روزیهایی که به دست ما می‌رسد آیا اول بر معصومین علیهم السلام یا امام هر عصر عرضه می شود بعد ایشان به بندگان خداوند می‌رسانند ؟

32

سوال۳۲۷۶:
جناب استاد روزیهائی که به دست ما می‌رسد آیا اول بر معصومین
علیهم السلام یا امام هر عصر عرضه می شود بعد ایشان به بندگان خداوند می‌رسانند ؟اگر این گونه باشد پس قبل ظهور پیامبر علیهم السلام پیامبران عهده دار این وظیفه بودند؟ چون یک کارت پستال در مورد شهادت خانم فاطمه زهرا علیهم السلام دیدم که مداح می گفت چادرتو پهن کن و روزی ما را بده یا فاطمه علیهم السلام لطفاً
توضیح بفرمایید
🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ3276
🌹سلام علیکم
🌼🌱حضرات معصومین علیهم السلام واسطه فیوضات حضرت الله تبارک و تعالی میباشند! همانطوریکه خدای باریتعالی روزی ما را در آسمان قرار داده در حالی که قادر بوده که بی واسطه آسمان روزی ما را برساند.
🌷و فِي السَّماءِ رِزْقُكُمْ وَ ما تُوعَدُونَ (22)
🔆و روزى شما در آسمان است و آنچه به شما وعده داده مى‏شود!
🌱واسطه قرار گرفتن اسباب بخاطر ارزش و احترام و حکمت خاص آنها بوده و این وساطت برا ی متوجه ساختن مخوقات عالم هستی به حقیقت و راز خاصی است که معرفت و علم به آن بخشی از راز آفرینش را تشکیل میدهد.
☘️همچنین این وابستکی لطف خاصی برای مخلوقات تلقی شده که به رشد و ترقی آنها سرعت میبخشد.
🌱مسلم است که وابستگی ما به وسائط و اسباب متعالی الهی نشان از پیشتازی و سبقت این وساطت در ربودن امتیازات بندگی در عرصه های قبل از عالم دنیا میباشد.
☘️حقیقت ولایت اهل بیت علیهم السلام محدود و محصور به حیات دنیوی حضرات نبوده بلکه برای تمام خلایق از حضرت آدم علیه السلام جاری است.
🌱وصف و مدح حضرات نبایستی به باورهای توحیدی ما ضربه وارد کند چرا که حضرات، کلمات توحید خدایند.
🌸 … بِکُمْ فَتَحَ اللهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ وَ بِکُمْ یُنزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّمَاءَ أَنْ تَقَعَ عَلَی الْأَرْضِ إِلَّا بِاِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنفِّسُ الْهَمَّ وَ بِکُمْ یَکْشِفُ الضُّرَّ…
من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص: 615
🔆با شما خدا آغاز می‌کند و آن را پایان می‌دهد، و با شما باران می‌بارد و به واسطه شماست که آسمان را از افتادن بر زمین نگاه می‌دارد و اندوه را آسان می‌کند و مشکلات را برطرف می‌گرداند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.