَ الْمَلِكِ وَ الْحُورُ عَبْدَ الْعَطَاءِ وَ أَهْلُ الْجَنَّةِ عَبْدَ الدَّيَّانِ وَ مَالِكٌ عَبْدَ الْمُخْتَارِ وَ أَهْلُ الْجَحِيمِ عَبْدَ النَّجَاةِ وَ الزَّبَانِيَةُ عَبْدَ الرَّحِيمِ وَ الْجَحِيمُ عَبْدَ الْمَنَّانِ وَ عَلَى سَاقِ الْعَرْشِ رَسُولُ اللَّهِ وَ عَلَى الْكُرْسِيِّ نَبِيُّ اللَّهِ وَ عَلَي طُوبَى صَفِيُّ اللَّهِ وَ عَلَى لِوَاءِ الْحَمْدِ صَفْوَةُ اللَّهِ وَ عَلَى بَابِ الْجَنَّةِ خِيَرَةُ اللَّهِ وَ عَلَى الْقَمَرِ قَمَرُ الْأَقْمَارِ وَ عَلَى الشَّمْسِ نُورُ الْأَنْوَارِ وَ الشَّيَاطِينُ عَبْدَ الْهَيْبَةِ وَ الْجِنُّ عَبْدَ الْحَمِيدِ وَ الْمَوْقِفُ الدَّاعِيَ وَ الْمِيزَانُ الصَّاحِبَ وَ الْحِسَابُ الدَّاعِيَ وَ الْمَقَامُ الْمَحْمُودُ الْخَطِيبَ وَ الْكَوْثَرُ السَّاقِيَ وَ الْعَرْشُ الْمُفَضَّلَ وَ الْكُرْسِيُّ عَبْدَ الْكَرِيمِ وَ الْقَلَمُ عَبْدَ الْحَقِّ وَ جَبْرَئِيلُ عَبْدَ الْجَبَّارِ وَ مِيكَائِيلُ عَبْدَ الْوَهَّابِ وَ إِسْرَافِيلُ عَبْدَ الْفَتَّاحِ وَ عِزْرَائِيلُ عَبْدَ التَّوَّابِ وَ السَّحَابُ عَبْدَ السَّلَامِ وَ الرِّيحُ عَبْدَ الْأَعْلَى وَ الْبَرْقُ عَبْدَ الْمُنْعِمِ وَ الرَّعْدُ عَبْدَ الْوَكِيلِ وَ الْأَحْجَارُ عَبْدَ الْجَلِيلِ وَ التُّرَابُ عَبْدَ الْعَزِيزِ وَ الطُّيُورُ عَبْدَ الْقَادِرِ وَ السَّبُعُ عَبْدَ الْعَطَاءِ وَ الْجَبَلُ عَبْدَ الرَّفِيعِ وَ الْبَحْرُ عَبْدَ الْمُؤْمِنِ وَ الْحِيتَانُ عَبْدَ الْمُهَيْمِنِ وَ أَهْلُ الرُّومِ الْحَلِيمَ وَ أَهْلُ مِصْرَ الْمُخْتَارَ وَ أَهْلُ مَكَّةَ الْأَمِينَ وَ أَهْلُ الْمَدِينَةِ الْمَيْمُونَ وَ الزِّنْجُ مهمت وَ التُّرْكُ صَانْجِيَ وَ الْعَرَبُ الْأُمِّيَّ وَ الْعَجَمُ أَحْمَدَ أَلْقَابُهُ حَبِيبُ اللَّهِ صَفِيُّ اللَّهِ نِعْمَةُ اللَّهِ عَبْدُ اللَّهِ خِيَرَةُ اللَّهِ خَلْقُ اللَّهِ سَيِّدُ الْمُرْسَلِينَ إِمَامُ الْمُتَّقِينَ خَاتَمُ النَّبِيِّينَ رَسُولُ الْحَمَّادِينَ رَحْمَةُ الْعَالَمِينَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ نَبِيُّ الرَّحْمَةِ صَاحِبُ الْمَلْحَمَةِ مُحَلِّلُ الطَّيِّبَاتِ مُحَرِّمُ الْخَبَائِثِ مِفْتَاحُ الْجَنَّةِ دَعْوَةُ إِبْرَاهِيمَ بُشْرَى عِيسَى خَلِيفَةُ اللَّهِ فِي الْأَرْضِ زَيْنُ الْقِيَامَةِ وَ نُورُهَا وَ تَاجُهَا صَاحِبُ اللِّوَاءِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَاضِعُ الْإِصْرِ وَ الْأَغْلَالِ أَفْصَحُ الْعَرَبِ سَيِّدُ وُلْدِ آدَمَ ابْنُ الْعَوَاتِكِ ابْنُ الْفَوَاطِمِ ابْنُ الذَّبِيحَيْنِ ابْنُ بَطْحَاءَ مَكَّةَ الْعَبْدُ الْمُؤَيَّدُ وَ الرَّسُولُ الْمُسَدَّدُ وَ النَّبِيُّ الْمُهَذَّبُ وَ الصَّفِي[4]
🌹 پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم عجیبترین کلید حضرت رب العالمین، شاهانهترین، شاه کلید حضرت شاهنشاه جهان هستی است.
