رصد جسم و جان قسمت دوم

36

????????بسم الله الرحمن الرحیم????????

????????دانشگاه سیر و سلوک????????

????????????سیر و سلوک عرفانی، از منظر قرآن و عترت????????????

????☀️ #سلوکیه48 ☀️????

????????رصد جسم و جان2????????

????????در آئینه به صورت زیبای خود با دقت و ظرافت تماشا کن، به تک تک اعضاء بدن متفکرانه توجه کن، واقعا زیباست! حال!  دور از حضور! در عالم خیال تصوری کن! تصور کن که اگر این قیافه و اعضاء دگرگون شود نسبت به خود چه حس و حالی پیدا میکنی؟؟؟ تا جواب را نیافتی آرام نگیر!

????????حال در آئینه عقل به اعمال خود نظاره کن! کافیست که یک هفته حتی  یک روز  به  رفتار و اعمال و دلبستگی های خود نظر کنی! حال! دور از حضور! (دیگری را تصور کن که ناراحت نشوی، یک فرد فرضی) تصور کن که حیواناتی که میشناسی از حشرات تا دیگر گونه های موجودات رفتار و اعمال و دلبستگی هایشان شبیه آن فرد فرضی است یا نه! اگر آن فرد فرضی مثل حیوان میخورد و میخوابد و رفتاری شبیه آن حیوانات دارد و  فکر و عملی متعالی ندارد پس حشرات و دیگر جانوران از آن شخص برترند!

????????جای دوری نمیخواهم شما را ببرم، همین نزدیکی مطلب را تمام میکنم!

????????وای به حال کسانی که قیافه انسانیت آنها مسخ شود!

????????آیا تحت سرپرستی و ولایت خدا هستید، آیا عاشق خدا هستید؟ نشانه عشق الهی در وجودتان چیست؟ هر که دنیا پرست و شکم و شهوت پرست و ریاست پرست باشد در  ردیف کسانی هستند که عاشق خدا نیستند! هر کس که عاشق خدا نشد قیافه حقیقی اش عجیب و ترسناک و زشت و تحمل ناپذیر است!

????????آیا عنکبوت را میشناسید؟؟!! هر چند به ظرافت تور میبافد و هنرنمایی مینماید اما هدفش چقدر پست و پلید است! آیا میدانید که بسیاری از انسانها مثل عنکبوتند، عجب! اگر با فراست ایمانی به چهره بعضی ها نگاه شود همان قیافه نمایان میشود! پناه بر خدای جمیل و رحیم!

   مَثَلُ الَّذينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِياءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ

????????العنكبوت : 41

???????? داستان كسانى كه به جاى خداوند سرورانى (به پرستش) گزيدند مانند آن عنكبوت است كه خانه‏اى بنا كرد و اگر مى‏دانستند بى‏گمان سست‏ترين خانه‏ها خانه عنكبوت است.

????????بله! یادمان نرفته که عنکبوت هم گونه های مختلفی دارد و میان آنها هم بد و بدتر وجود دارد…

☘️????110-141????☘️   ????علی ساعی(عبدالله مشکات)????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.