لطفا کلیاتی از اخلاق در فضای مجازی و عکس گذاشتن در پروفایل و برخی مسائل اخلاقی دیگر در این فضا را بیان فرمایید.

30

سوال3023:
سلام علیکم.
لطفا کلیاتی از اخلاق در فضای مجازی و عکس گذاشتن در پروفایل و برخی مسائل اخلاقی دیگر در این فضا را بیان فرمایید.
اجرکم عند الله

🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ۳۰۲۳
🌹علیکم السلام
🌼🌿 اشتراک گذاری عکس میبایست دلیلی موجه و قانع کننده داشته باشد و گرنه حاکی نیات ناخوش پنهان و آشکار خواهد بود.
🌼🌿 هر گونه اشتراک عکس با علم به اینکه در معرض دید و توجه نامحرم قرار خواهد گرفت نوعی تلاش برای ترویج و تولید فساد و در مواقعی خاص تلاش مرموزانه برای شکار جنس مخالف و ایجاد روابط شیطانی تلقی میگردد.
🌼🌿فضای مجازی به ظاهر مجاز ولی به واقع فضایی کاملا حقیقی بوده که میدان عمل و تاثیر گذاری و تاثیر پذیری وسیع تر از فضاهای به ظاهر حقیقی میباشد.
🌼🌿فضاهای مجازی میتواند دروازه بسوی مفاسد و سقوط به دره هولناک سقر باشد. آسیب پذیری معنوی و روحی افراد در این فضا بسیار گسترده و جدی است.
🌼🌿تلقی نادرست از مجازی بودن فضا امنیت و احتیاط را سست و موجب بوجود آمدن حوادث و خطرات جدی و خطرناک معنوی و باطنی میگردد.
🌼🌿ورود به این فضاها در شرایط و فضا و مدیریت کنونی شبیه به ورود به میدان جنگ و درگیری با انواع و اقسام حیوانات درنده و گزنده و خطرناک و مواجه شدن با انواع و اقسام بیماری های مصری و خطرناک است.
و …
❄️🌱❄️🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸❄️🌱❄️
🌙🌱☀️اخلاق و قوانین فضاهای مجازی☀️🌱🌙
🍀🌱مجازیه 1 🌱🍀
🌟🌱مالک و مَلِک و پادشاه فضاهای حقیقی و مجازی فقط خداست!
🍀🌱احساس کاذب مالکیت فضاهای مجازی انسان را تا مرز کفر و شرک میکشاند!!
🌟🌱چه بسا بعضی ها خودشان را پادشاه سرزمین یک گروه مجازی بدانند! و چنان در نقش خود فرو روند که برای خود یک ولایت و صدارت هم قائل شوند، و باز از این هم فراتر رفته خود را مالک و صاحب اختیار اعضای گروه حس نموده و با اراده ای جان اعضایشان را بگیرند! که مرحله ای است بسیار خطرناک؛ چرا که این حس کاذب در وجودش ریشه خواهد دواند! و چه بسا مثل فرعون ندای: «َ أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى‏ » و یا مثل نمرود «أَنَا أُحْيي‏ وَ أُميت» سر خواهد داد! و یا مثل جبّاران به زیر دستان خود فرمان کشتار در فضای مجازی را صادر خواهد نمود!
🌟🌱آری فضاهای مجازی هم جلّادان مجازی دارد!
🌟🌱آری فضاهای مجازی هم فرعون و نمرودهایی دارد!
🌟🌱آری فضاهای مجازی هم پیامبران مجازی خاص خود را دارد!
🌟🌱آری فضاهای مجازی هم قاتل و مقتول و شهید هم دارد!
🌟🌱آری فضاهای مجازی هم مدعیان راستین و دروغین خود را دارد!
🌟🌱آری فضاهای مجازی هم ممکن است مثل داشگاه و یا مثل جهل گاه باشد، یا تولید علم کند و یا تولید جهل!
🌟🌱آری در فضاهای مجازی هم انسان مدیون میشود!
🌟🌱آری فضاهای مجازی هم میتواند محل هدایت و یا ضلالت و گمراهی باشد!
🌟🌱آری فضاهای مجازی هم میتواند میدان امتحان الهی باشد!!!
🌟🌱از خدای واحد فضاهای حقیقی و مجازی تقوا پیشه کنیم!
❄️🌱❄️🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸❄️🌱❄️
🌙🌱☀️اخلاق و قوانین فضاهای مجازی☀️🌱🌙
🍀🌱مجازیه 2 🌱🍀

