باتوجه به احادیث مطرح شده وظیفه ی ما درباره معرفت الله چیست؟ و اینکه آیا نیازی به معرف نخواهد بود? اگر چنین است منظور این حدیث چه خواهد بود

28

سوال2693 :
☘️🌿سلام علیکم
با توجه به دو حدیث فوق وظیفه ما در باره معرفه الله بالله و اینکه آیا نیازی به معرف نخواهد بود? اگر چنین است منظور این حدیث چه خواهد بود
امام موسى بن جعفر عليهماالسلام مى فرمايد:
أَوَّلُ الدِّيَانَةِ بِهِ ، مَعْرِفَتُهُ وَ كَمَالُ مَعْرِفَتِهِ ، تَوْحِيدُه ؛ اوّل ديندارى به خدا ، معرفت اوست و كمال معرفتش ، توحيد اوست. ⁉️

الْمَعْرِفَةُ مِنْ صُنْعِ مَنْ هِىَ؟ قَالَ: مِنْ صُنْعِ اللَّهِ ، لَيْسَ لِلْعِبَادِ فِيهَا صُنْعٌ ؛ 1 معرفت ، كار كيست؟ فرمود: «كار خداست و بندگانْ در معرفت ، كاره اى نيستند»

أَصْلَحَكَ اللَّهُ ، هَلْ جُعِلَ فِى النَّاسِ أَدَاةٌ يَنَالُونَ بِهَا الْمَعْرِفَةَ؟ قَالَ: فَقَالَ: لَا. قُلْتُ: فَهَلْ كُلِّفُوا الْمَعْرِفَةَ؟ قَالَ: لَا. عَلَى اللَّهِ الْبَيَانُ: «لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَا وُسْعَهَا» وَ «لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَا مَآ ءَاتَاهَا»

🌼🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌼
#پاسخ۲۶۹۳
🌸علیکم السلام
🌷🌼🌷
🌼🌷🌼
🌼🌿معرفت، صنعتی است از صنایع الهی در دل آدمی، که انسان هیچ نقشی در صناعت آن نداشته تنها وظیفه او راه اندازی آن صنایع است. انسان کافیست که جسم و جان و دل خود را مطابق دستورات حق تعالی تنظیم و در مسیر راه اندازی سامانه معرفت قرار دهد.
🌼🌿به واقع انسان رهرو راه معرفت است و میبایست برای رهیابی به معرفت فقط در صراط مستقیم معرفت قرار گیرد.
🌼🌿معرفت به زبانی عبارت است از کتاب و دفتر علوم خاص در دل آدمی که بایستی قرائت شود و سواد قرائت آن تهذیب نفس در صراط حق و حقیقت است.
🌼🌿معرفت از منظر دیگر مطابقت دادن اخبار و معارف بیرونی با علوم و اطلاعات باطن آدمی است.
🌼🌿معرفت به دانه و گیاهی میماند که در گل و شاخ و برگ و میوه خود هیچ نقشی نداشته فقط وظیفه اش اخذ نور و آب و هوا و قرار گرفتن در بطن خاک است انسان نیز با عمل به بدیهیات و واضحات و قرار دادن خود در شرایط مساعد میتواند به شجره معرفت دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.