لطفا نظرتان را در مورد مطلب ارسالی که در موضوع حرزبندی از امام جواد (ع) مطرح شده است بفرمایید؟آیا چنین حرز هایی صحیح است؟

24

سوال۳۰۳۱:
سلام علیکم
لطفا در مورد این مطلب پاسخ بفرمایید که آیا چنین حرزهایی وجود دارد و چگونگی آن؟

آیت الله بهجت در این کلیپ با اشاره به بازوی راستشان تاکید می فرمایند که بازوبند حرز امام جواد(ع) باید به بازوی راست بسته شود.
خواص حرز مبارک امام جواد(ع) : افزایش #آرامش، جلوگیری از #چشم_زخم ، کاهش #بلاها و…
(فیلمی هم ضمیمه مطلب دارد.)
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ3031
🌹علیکم السلام
🔆🌿بله در نسخه مهج الدعوات به این موضوع تاکید شده است.

🌸🌿 فلَمَّا أَصْبَحَ أَبُو جَعْفَرٍ ع بَعَثَ إِلَيَّ فَدَعَانِي فَلَمَّا صِرْتُ إِلَيْهِ وَ جَلَسْتُ بَيْنَ يَدَيْهِ دَعَا بِرَقِّ ظَبْيٍ مِنْ أَرْضِ تِهَامَةَ ثُمَّ كَتَبَ بِخَطِّهِ هَذَا الْعَقْدَ ثُمَّ قَالَ يَا يَاسِرُ احْمِلْ هَذَا إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ قُلْ لَهُ حَتَّى يُصَاغَ لَهُ قَصَبَةٌ مِنْ فِضَّةٍ مَنْقُوشٌ عَلَيْهَا مَا أَذْكُرُهُ بَعْدَهُ فَإِذَا أَرَادَ شَدَّهُ عَلَى عَضُدِهِ فَلْيَشُدَّهُ عَلَى عَضُدِهِ الْأَيْمَنِ وَ لْيَتَوَضَّأْ وُضُوءاً حَسَناً سَابِغاً وَ لْيُصَلِّ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ مَرَّةً وَ سَبْعَ مَرَّاتٍ آيَةَ الْكُرْسِيِّ وَ سَبْعَ مَرَّاتٍ شَهِدَ اللَّهُ وَ سَبْعَ مَرَّاتٍ وَ الشَّمْسِ وَ ضُحَيهَا وَ سَبْعَ مَرَّاتٍ وَ اللَّيْلِ إِذَا يَغْشَى وَ سَبْعَ مَرَّاتٍ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ فَإِذَا فَرَغَ مِنْهَا فَلْيَشُدَّهُ عَلَى عَضُدِهِ الْأَيْمَنِ عِنْدَ الشَّدَائِدِ
مهج الدعوات و منهج العبادات، ص: 39

🍀🌿… فردا صبح ابو جعفر عليه السّلام مرا احضار كرد. چون به خدمتش رسيدم و در پيشگاهش قرار گرفتم، فرمود پوست آهويى را كه از سرزمين تهامه گرفته شده بود، آوردند. بعد به خطّ خود اين عقد را نوشت و بعد فرمود:
«اين را به امير بده و به او بگو براى آن لوله‏اى از نقره بسازد و آن چه را بعد از اين خواهم گفت، بر آن حك كند و چون خواست بر بازو ببندد، به بازوى راست خود ببندد و وضوى كامل بسازد و چهار ركعت نماز گزارد و در هر ركعت حمد يك مرتبه و آية الكرسى و آيه‏ى شَهِدَ اللَّهُ … «2» و سوره‏هاى وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها و وَ اللَّيْلِ إِذا يَغْشى‏ و قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ را هفت مرتبه بخواند و چون نمازش به پايان رسيد، بر بازوى‏ راست خود ببندد كه در سختى‏ها و تنگناها، به حول و قوّه‏ى الهى، از هر چه مى‏ترسد و گريزان است، سالم مى‏ماند و بايد در وقت بستن آن به بازو قمر در برج عقرب طلوع نكرده باشد و اگر با روميان و يا پادشاهان پيكار كند، به بركت اين حرز بر آن‏ها چيره گردد.» روايت شده است كه: مأمون- چون از امام همه‏ى اين خواص را در باره‏ى اين حرز شنيد- به جنگ با روميان تصميم گرفت و خداى بزرگ او را بر آنان پيروز كرد و غنايم جنگى فراوانى به دست آورد و در هيچ غزوه و پيكارى اين بازوبند را از خود دور نمى‏ساخت و خداوند به فضلش او را يارى مى‏كرد و به مشيّتش او را فاتح مى‏ساخت. به راستى كه خدا به حول و قوّه‏ى خود، آن را به انجام مى‏رساند. …

آداب سفر در فرهنگ نيايش (ترجمه الأمان)، ص: 175

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.