🌟🌱ظلم در فضای مجازی به راحتی هر چه تمامتر صورت میگیرد؛ بزرگترین مجازات ظالم جدایی از محبت الهی است؛ «وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الظَّالِمينَ » فعالیت های مجازی ظالمانه، حقیقتاً هر کسی را ظالم میکند!
🌟🌱آزادی بیان شامل فضاهای مجازی هم میشود، نبایستی هر سخن حقی را سرکوب نمود!
🌟🌱حضور افراد مطلع و آگاه در فضاهای مجازی باعث امنیت و سلامتی فضاهای مجازی هستند، حذف این افراد سلامتی فضاهای مجازی را به خطر می اندازد!
🌟🌱حضور افراد آگاه و دانا و محقق در فضاهای مجازی که حکم مغز و حواس و سلسله اعضاب فضاهای مجازی را تشکیل میدهند، باید مورد حمایت واقع شوند ؛ حذف آنها گروه های مجازی را بسوی بلاهت پیش خواهد برد!
🌟🌱نقد صحیح و آگاهانه و عالمانه گروه های مجازی را به باغ و گلستان معارف ناب پیش خواهد برد، فقدان نقد و یکه تازی مدیران گروه تولید علم را در فضا های مجازی از بین خواهد برد و چه بسا به عمد و سهو، جهلیات بجای معلومات خوراک اعضای گروه شود!
🌟🌱روزی همین گرو ه های مجازی بر علیه مدیران و اعضای آن شهادت خواهند داد! مغز و قلب در میدان های مجازی در جولان و حرکت و تاثیر پذیری هستند!
🌟🌱حمایت های دور از واقع از مدیران و کارشناسان گروه ها بر فساد گروه ها خواهد افزود!
🌟🌱حذف ظالمانه افراد منتقد ناصح گروه در فضاهای مجازی نشان از استعداد و آمادگی ماموران معذور برای حذف فیزیکی همان منتقدین در فضاهای حقیقی است!
🌟🌱سرعت انتشار احادیث جعلی در فضاهای مجازی خیلی بالاست، بایستی با دقت نظر بالا نسبت به ارسال مطالب اقدام نمود، هر مطلب ماخوذه از فضاهای اینترنتی با آدرس های فریبنده نبایستی توجه و تحقیق و تطبیق آن با منابع اصلی را از ما بگیرد!
❄️🌱❄️🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸❄️🌱❄️
🌙🌱☀️اخلاق و قوانین فضاهای مجازی☀️🌱🌙
🍀🌱مجازیه 3 🌱🍀
🌸🌱🌸🌱🌸سلسله اعصاب مجازی با عملکرد حقیقی🌸🌱🌸🌱🌸
🌟🌱سلسله اعصاب مجازی در گروه های مجازی ضامن تامین سلامتی آنهاست یکی از وظایف این سلسله اعصاب تولید حسّ و درک و در مواقعی ایجاد درد و آزار برای اعلام خطر در جان گروه هاست!
🌟🌱 بایستی اعصاب گروه ها تقویت شوند، قطع سلسله ی اعصاب هرچند به ظاهر تولید امنیت و آرامش ظاهری و فریبنده نماید اما به واقع این سکوت نشانه ی نقصان است، این نوع فضای آرام در واقع حکایتگر فساد نهفته مخفی در درون گروه میباشد، که باعث خواهد شد جان علمی گروه با خطر جدی و نابودی مواجه شود!
🌟🌱همیشه سکوت نشانه آرامش نیست چه بسا نشانه کری و ناشنوایی باشد، که نقصی است آشکار!
🌟🌱هر چند که گروه ها مجازی هستند اما افراد حاضر در آن حقیقی هستند! و حق تعقل و اندیشه و انتخاب آزاد دارند!
🌟🌱اگر منتقِد و منتقَد یکی شوند هر طعام فاسدی خوراک جان اعضا گروه خواهد شد! حضور افراد منتقِد ناصح، از خوراک ناسالم و مسموم ممانعت خواهد نمود!
🌟🌱شاگردان نمیتوانند منتقدان خوبی برای استادان باشند، چرا که خودشان در حال تحصیل علومی هستند که آشنایی صد در صد با آنها ندارند و صرفا با اعتماد به استاد مطالبش را میپذیرند، حضور اساتید مختلف و متخصص عاملی برای حفظ سلامت و پاکی و اصالت گروه ها خواهد بود!
🌟🌱تخریب چهره منتقدین، راهی برای یکه تازی در فضای بی رقیب بوده که باعث خواهد شد خطاهای احتمالی و مطالب نامشروع و ناصحیح مخفی مانده و نامشخص بماند ، اما آثار سوء آنها دل و جان اعضای حاضر را به خطر خواهد افکند و راهی خواهد بود برای تولید فساد .
🌟🌱انتساب افراد منتقد به گروه های و فرقه های منحرف، ظلمی است آشکار در رابطه با منتقدین و همچنین ظلم مضاعفی است نسبت به اعضای گروه که هر فرد منتقدی را فردی با چهره ی گروه های متعصب نادان و جاهل خواهد دید، این یعنی مرگ علم و معرفت در جان اعضای گروه!
🌸🌱الأعراف : 79 فَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَ قالَ يا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُكُمْ رِسالَةَ رَبِّي وَ نَصَحْتُ لَكُمْ وَ لكِنْ لا تُحِبُّونَ النَّاصِحينَ
❄️🌱(صالح) از آنها روى برتافت و گفت: «اى قوم! من رسالت پروردگارم را به شما ابلاغ كردم، و شرط خيرخواهى را انجام دادم، ولى (چه كنم كه) شما خيرخواهان را دوست نداريد!»
🌸🌱هود : 34 وَ لا يَنْفَعُكُمْ نُصْحي‏ إِنْ أَرَدْتُ أَنْ أَنْصَحَ لَكُمْ إِنْ كانَ اللَّهُ يُريدُ أَنْ يُغْوِيَكُمْ هُوَ رَبُّكُمْ وَ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ
❄️🌱(اما چه سود كه) هر گاه خدا بخواهد شما را (بخاطر گناهانتان) گمراه سازد، و من بخواهم شما را اندرز دهم، اندرز من سودى به حالتان نخواهد داشت! او پروردگار شماست و بسوى او بازگشت داده مى‏شويد.»
🌸🌱الأعراف : 66 قالَ الْمَلَأُ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ إِنَّا لَنَراكَ في‏ سَفاهَةٍ وَ إِنَّا لَنَظُنُّكَ مِنَ الْكاذِبينَ
❄️🌱اشراف كافر قوم او گفتند: «ما تو را در سفاهت (و نادانى و سبك مغزى) مى‏بينيم، و ما مسلّماً تو را از دروغگويان مى‏دانيم!

