باتوجه به آیه (البقره/35 ) و آیات بعدی مگر استقرار آدم عليه السلام بهشت نبود كه دچار آزمايش و خطا گرديد؟

20

سوال2824:
وَقُلْنَا يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ وَكُلاَ مِنْهَا رَغَداً حَيْثُ شِئْتُمَا وَلاَ تَقْرَبَا هَـذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الْظَّالِمِينَ
و گفتیم: ای آدم، خود و زنت در بهشت جای گیرید و هر چه خواهید و هر جا که خواهید، از ثمرات آن به خوشی بخورید و به این درخت نزدیک مشوید که به زمره ستمکاران درآیید.
فَأَزَلَّهُمَا الشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ وَقُلْنَا اهْبِطُواْ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِي الأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِينٍ
پس شیطان آن دو را به خطا واداشت و از بهشتی که در آن بودند بیرون راند. گفتیم: پایین روید، برخی دشمن برخی دیگر و قرارگاه و جای برخورداری شما تا روز قیامت در زمین باشد.
مگر استقرار آدم عليه السلام بهشت نبود كه دچار آزمايش و خطا گرديد؟
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2824
🌹علیکم السلام
🌼🌿بهشت حضرت آدم علیه السلام بهشت دنیوی بوده نه اخروی!!!
🌸🌿عنِ الْحُسَيْنِ بْنِ مُيَسِّرٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ جَنَّةِ آدَمَ ع فَقَالَ جَنَّةٌ مِنْ جِنَانِ الدُّنْيَا تَطْلُعُ فِيهَا الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ وَ لَوْ كَانَتْ مِنْ جِنَانِ الْآخِرَةِ مَا خَرَجَ مِنْهَا أَبَداً.
الكافي (ط – الإسلامية)، ج‏3، ص: 247
🔆🌿از امام صادق علیه السلام در رابطه با بهشت حضرت آدم علیه السلام سوال شد، پس فرمودند: بهشتی از بهشت های دنیا بود که خورشید و ماه در آن طلوع میکرد، اگر از بهشت های آخرت بود از آن تا ابد خارج نمی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.