با توجه به اینکه ائمه اطهار علیهم السلام «کلهم نور واحد» هستند، آیا درجات و مقامشان متفاوت است؟

25

سوال2664 :
سلام علیکم خدمت استاد بزرگوار
با توجه به اینکه ائمه اطهار علیهم السلام «کلهم نور واحد» هستند، آیا درجات و مقامشان متفاوت است؟
تشکر
بسم الله الرحمن الرحیم
#پاسخ2664
🌼علیکم السلام🌼🔅🌻
🌹🔆حضرات در نوریت وجود واحدند و علاوه بر آن دارای روحانیت و سایر مشتقات وجود نیز میباشند، رتبه و مرتبه جوشش وجود حضرات میتواند تاکید بر مقامات وجود حضرات نیز باشد، همچنین با اینکه مجموعه حضرات آسمان نورانیت و معصومیت میباشند، اما بعضی از ارکان و اجزاء آسمان بر بعضی دیگر برتری دارد، همانطوریکه شجره واحد بودن حضرات موجب نمیشود که مقام ریشه را بر تنه و شاخ و برگ و میوه های آن نادیده بگیریم و یا رتبه بعضی از اجزاء آن را بر بعضی دیگر.
🍀برای مطالعه بیشتر شما را به پاسخ های قبلی ر این راستا دعوت مینمایم:

🌸🌸🔅علی ساعی(مشکات توحید:
🍀 #سوال ۱۱۷۱با سلام جناب استاد لطف می فرمائید در مورد مقام معصومین توضیحاتی بفرمائید آیا مقام امام حسین با سایر معصومین یکسان می باشد و بعضی از دوستان نظرشان بر این است که اگر این وظیفه ای که امام حسین در روز عاشورا انجام دادند به هر یک از معصومین داده می شد همه آنها این وظیفه را به انجام می رساندند و این دلیلی بر تفاوت مقام معصومین نمی تواند باشد متشکرم
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ 1171
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🔆🔆🌻
🌻🔅🌱 قالَ ع خَلَقَنِيَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ أَهْلَ بَيْتِي مِنْ نُورٍ وَاحِد
كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر، ص: 71
☀️🔅🌱رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: خدای تبارک و تعالی مرا و اهل بیتم را از نور واحدی خلق نمود!
🔆🔅🌱رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم درخت مبارک و اهل بیت علیهم السلام شاخ و برگ و میوه های آنها هستند، نمیتوان یکی را بر دیگری برتری داد، چرا که ریشه با اینکه اصل است اما میوه و ثمره ی آن حاصل آن درخت و وابسته و مربوط به آن میباشد!
🔆🔅🌱رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آسمان و اهل بیت علیهم السلام ستارگان آن میباشند و زیبایی آسمان به ستارگانش میباشد و جدایی ستارگان از آسمان معنایی ندارد!
🔆🔅🌱در میان این درخت مبارک و آسمان رفیع جایگاه حضرت محمد علی و فاطمه و حسن و حسین صلوات الله و سلامه علیهم متمایز بوده و انوار نه گاه منشعب از خورشید جمال امام حسین علیه السلام در واقع همان نور الحسین اند و حسین و حسن انوار علی و زهرا و علی علیه السلام نور محمدی ص است.
🔆🔅🌱آنچه بایستی به آن توجه نمود عدم جسارت در سبک و سنگینی حضرات میباشد، ما را به زرشناسی آسمانها چه کاری است!
🔆🔅🌱تک تک معصومین به وظیفه ی اصلی و ماموریت محوله از ناحیه حق تعالی در اوج و کمالش عمل نموده اند و به حتم اگر تک تک معصومین در موقعیت ائمه ی دیگر بودند، به آنچه که دستور خدا بود به همان طریق عمل میکردند!