🌷🔆قَالَ لِيَ الصَّادِقُ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمَا: أَخْبِرْنِي عَنِ الرَّسُولِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كَانَ عَامّاً لِلنَّاسِ أَ لَيْسَ قَدْ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي مُحْكَمِ كِتَابِهِ:
وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلَّا كَافَّةً لِلنَّاسِ لِأَهْلِ الشَّرْقِ وَ الْغَرْبِ وَ أَهْلِ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ هَلْ بَلَّغَ رِسَالَتَهُ إِلَيْهِمْ كُلِّهِمْ؟ قُلْتُ: لَا أَدْرِي، قَالَ: يَا ابْنَ بُكَيْرٍ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لَمْ يَخْرُجْ مِنَ الْمَدِينَةِ فَكَيْفَ أَبْلَغَ أَهْلَ الشَّرْقِ وَ الْغَرْبِ؟ قُلْتُ: لَا أَدْرِي، قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى أَمَرَ جَبْرَئِيلَ عَلَيْهِ السَّلَامُ فَاقْتَلَعَ الْأَرْضَ بِرِيشَةٍ مِنْ جَنَاحِهِ وَ نَصَبَهَا لِرَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، فَكَانَتْ بَيْنَ يَدَيْهِ مِثْلَ رَاحَةٍ فِي كَفِّهِ يَنْظُرُ إِلَى أَهْلِ الشَّرْقِ وَ الْغَرْبِ، وَ يُخَاطِبُ كُلَّ قَوْمٍ بِأَلْسِنَتِهِمْ، وَ يَدْعُوهُمْ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِلَى نُبُوَّتِهِ بِنَفْسِهِ، فَمَا بَقِيَتْ قَرْيَةٌ وَ لَا مَدِينَةٌ إِلَّا وَ دَعَاهُمُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بِنَفْسِهِ.[5]
🌷🔆امام صادق ( از حفص کنانی نقل است: شنیدم عبداللهبنبکر ارجانی میگوید: امام صادق (از من پرسید: به من بگو رسول خدا (که برای عموم مردم فرستاده شده بود، آیا خداوند در آیات محکم کتاب خود نفرموده است: وَ مَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا کَافَّةً لِّلنَّاسِ»؟ که منظور برای تمام ساکنین مشرق و مغرب و آسمانیان و زمینیان اعمّ از جن و انس میباشد. آیا رسول خدا (توانست رسالت و پیام خود را به همه آنها برساند»؟ عرض کردم: «نمیدانم». حضرت فرمود: «ای پسر بکر! رسول خدا (از مدینه خارج نشده است، پس چگونه توانسته است به اهل مشرق و مغرب ابلاغ کند»؟ عرض کردم: «نمیدانم». فرمود: «خداوند به جبرئیل (فرمود و او زمین را با یک پر از بال خود از بیخ و بن برکند و آن را در مقابل رسول خدا نهاد و زمین در مقابل رسول خدا (به مانند کف دست او نسبت به دست او بود و رسول خدا (به ساکنین مشرق و مغرب مینگریست و هر قوم را با زبانشان مورد خطاب قرار میداد و خود، آنان را به خداوند متعال و نبوّت خود فرا میخواند. پس پیامبر (به این ترتیب به تنهایی توانست تمام ساکنان آبادیها و شهرها را به سوی خداوند متعال و نبوت خود دعوت کند».
🔅🌼 رایانهای از جنس ملائک🌼🔅
🌹 رسول خدا ص از جناب جبرئیل امین برای ابلاغ رسالت استفاده نرمافزاری بردند. جبرئیل س نقش رایانه را ایفا کرد، رایانه ابر زمانی و ابر مکانی. استفاده نرمافزاری، صدابری از او نمودند.