🍀🌱حتی نسبت به دشمنان خود به عدالت حکم کنیم، چه برسد به دوستان و برادران و خواهران خود🌱🍀
❄️🌱❄️🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸❄️🌱❄️
🌙🌱☀️اخلاق و قوانین فضاهای مجازی☀️🌱🌙

🍀🌱مجازیه 4⃣ 🌱🍀
🌟🌱نبایستی فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر در فضاهای مجازی نادیده گرفته شود!
🌟🌱انجام امر به معروف و نهی از منکر و انجام بعضی وظایف ارشادی و ممانعت از انحرافات و شبهات در فضاهای مجازی به دشواری صورت میپذیرد! چرا که به راحتی میتوانند افراد مخالف مرام خود را حذف و تنها فضای گروه را از افراد موافق و یا خاموش پرنمایند!
🌟🌱حذف افراد ناصح و منتقد گروه و به دنبال آن راه انداختن تبلیغات مسموم_چه به تصریح و چه به تلویح_ بر علیه آنها به منزله خشکاندن ریشه ی هر معروف و تقویت هر منکری است، چرا که واژگون نشان دادن چهره آمر به معروف و ناهی منکر کمک و امداد باطل بوده و رواج فسق و فجور و شبهات است!
🍀🌱 فمَنْ أَمَرَ بِالْمَعْرُوفِ شَدَّ ظَهْرَ الْمُؤْمِنِ وَ مَنْ نَهَى عَنِ الْمُنْكَرِ أَرْغَمَ أَنْفَ الْفَاسِق(نهج البلاغه)‏🌱🍀
🌱پس هر کس امر به معروف کند، پشت مومن را محکم کند و هر کس از منکر نهی کند بینی فاسق را به خاک مالد🌱
🌟🌱پس کسی که خلاف فرمایش مولا عمل کند و یا به تخریب آمران معروف اقدام نماید در واقع بینی مومن را به خاک مالیده و پشت فاسق را تقویت نموده.
🌟🌱چه بسا سلمان ها و ابوذران و مقدادان زمان را با خوارج مقایسه نماییم و به غفلت به تخریب چهره های مومن جامعه بپردازیم و بر این اقدام خطرناک خود فرحناک هم باشیم، اما چنین اشخاصی شرمنده ی درگاه امام زمان مان خواهند بود!
🌟🌱نقد نظریات فلسفی تکفیر و تفسیق هیچ فیلسوف و دانشمند و نظریه پردازی نیست! لازمه بحث های فلسفی نقد و نظر است و بدون آن فلسفه معنایی ندارد! خاموشی در برابر نظریات فلسفی خلاف مرام خود فیلسوفان است!
🌟🌱نبایستی نظریات فیلسوفان را با احادیث ناب اهل بیت علیهم السلام که حکمت پاک و خالص اند مقایسه نماییم! کلام اهل بیت علیهم السلام جاری و ساری از چشمه زلال عقل است! و هیچ رقیب و نظیری ندارند! طرح کلام بلند حضرات در کنار نظریات فیلسوفان ظلم آشکار به ساحت حقیقت است!
🌟🌱اگر شاکی، قاضی شود چه بسا اتهامات دور از واقع را به طرف مقابل خود وارد سازد، رعایت عدالت لازمه هر فضایی است چه حقیقی چه مجازی! چرا که عدالت حقیقتی است انکار ناپذیر و اتهامات نابجا قابل پی گیری به هر طریقی است چه از راه مجاز چه از راههای حقیقی و چه با شکایت به ساحت حضرت حق تعالی!
🌸🌱المائدة : 8 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى‏ أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى‏ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما تَعْمَلُونَ
❄️🌱اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! همواره براى خدا قيام كنيد، و از روى عدالت، گواهى دهيد! دشمنى با جمعيّتى، شما را به گناه و ترك عدالت نكشاند! عدالت كنيد، كه به پرهيزگارى نزديكتر است! و از (معصيت) خدا بپرهيزيد، كه از آنچه انجام مى‏دهيد، با خبر است!

#⃣ #بسم_الله_الرحمن_الرحیم
#⃣ #مجازیه
#⃣ #جملات_نغز
#⃣ #ا
⏩ @jamejan
🌳🌺کانال کندوی اندیشه و عسل نیایش🌺🌳
🌱❄️🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸❄️🌱
🌱☀️اخلاق و قوانین فضاهای مجازی☀️🌱

