در صفحه 74 کتاب دانشگاه ازدواج حدیثی مطرح شده که بیشتر خوبی در زنان است. حالا سوال اینجاست که منظور از این خوبی، منفعت برای دیگران هست یا اینکه خوبی برای خود زن؟

30

سوال۲۸۵۰:
در صفحه 74 کتاب دانشگاه ازدواج حدیثی مطرح شده که بیشتر خوبی در زنان است. حالا سوال اینجاست که منظور از این خوبی، منفعت برای دیگران هست یا اینکه خوبی برای خود زن؟ آیا این حدیث با احادیثی که میگه زن مومن نایاب هست و… منافات نداره؟ 👇

رُوِيَ عَنِ اِبْنِ فَضَّالٍ عَنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ عَمَّنْ سَمِعَ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: «أَكْثَرُ اَلْخَيْرِ فِي اَلنِّسَاءِ» .

🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2850
🌹علیکم السلام
🌼🌿بی شک زن به معنای زن از آیات حسنای الهی است که شامل زن مومنه بوده و ماسوی با توجه به میزان اصالت شان درصد خاصی از این خیر را دارا هستند!
زن به مثابه سرزمین خیر بوده که مرد ساکن این سرزمین به سکونت و نیکویی دست مییابد، البته باید در نظر بگیریم که تنها در زن مومنه تمام خیر و نیکویی به ظهور میرسد دیگر زنان با اینکه بالقوه حامل خیر هستند اما عاجز از به فعلیت رساندن آن میباشند!
🌸🌿زن حامل خیر بهره اش از این خیر فراتر از خیر است، مثل گلی که حاوی شهد است که امتیاز اول از آنِ خود زن میباشد.
🌸🌿عنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ عَمَّنْ سَمِعَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ أَكْثَرُ الْخَيْرِ فِي النِّسَاءِ.
🌸🌿محَمَّدُ بْنُ إِدْرِيسَ فِي آخِرِ السَّرَائِرِ نَقْلًا مِنْ كِتَابِ رِوَايَةِ ابْنِ قُولَوَيْهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: كُلُّ مَنِ اشْتَدَّ لَنَا حُبّاً اشْتَدَّ لِلنِّسَاءِ حُبّاً وَ لِلْحَلْوَاءِ.
وسائل الشيعة، ج‏20، ص: 24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.