لطفا در مورد امتحانات الهی توضیحاتی بفرمایید؟ چگونه می توان در مقابل این امتحان ها صبر داشت؟

21

سوال۲۴۶۳:
سلام علیکم
جناب استاددرموردامتحان کردن خداوندمثلابه کسی دادن بچه مریض که مادرزادی باشد به نظرشما امتحان اللهی هست وچگونه صبرداشته باشه
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2463
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱با علم به اینکه پرستاری از این فرزند ماموریتی است از جانب خدای دانا و بینا، تحمل و صبر را افزایش و هر گونه رنج و زحمت را در این راستا شیرین تر خواهد نمود.
🌷🔅🌱شما یقین داشته باشید شما قبل از اینکه از فرزندتان پرستاری کنید از بنده ای از بندگان خدا پرستاری میکنید و حساب و کتاب و اجر و پاداش آن با خداست اما اجری ویژه و خاص، به یقین شیرینی پایان این ماموریت حساس به کامتان به نهایت شیرین و گوارا خواهد بود.
🌷🔅🌱نگهداری از فرزندتان مثل عبادتی پیوسته و لاینقطع که لحظه ای از زمان از زیبایی عبادت و اطاعت خالی نمیماند!
🌷🔅🌱کمک به مریض اجری والا داشته اما کمک به بیماران خاص آنهم در طول شبانه روز و مداوم اجرش را فقط و فقط باید خدای علیم خود احصا نماید.
🌸🔅🌱رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: هر که معلولی را در کارهایش کمک کند، خدا در کارش به او کمک دهد و در قیامت فرشته‏هائى روا دارد که او را در گذر از هراسها کمک دهند، و از خندق هاى آتش بگذرانند و از صراط او را سالم به بهشت رسانند. و کسى که ناتوان در فهم و معرفت را کمک دهد و در برابر خصم باطل به او دلیلى آموزد، خدایش در سکرات مرگ بر شهادت به یگانگى خدا و اینکه محمد(ص) بنده و رسول او است کمک دهد و بر اقرار بدان چه بدین دو مربوط است و بر اعتقاد او تا اینکه از دنیا برون شود و به خداى عز و جل برگردد با بهترین کردار و خوشترین حال، و در آن به روح و ریحان خوشامدش گویند و مژده‏اش دهند با اینکه پروردگارش از او خشنود است و خشمى بر او ندارد.
🌸🔅🌱قالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ أَعَانَ ضَعِيفاً فِي بَدَنِهِ عَلَى أَمْرِهِ، أَعَانَهُ اللَّهِ تَعَالَى عَلَى أَمْرِهِ، وَ نَصَبَ لَهُ فِي الْقِيَامَةِ مَلَائِكَةً- يُعِينُونَهُ عَلَى قَطْعِ تِلْكَ الْأَهْوَالِ- وَ عُبُورِ تِلْكَ الْخَنَادِقِ مِنَ النَّارِ، حَتَّى لَا يُصِيبَهُ مِنْ دُخَانِهَا وَ لَا سُمُومِهَا، وَ عَلَى عُبُورِ الصِّرَاطِ إِلَى الْجَنَّةِ سَالِماً آمِناً.
وَ مَنْ أَعَانَ ضَعِيفاً فِي فَهْمِهِ وَ مَعْرِفَتِهِ- فَلَقَّنَهُ حُجَّتَهُ عَلَى خَصْمٍ أَلَدَّ «1» طُلَّابِ الْبَاطِلِ، أَعَانَهُ اللَّهُ عِنْدَ سَكَرَاتِ الْمَوْتِ- عَلَى شَهَادَةِ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ- وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ، وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، وَ الْإِقْرَارِ بِمَا يَتَّصِلُ بِهِمَا، وَ الِاعْتِقَادِ لَهُ حَتَّى يَكُونَ خُرُوجُهُ مِنَ الدُّنْيَا- وَ رُجُوعُهُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى عَلَى أَفْضَلِ أَعْمَالِهِ، وَ أَجَلِّ أَحْوَالِهِ فَيَجِي‏ءُ «2» عِنْدَ ذَلِكَ بِرَوْحٍ وَ رَيْحَانٍ، وَ يُبَشَّرُ بِأَنَّ رَبَّهُ عَنْهُ رَاضٍ، وَ عَلَيْهِ غَيْرُ غَضْبَانَ.
وَ مَنْ أَعَانَ مَشْغُولًا بِمَصَالِحِ دُنْيَاهُ أَوْ دِينِهِ عَلَى أَمْرِهِ- حَتَّى لَا يَنْتَشِرَ «3» عَلَيْهِ أَعَانَهُ اللَّهُ تَعَالَى- يَوْمَ تَزَاحُمِ الْأَشْغَالِ وَ انْتِشَارِ الْأَحْوَالِ، يَوْمَ قِيَامِهِ بَيْنَ يَدَيِ الْمَلِكِ الْجَبَّارِ، فَيُمَيِّزُهُ مِنَ الْأَشْرَارِ وَ يَجْعَلُهُ مِنَ الْأَخْيَار
🌸🔅🌱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.