🍀🌱مجازیه 5⃣ 🌱🍀
⚡️☀️⚡️ملامت های نامبارک⚡️☀️⚡️
🌟🌱هیچ کس را بیش از سقف خطایش مذمّت نکنید، اگر خطا سهوی باشد فقط ساهی را متوجه خطایش نمایید و از سرزنش آن اجتناب کنید!
🌟🌱کسی که از خطای عمدی خود توبه نموده، او را زیر بمباران سرزنش ها و نیش و کنایه های خود قرار ندهید چرا که جز تشدید دشمنی ها هیچ عایدی دیگری نخواهد داشت.
🌟🌱ملامت های انتقامجویانه خلاف مشی اهل بیت علیهم السلام بوده و باطل است!
🌟🌱امر به معروف و نهی از منکر طریق تقویت ارادت ها و دوستی ها و محبت هاست، سرزنش خلاف جهت فریضه ی مبارک امر به معروف و نهی از منکر است!
🌸🌱قالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ عَيَّرَ أَخَاهُ بِذَنْبٍ قَدْ تَابَ مِنْهُ لَمْ يَمُتْ حَتَّى يَعْمَلَه‏
مجموعة ورام، ج‏1، ص: 113
❄️🌱پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس برادر خود را براى گناهى كه از آن توبه كرده است سرزنش كند، نميرد تا خود آن گناه را مرتكب شود.
🌟🌱یادمان باشد که خدا توبه کاران را دوست میدارد— البقرة : 222 … إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرينَ— پس دوستان خدا را ملامت نکنیم، که به انتقام خدا تادیب میشویم!
🌟🌱اگر کسی به سهو مرتکب خطایی شود و از سهو خود ناراحت گردد جایگاهش با گناهکار تائب فرق میکند و نبایستی اسباب ناراحتی اش را فراهم نمود!
🌟🌱خطای سهوی دیگران را ابزار آزار و اذیت آنها قرار دادن نوعی خوشحالی از وقوع خطاست که بایستی از این شادی به درگاه خدا توبه نمود!
🌸🌱 قالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَا تُظْهِرِ الشَّمَاتَةَ بِأَخِيكَ فَيَرْحَمَهُ اللَّهُ وَ يَبْتَلِيَكَ.
الأمالي( للصدوق)، النص، ص: 228
❄️🌱پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از گرفتارى برادرت اظهار شادى مكن، كه خداوند به او رحم مى كند و تو را گرفتار مى سازد.
🌟🌱با مشاهده خطای دیگران به نفس خود رجوع و از احتمال وجود خطایی مشابه آن به درگاه خدا پناه ببریم!
🌸🌱عنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: لَمَّا فَارَقَ مُوسَى الْخَضِرَ ع قَالَ مُوسَى أَوْصِنِي فَقَالَ‏ الْخَضِرُ الْزَمْ مَا لَا يَضُرُّكَ مَعَهُ شَيْ‏ءٌ كَمَا لَا يَنْفَعُكَ مِنْ غَيْرِهِ شَيْ‏ءٌ إِيَّاكَ وَ اللَّجَاجَةَ وَ الْمَشْيَ إِلَى غَيْرِ حَاجَةٍ وَ الضَّحِكَ فِي غَيْرِ تَعَجُّبٍ يَا ابْنَ عِمْرَانَ لَا تُعَيِّرَنَّ أَحَداً بِخَطِيئَةٍ وَ ابْكِ عَلَى خَطِيئَتِكَ.
بحار الأنوار (ط – بيروت)، ج‏70، ص: 386
❄️🌱خضر عليه السلام ـ در سفارش خود به موسى عليه السلام ـ فرمود : … اى پسر عمران! هيچ كس را به واسطه گناهىْ سرزنش مكن و بر گناه خويش گريه كن.
🌟🌱با بخشش ها کام ها را شیرین کنیم؛ به زهر جفا و نیش و کنایه و ملامت و سرزنش بر تلخکامی ها نیافزاییم.
🌸🌱آل‏عمران : 134 الَّذينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْكاظِمينَ الْغَيْظَ وَ الْعافينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ
❄️🌱همانها كه در توانگرى و تنگدستى، انفاق مى‏كنند و خشم خود را فرو مى‏برند و از خطاى مردم درمى‏گذرند و خدا نيكوكاران را دوست دارد.