🍀#سوال ۹۲۴ بسم الله الرحمن الرحیم باعرض سلام استاد در احادیث متفاوتی هست که در جایی حضرت نبی اکرم(ص) در مورد امام حسین(ع) میفرمایند:گوشت و خون حسین از من است و من از حسین و در جایی دیگر در مورد امام حسن(ع) این مطلب را میفرمایند؛ لطفا بفرمایید که علت و فلسفه این فرمایش چیست که حسین از من ومن از حسینم و یا اینکه حسن از من و من از حسینم. لطفا” به صورت مبسوط جواب دهید حتی با مستندات چرا که چند نفر از ریش سفیدان هئتهای حسینی از من خواسته اند از جنابعالی بپرسم.
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ 924
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🔆🔅🌱رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم «درخت» و حسن و حسین علیهما السلام میوه های آن درخت اند، و میوه جزء همان درخت است!
🔆🔅🌱رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نور اعظم و حسن و حسین علیهما السلام پرتوهای آن نور اعظم اند!
🔆🔅🌱رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیهم السلام نور واحد الهی اند!
🔆🔅🌱رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مشکات نور و اهل بیت علیهم السلام چراغ و فروغ همان مشکات اند.
🌻🔅🌱النور : 35 اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فيها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ في‏ زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ كَأَنَّها كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لا شَرْقِيَّةٍ وَ لا غَرْبِيَّةٍ يَكادُ زَيْتُها يُضي‏ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلى‏ نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشاءُ وَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليمٌ
🌸🔅🌱 عبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَوْفٍ، قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) يَقُولُ: أَنَا الشَّجَرَةُ، وَ فَاطِمَةُ فَرْعُهَا، وَ عَلِيٌّ لِقَاحُهَا، وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ ثَمَرُهَا.
وَ زَادَ عَبْدُ الرَّزَّاقِ: وَ شِيعَتُنَا وَرَقُهَا، الشَّ جَرَةُ أَصْلُهَا فِي جَنَّةِ عَدْنٍ، وَ الْفَرْعُ وَ الْوَرِقُ وَ الثَّمَرُ فِي الْجَنَّةِ.
الأمالي (للطوسي)، النص، ص: 610
🌸🔅🌱 عنْ سَلْمَانَ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فَنَظَرَ إِلَيَّ وَ قَالَ يَا سَلْمَانُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمْ يَبْعَثْ نَبِيّاً وَ لَا رَسُولًا إِلَّا جَعَلَ لَهُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيباً قَالَ قُلْتُ لَهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَدْ عَرَفْتُ هَذَا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابَيْنِ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ قَالَ يَا سَلْمَانُ فَهَلْ عَلِمْتَ مَنْ نُقَبَائِي وَ مَنِ الِاثْنَا عَشَرَ الَّذِينَ اخْتَارَهُمُ اللَّهُ لِلْأُمَّةِ مِنْ بَعْدِي فَقُلْتُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَعْلَمُ فَقَالَ يَا سَلْمَانُ خَلَقَنِيَ اللَّهُ مِنْ صَفْوَةِ نُورِهِ وَ دَعَانِي فَأَطَعْتُهُ وَ خَلَقَ مِنْ نُورِي عَلِيّاً وَ دَعَاهُ فَأَطَاعَهُ وَ خَلَقَ مِنْ نُورِي وَ مِنْ نُورِ عَلِيٍّ فَاطِمَةَ وَ دَعَاهَا فَأَطَاعَتْهُ وَ خَلَقَ مِنِّي وَ مِنْ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ الْحَسَنَ وَ دَعَاهُ فَأَطَاعَهُ وَ خَلَقَ مِنِّي وَ مِنْ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ الْحُسَيْنَ وَ دَعَاهُ فَأَطَاعَهُ فَسَمَّانَا الْخَمْسَةَ الْأَسْمَاءِ مِنْ أَسْمَائِهِ اللَّهُ مَحْمُودٌ وَ أَنَا مُحَمَّدٌ وَ اللَّهُ الْعَلِيُّ وَ هَذَا عَلِيٌّ وَ اللَّهُ فَاطِرٌ وَ هَذِهِ فَاطِمَةُ وَ اللَّهُ الْإِحْسَانُ وَ هَذَا الْحَسَنُ وَ اللَّهُ الْمُحْسِنُ وَ هَذَا الْحُسَيْنُ ثُمَّ خَلَقَ مِنَّا وَ مِنْ صُلْبِ الْحُسَيْنِ تِسْعَةَ أَئِمَّةٍ وَ دَعَاهُمْ فَأَطَاعُوهُ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ اللَّهُ سَمَاءً مَبْنِيَّةً وَ أَرْضاً مَدْحِيَّةً وَ هَوَاءً وَ مَاءً وَ مُلْكاً وَ أَشْرَكَنَا بِعِلْمِهِ نُوراً نُسَبِّحُهُ وَ نَسْمَعُ لَهُ وَ نُطِيعُ
الهداية الكبرى، ص: 375
🌸🔅🌱 سمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ لَمَّا عُرِجَ بِي إِلَى السَّمَاءِ وَ بَلَغْتُ سِدْرَةَ الْمُنْتَهَى نَادَانِي رَبِّي جَلَّ جَلَالُهُ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ فَقُلْتُ لَبَّيْكَ سَيِّدِي قَالَ إِنِّي مَا أَرْسَلْتُ نَبِيّاً فَانْقَضَتْ أَيَّامُهُ إِلَّا أَقَامَ بِالْأَمْرِ بَعْدَهُ وَصِيَّهُ فَاجْعَلْ عَلِيَّ بْنَ أَبِي‏ طَالِبٍ الْإِمَامَ وَ الْوَصِيَّ مِنْ بَعْدِكَ فَإِنِّي خَلَقْتُكُمَا مِنْ نُورٍ وَاحِدٍ وَ خَلَقْتُ الْأَئِمَّةَ الرَّاشِدِينَ مِنْ أَنْوَارِكُمَا أَ تُحِبُّ أَنْ تَرَاهُمْ يَا مُحَمَّدُ قُلْتُ نَعَمْ يَا رَبِّ قَالَ ارْفَعْ رَأْسَكَ فَرَفَعْتُ رَأْسِي فَإِذَا أَنَا بِأَنْوَارِ الْأَئِمَّةِ بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ نُوراً قُلْتُ يَا رَبِّ أَنْوَارُ مَنْ هِيَ قَالَ أَنْوَارُ الْأَئِمَّةِ بَعْدَكَ أُمَنَاءُ مَعْصُومُونَ.
كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر، ص: 110

🍀سوال 867# ایا حضرات معصومین ع نفس اسما هستند بخش دوم سوال ایا حضرات معصومین ع در قیامت تک تک تجلی میکنند یا همه باهم بخش سوم سوال اگر حضرات معصومین نور واحد هستند بس چرا در حدیث حجب و ایه نور هر کدام به یک مدل تعریف کرده خدا مثال حجاب قدرت عظمت شفاعت تا اخر حدیث. لطفا هر بخش جدا و کامل توضیح بفرمائید
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ 867
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🔆🔅🌱با اینکه بارها به این سوال جواب داده شده، مجددا متذکر میشوم!
🌸🔅🌱عن أبي عبد الله (عليه السلام)، في قول الله عز و جل: وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏ فَادْعُوهُ بِها ، قال: «نحن- و الله- الأسماء الحسنى التي لا يقبل الله من العباد «1» إلا بمعرفتنا».
البرهان في تفسير القرآن، ج‏2، ص: 617
🔆🔅🌱امام صادق علیه السلام: به خدا قسم که ما همان اسماء حسنای الهی هستیم که خدا هیچ بنده ای را قبول نمیکند مگر به و.اسطه شناخت ما.
