در صفحه 83 دانشگاه ازدواج حدیثی بیان شده از وسائل الشیعه که سه چیز برای مومن آسایش و راحتی است که یکیش دختری هست که او را جز به مرگ و پایان عمر یا ازدواج از خانه اش بیرون نفرستد. لطفا این موضوع را تحلیل بفرمایید. آیا بر رفتار متعصبانه گذشتگان این حدیث صحه نمی گذارد؟

21

سوال۲۸۵۱:
در صفحه 83 دانشگاه ازدواج حدیثی بیان شده از وسائل الشیعه که سه چیز برای مومن آسایش و راحتی است که یکیش دختری هست که او را جز به مرگ و پایان عمر یا ازدواج از خانه اش بیرون نفرستد. چطوری میشه جز به مرگ و ازدواج بیرون نرفت اون هم در جوامع امروز..حتی در نسل های گذشته هم که چنین افرادی داشتیم، متاسفانه از همه چیز محروم بودن..حتی حق علم و سواد و…
این جور احادیث آیا بر رفتارهای متعصبانه گذشتگان صحه نمیگذاره؟👇
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2851
🌹علیکم السلام
🌼🌿رفتار متعصابه گذشتگان هیچ تناسب و سنخیتی با سیره اهل بیت علیهم السلام ندارد، اگر به ظرافت به حدیث دقیق شویم متوجه میشویم که مراد از حدیث به این معنی است که دختر به مثابه جواهری است که بایستی تمام تلاش و همت خود را در حفظ و نگهداری این گوهر عظیم به کار گیریم، حدیث تاکیدی بر حبس دختر ندارد بلکه هشداری است که نبایستی دختر در طوفان مفاسد و باتلاق آلودگی ها و تیرهای تعرض رها شود بلکه میبایست مثل گل در نگهداری آن کوشش نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.