🌹 جناب جبرئیل کدام بُعد زمین را در کف دست گرفت، در کدامین بُعد ما در آن لحظه حاضر بود و هست؟!
🌹 هر یک از فرشتهگان رایانهای خاص در دستان اولیاء الله هستند، همچنین فرشتهگانی که نقش حافظه را ایفا میکنند.
🌹 ارتباط رسول خدا ص با جهانیان در هر منطقه مکانی و زمانی قویتر و دقیقتر از نحوه ارتباط فرد با اعضا و جوارح خویش بود و هست.
🔅🌼 سلطان فرا بُعد🌼🔅
🌹 ما در این زمان با رسول فرا زمان در ارتباطیم، ما در بُعد محدود خود با سلطان فرا بُعد در ارتباطیم.
🌹 وقتی در مورد خود اندیشه میکنیم و یا به هر یک از اعضا توجه میکنیم هیچ فاصلهای محسوس نیست.
🌹 وقتی بخواهیم پیامی را به هر یک از اعضاء و جوارح خود برسانیم، هیچ مانع و معطلی وجود ندارد.
🌹 ریشه درخت چگونه با اجزاء خود در ارتباط است؟ درخت با شاخه و برگ و میوههایش چگونه ارتباط میگیرد و مواد مورد نیاز را انتقال میدهد، پیوستگی و ارتباط رسول خدا ص با آفرینش از این قویتر است.
🌷🔆سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) يَقُولُ: أَنَا الشَّجَرَةُ، وَ فَاطِمَةُ فَرْعُهَا، وَ عَلِيٌّ لِقَاحُهَا، وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ ثَمَرُهَا.
وَ زَادَ عَبْدُ الرَّزَّاقِ: وَ شِيعَتُنَا وَرَقُهَا، الشَّجَرَةُ أَصْلُهَا فِي جَنَّةِ عَدْنٍ، وَ الْفَرْعُ وَ الْوَرِقُ وَ الثَّمَرُ فِي الْجَنَّةِ.[6]
🌷🔆پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : من آن درخت هستم و فاطمه شاخه آن و على لقاح [مايه بارورى] آن و حسن و حسين ميوه آن و شيعيان ما برگهاى آن هستند و ريشه اين درخت در فردوس برين قرار دارد و ديگر قسمتهاى آن در ديگر قسمتهاى بهشت است.
🔅🌼 سامانه فوق عجائب🌼🔅
🌹 حضرت محمد ص سامانه عجیبی است، با جوهر و جواهر و جوارح زمین و آسمان در ارتباط است.
🌹 همه از امکان سیر در خط و بُعد زمان سخن میگویند در حالیکه خالق زمان حضرت محمد ص را از خطوط زمان گذرانده است، سفر در زمان با سفینه فرا زمان را فراهم ساخته است.
🌹 حضرت محمد ص مسئول خدا در جهان آفرینش است، از بدو تا ختم «زمین و آسمان» و کنترل و مراقبت و راه اندازی آن است.
🌹 حضرت محمد ص، سامانه عجیب زمان و مکان است حضرت جوهر فرا زمان و فرا مکان است.
🔅🌼 گستردهترین شبکه جهان هستی🌼🔅
🌹 خدای متعال چنان تسلطی به حضرت محمد بخشیده که تمام موجودات به سهولت در دسترس اویند.
🌹 اگر بتوانیم تا حدودی فرازمان را تصور کنیم سهولت و گستردگی ارتباط و تسلط حضرت را درک خواهیم نمود.
🌹 ابعاد بالا بر ابعاد پایینتر محیط است.
🌹 کل زمان و کل مکان همچو مومی در دسترس حضرت نبی است.
🌹 با خدای قادر متعال، حضرت محمد ص، محیط بر حوزه رسالت خویش است.
🌹 نسبت میان امام با رسول اکرم مثل نسبت باب با شهر است،
🌹 اگر کل شیء به جان امام به احصاست، کائنات نسبت به رسول خدا ص خیلی فراتر خواهد بود.
🌹 علم هر شیء در جان امام است؛ این شرح باب علم است، حال شهر علم را نسبت به هر شیء تصور کنیم.
🌹 ائمه علیهم السلام همچون کتابی در کتابخانه محمدی است، همچنین همچون ستارهای از آسمان محمدی است.
