آیا اینکه ما از امت حضرت محمد (ص) هستیم نشان دهنده آن است که در عوالم قبلی از خود شایستگی نشان داده ایم؟

21

سوال2887:
سلام علیکم
در شب رحلت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) فرمودید نعمت و منت عظیم خدا بر ما این است که ما را جزو امت محمدی(ص) قرار داد اما مثلا ابراهیم و نوح و… را قرار نداد. و حضرت موسی از خدا خواست که جزو امت محمدی باشد و خدا شرطی را گذاشت و….
سوالم این هست که آیا در ما لیاقت و شایستگی بوده یا در عوالم قبلی انتخابی رقم خورده یا… ؟ که ما جزو امت محمدی شده ایم ولی خیلی از اولیای خدا نه؟
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2887
🌹علیکم السلام
🌼🌿به یقین نه تمام بلکه از میان امت افراد شایسته برای درک حضور حضرت رسول خدا ص بودند.
🌻🌿 البقرة : 143 وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ وَ يَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهيداً وَ …
🌸🌿و بدينسان شما را امّتى ميانه گردانيديم تا گواهانى بر مردم باشيد و پيمبر گواهى بر شما باشد و…

🌼🌿به غیر از آن عده اندک حضور رسول خدا ص برای بقیه تنها امتیاز فوق العاده محسوب میشود. از میان اهل آخر الزمان نیز افرادی هستند که بنا به ویژگی های خاص خود شایستگی لازم را دارا بوده که با تمرکز بر ایمان استوارشان و با همگامی ندای فطرت شان متمسک ثقلین میباشند.
🌼🌿عملکرد انسانها در عالم ذر و قبل آن نقش تعیین کننده ای قرابت ها و مناسبت ها داشته اما صرف در امت حضرت قرار گرفتن نشان برتری و نیکویی نبوده چرا که بدترین افراد از میان امت حضرت خارج شده اند. قرار داشتن در امت آن حضرت وظایف و تکالیفی را رقم میزند که میبایست به آن عمل و شایستگی لازم اثبات شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.