#⃣ #مجازیه
#⃣ #جملات_نغز
#⃣
⏩ @jamejan
🌳🌺کانال کندوی اندیشه و عسل نیایش🌺🌳
🌙🌱❄️🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸❄️🌱🌙
🌙🌱☀️اخلاق و قوانین فضاهای مجازی☀️🌱🌙

🍀🌱مجازیه 6🌱🍀
🍀❄️🍀به ساحت مقدس اخبار و احادیث احترام بگذاریم🍀❄️🍀
🌸🌟🌱آیات و احادیث امانات خدا و اولیاء الله در دستان ما هستند، بایستی امانت دار امینی باشیم و با جان و دل در حفاظت از آنها کوشا باشیم!
🌸🌟🌱از جمله وظایف ما در حفظ و نگهبانی از آیات و احادیث عدم استفاده در غیر مواضع حق میباشد، استفاده ناشیانه نوعی بی اعتنایی به جایگاه و شأن والای آیات و احادیث است!
🌸🌟🌱نبایستی از آیات و اخبار استفاده ابزاری نماییم!
🌸🌟🌱 مبادا از آیات و اخبار برای پیشبرد اهداف فردی و جناحی بهره بگیریم؛ چه بسا خاطی مشمول لعن همان آیات و اخبار میگردد!
🌸🌟🌱دل به موعظه مولا ببندیم و از مصادیق فرمایش حضرتش نباشیم: إِنَّ هَاهُنَا لَعِلْماً جَمّاً وَ أَشَارَ بِيَدِهِ إِلَى صَدْرِهِ لَوْ أَصَبْتُ لَهُ حَمَلَةً بَلَى [أُصِيبُ‏] أَصَبْتُ لَقِناً غَيْرَ مَأْمُونٍ عَلَيْهِ مُسْتَعْمِلا آلَةَ الدِّينِ لِلدُّنْيَا وَ مُسْتَظْهِراً بِنِعَمِ اللَّهِ عَلَى عِبَادِهِ وَ بِحُجَجِهِ عَلَى أَوْلِيَائِه‏. بدان كه در اينجا [اشاره به سينه خود فرمود] علمى گرد آمده است، اگر براى آن عاملانى بيابم. آرى، يكى را يافتم كه نيكو در مى‏يافت ولى امين نبود. زيرا دين را وسيله رسيدن به دنيا ساخته بود و با نعمت خدا بر بندگان خدا برترى مى‏فروخت. و مى‏خواست به حجّت علم، اولياى خدا را مغلوب سازد.
نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 496
🌸🌟🌱همانطوریکه -نعوذ بالله- اگر فردی قرآن و کتب احادیث را برای انتقام از کسی بطرفش پرتاب نماید فعل قبیحی انجام داده، به همانصورت نیز اگر کسی برای انتقام از کسی از آیات و روایات کمک بگیرد، قباحت فعلش کمتر از آن نیست!
🌸🌟🌱نبایستی آیات و اخبار را با اسلحه سرد و گرم اشتباه گرفته و برای انتقام های شخصی مورد بهره گیری قرار بگیرد!
🌸🌟🌱استفاده زیبا از آیات و اخبار نوعی تزیین و احترام برای آنهاست، استفاده نابجا مثل گِل آلود نمودن آنهاست!
🌸🌟🌱اخبار و احادیث برای احیای قلوب است نبایستی با استفاده ابزاری_نعوذ بالله با استفاده چماقی از آیات و اخبار- برای نابودی تخریب دلها بهره بگیریم.
🌸🌟🌱مسجد محل نزاع نیست؛ حرمت صاحب خانه را نگهداریم، آیات و اخبار برای کاربردهای شخصی و ابزاری نیست حرمت صاحبانشان را محفوظ داریم.
🌸🌟🌱بایستی خود را فدای آیات و اخبار خدا کنیم نه اینکه آنها را برای خود قربانی نماییم!

#⃣ #مجازیه
#⃣ #جملات_نغز
#⃣ #
⏩ @jamejan
🌳🌺کانال کندوی اندیشه و عسل نیایش🌺🌳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.