🔅🌼 در جان خود با نبی دیدار کن🌼🔅
🌹 تمام 124هزار پیامبر و کتب آسمانی در جان هر فرد حاضرند، امکان درک و خواندن آنها هست. اما میل و رغبت و اشتها چگونه است؟!
🔅🌼 جهان خاموش🌼🔅
🌹 خلایق مجهز به نرمافزار و سختافزار انبیاء و کتب آسمانی هستند؛
🌹 مرز میان ایمان و یقین، مرز میان ارتباط با نبی تا راه اندازی شدن با نبی است.
🌹 ما مثل جهان خاموشیم با نبی جهان روشن هستیم. آیا دروس خود را فراموش نمودهایم؟ آیا دانا به بنی اکرم هستیم و یا بیرغبت به آنیم، بیشک اصول اولیه بازآوری آن رعایت نمیشود.
🌹 ما از عالم ذر به عالم دنیا تنها خوردن و خوابیدن را یاد نگرفتهایم. طفل در طفولیت دانشمند است، بدون اینکه در این دنیا کسی به او درسی دهد خیلی از چیزها را میداند. دانایی محدود به اینها نیست.
🌹 چگونه خود را باز کنیم. امکان حضور فرا زمانی خود و فرا مکانی خود چگونه است؟!
🌹 ارتباط ما با فرا زمان و فرا مکان به پیوستگی است، چرا که ما با معبودمان پیوسته به ارتباطیم و لحظهای این ارتباط قطع نمیگردد.
🌹 با رسول خدا و کتاب الله آشنای مطلقیم.
🌹 طفل جان ما برای بازیابی خود باید بار دیگر از جان و جهان علم و حکمت تغذیه نماید و بوسیله آن بار دیگر راهاندازی شود.
🔅🌼 نبی، سلطان بیدارگر🌼🔅
🌹 کجا به خواب رفتهایم در کدام بُعد مکانی و زمانی به خواب رفتهایم؟
🌹 در هر بُعدی که خوابیده باشیم در همان محدوده محبوسیم، در کدامین خواب و در کدامین بیداریم؟! با نبی باید به بیداری مطلق در تمام ابعاد وجود خود برسیم.
🌹 کافیست بیدار شویم، لایههای خواب و غفلت، میزان و شدت حبس و ضیق آدمی را رقم میزند.
🌹 « مُوتُوا قَبْلَ أَنْ تَمُوتُوا» دعوت به بیداری است،
🌹 میراندن محدودیت است، مرگ خواب است و حیات بیداری است،
🌹 بیمنتهایی اگر رخ نماید!!! حقیقت به تمام ظهور میکند.
🌹 از خوابهای معصیت بیدار شویم، خوابهای معصیت کافیاست! خروج از مستی معصیت زمینه بیداری مطلق است.
🔅🌼لذت عقلی و لذت جهلی 🌼🔅
🌹 آیا دعوت رسول را پذیرفتهایم به ندایش لبیک گفتهایم؟ معاینه توحیدی و معاینه بندگی انجام دهیم!
🌹 عالیترین ارتباط بندگی تنها با نبی مبارک است! با او مثل او با معبودمان باشیم، مجهز به محمد شویم مجهز به عالیترین درجات بندگی الهی شویم!
🌹 غده بدخیم دنیا را از دل در آوریم، نیاز به جراحی به طب محمدی داریم.
🌷🔆قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَا الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا كَمَثَلِ مَا يَجْعَلُ أَحَدُكُمْ إِصْبَعَهُ فِي الْيَمِّ يَنْظُرُ مَا يَرْجِعُ إِلَيْهِ مثال آخر للدنيا و أهلها في اشتغالهم بنعيم الدنيا و غفلتهم عن الآخرة و حسراتهم العظيمة بسببها اعْلَمْ أَنَّ أَهْلَ الدُّنْيَا فِي غَفْلَتِهِمْ كَسَكْرَانَ الْتَذَّ بِشُرْبِهِ وَ خَاصَمَ مَنْ بِحَضْرَتِهِ عَلَى أَمْرٍ فَلَمَّا أَفَاقَ مِنْ سُكْرِهِ نَدِمَ عَلَى ذَلِكَ وَ كَذَلِكَ الْإِنْسَانُ فِي الدُّنْيَا سَكْرَانُ فَإِذَا أَتَاهُ الْمَوْتُ نَدِمَ عَلَى مَا فَرَّطَ مِنْهُ[7]
🌷🔆پيامبر خدا (ص) فرمود: دنيا نسبت به آخرت همانند آن است كه كسى از شما انگشتش را به آب دريا بزند، ببينيد چه قدر از آب دريا را بر مىدارد؟! مثال ديگر براى دنيا و اهل دنيا در مورد سرگرم شدن به نعمتهاى دنيا و غفلت از آخرت و حسرتهاى زياد به خاطر دنيا: بدان كه اهل دنيا در غفلت خود همچون آدم مستى است كه از مىگساريش گساريش لذّت مىبرد و با اطرافيان در باره چيزى مبارزه مىكند اما وقتى كه بهوش مىآيد، از كار خود پشيمان مىشود، همين طور، انسان در دنيا مست است وقتى كه مرگش فرا مىرسد، بر آنچه كرده است پشيمان مىشود، همان طور كه پيامبر (ص) فرمود: مردمان خفتگانند وقتى كه بميرند به خود آيند.
