باتوجه به فراز های مطرح شده از دعای زمان غیبت آيا ميتوان اينگونه برداشت كرد هر آنچه ميتوان از نفس خدا شناخت در رسول نمايان است؟ و هر آنچه ميتوان از رسول يافت در حجت خدا نمايان است؟
سوال1424 :
سلام عليكم با توجه اين فراز از دعاي زمان غيبت: 🍀🌾اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ 🍀🌾اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ 🍀🌾اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی🍃
آيا ميتوان اينگونه برداشت كرد هر آنچه ميتوان از نفس خدا شناخت در رسول نمايان است؟ و هر آنچه ميتوان از رسول يافت در حجت خدا نمايان است؟و هدايت به راه خدا تنها از طريق شناخت حجت خدا ميسر است و لاغير؟
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1424
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🍀🌱🌱🍀🌻
🔆🔅🌱خدا اسباب را می آفریند و برای ایجاد معرفت این توانایی را دارد که بدون هیچ واسطه و اسبابی معرفت آفرینی کند، اراده ی الهی وقتی تعلق بر این بگیرد که با اسباب خلق معرفت کند، همانطور میشود که اراده فرموده، اگر باز اراده فرماید بی هیچ دخالتی و بی هیچ واسطه و اسبابب معرفت آفرینی فرماید همان میشود که اراده فرموده! خدا علیم و حکیم است اقتضای حکمتش هر چه باشد، آن میشود.
نظرتون در مورد این پست چیه؟