🌹 تنها ابله از ابلهی لذت میبرد. مستی دنیوی ترک عقل و به آغوش کشیدن جهل و استقبال از ابلهی است.
🌹 با سلطان عقل، لذت، چه لذتی دارد.
🌷🔆قَوْلُهُ ص النَّاسُ نِيَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا[8]
🔆مردم در خوابند وقتی مردند بیدار میشوند.
🔅🌼 حضرت محمد ص رسول ابعاد🌼🔅
🌹 اگر جهان بدون نور بود، چه میشد؟ به ابعاد مختلف جان و جهان و روشنایی هر یک از آنها توجه داشته باشیم.
🌹 بدون نور هیچ چیز رنگ و صفا و سر سبزی و منظره و حسی نخواهد داشت .
🌹 نبوت به معنای واقعی یعنی خزینه علم الهی، نور در جان علم قرار دارد. نبی، یعنی، نور تام برای روشنایی تمام ابعاد جام جان و جهان.
🌹 اگر نبی نباشد کور علم خواهیم بود، علی رغم محاط بودن ما برای علم. بدون نبی در جهل مطلق خواهیم بود، علیرغم غرق علم بودن.
🌹 برتر از علم برتر از نور چیست؟ نور شناسی با برتر از نور امکان دارد. دانا شدن به دانایی به فرا دانایی نیازمند است. آنکه فراتر از دانایی است ما را دانا خواهد نمود.
🌹 «عرفنی نبیک» را جانانه طلب کنیم، راه اول را فراموش نکنیم! اللهم عرفنی نفسک!
🌹 قرآئت نبی، یعنی با سواد نبی شدن، بر محتوای نبی اطلاع یافتن، این کتاب عظیم الهی را به تمام خواندن و آن را فهمیدن است.
🌼علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903)🌼
[1] عمدة عيون صحاح الأخبار في مناقب إمام الأبرار ؛ النص ؛ ص403 ابن بطريق، جماعه المدرسين بقم، مؤسسة النشر الاسلامي – قم، چاپ: اول، 1407 ق.
[2] التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام ؛ ؛ ص327 حسن بن على عليه السلام، مدرسة الإمام المهدي عجل الله تعالى فرجه الشريف – ايران ؛ قم، چاپ: اول، 1409 ق.
[3] مجموعة ورام ؛ ج1 ؛ ص52 ورام بن أبي فراس، مسعود بن عيسى، مكتبه فقيه – قم، چاپ: اول، 1410 ق.
[4] بحار الأنوار (ط – بيروت) ؛ ج16 ؛ ص104 مجلسى، دار إحياء التراث العربي – بيروت، چاپ: دوم، 1403 ق.
[5] تفسير نور الثقلين، ج4، ص: 335 حويزى، عبدعلى بن جمعه، تفسير نور الثقلين، 5جلد، اسماعيليان – ايران – قم، چاپ: 4، 1415 ه.ق.
[6] الأمالي (للطوسي) ؛ النص ؛ ص610 طوسى، دار الثقافة – قم، چاپ: اول، 1414ق.
[7] مجموعة ورام ؛ ج1 ؛ ص150 ورام بن أبي فراس، مسعود بن عيسى، مكتبه فقيه – قم، چاپ: اول، 1410 ق.
[8] مجموعة ورام ؛ ج1 ؛ ص150 ورام بن أبي فراس، مسعود بن عيسى، مكتبه فقيه – قم، چاپ: اول، 1410 ق.