🍀🔆🍀در روز قیامت رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم، آسمان نور و حضرات علیهم السلام چراغان و ابراج درخشان همان آسمان اند.
در روز قیامت شاهد آسمانی از نور خواهیم بود، آسمانی محمدی!!!
🍀🔆🍀نور واحد محمدی با طیف های رنگین و متنوع و زیبا خواهند درخشید، همانطوریکه نور سفید به هفت طیف مرئی و هزاران طیف نامرئی انشعاب مییابد! همانطوریکه نور خوشید وقتی به دانه ای میتابد و دانه بعد از رشد به رنگ های مختلف جلوه مینماید!

🍀 #سوال 662 🍀 حدیثی است درمنزلت اهل بیت علیهم السلام ک میفرمایند:سر لا یدرک الا بالسر . سند حدیث وصحت حدیث اگردرسته منظور از « سر » چیست؟متشکرم… ﺍﺻﻞ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺤﺎﺭ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ :«ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻷ‌ﻧﻮﺍﺭ ﺍﻟﺠﺎﻣﻌﺔ ﻟﺪﺭﺭ ﺃﺧﺒﺎﺭ ﺍﻷ‌ﺋﻤﺔ ﺍﻷ‌ﻃﻬﺎﺭ ﺝ‏2 71 ﺑﺎﺏ 13 ﺍﻟﻨﻬﻲ ﻋﻦ ﻛﺘﻤﺎﻥ ﺍﻟﻌﻠﻢ ﻭ ﺍﻟﺨﻴﺎﻧﺔ ﻭ ﺟﻮﺍﺯ ﺍﻟﻜﺘﻤﺎﻥ ﻋﻦ ﻏﻴﺮ ﺃﻫﻠﻪ ﺹ : 646 31 ﻳﺮ، ﺑﺼﺎﺋﺮ ﺍﻟﺪﺭﺟﺎﺕ ﻣُﺤَﻤَّﺪُ ﺑْﻦُ ﺍﻟْﺤُﺴَﻴْﻦِ ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤَّﺪِ ﺑْﻦِ ﺳِﻨَﺎﻥٍ ﻋَﻦْ ﻋَﻤَّﺎﺭِ ﺑْﻦِ ﻣَﺮْﻭَﺍﻥَ ﻋَﻦْ ﺟَﺎﺑِﺮٍ ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻉ ﻗَﺎ ﻝَ ﺇِﻥَّ ﺃَﻣْﺮَﻧَﺎ ﺳِﺮٌّ ﻣُﺴْﺘَﺘِﺮٌ ﻭَ ﺳِﺮٌّ ﻟَﺎ ﻳُﻔِﻴﺪُﻩُ ﺇِﻟَّﺎ ﺳِﺮٌّ ﻭَ ﺳِﺮٌّ ﻋَﻠَﻰ ﺳِﺮٍّ ﻭَ ﺳِﺮٌّ ﻣُﻘَﻨَّﻊٌ ﺑِﺴِﺮٍّ6 32 ﻳﺮ، ﺑﺼﺎﺋﺮ ﺍﻟﺪﺭﺟﺎﺕ ﻣُﺤَﻤَّﺪُ ﺑْﻦُ ﺃَﺣْﻤَﺪَ ﻋَﻦْ ﺟَﻌْﻔَﺮِ ﺑْﻦِ ﻣُﺤَﻤَّﺪِ ﺑْﻦِ ﻣَﺎﻟِﻚٍ ﺍﻟْﻜُﻮﻓِﻲِّ ﻋَﻦْ ﺃَﺣْﻤَﺪَ ﺑْﻦِ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﺍﻟْﻴَﺴَﺮِ ﻋَﻦْ ﺯَﻳْﺪِ ﺑْﻦِ ﺍﻟْﻤُﻌَﺪِّﻝِ ﻋَﻦْ ﺃَﺑَﺎﻥِ ﺑْﻦِ ﻋُﺜْﻤَﺎﻥَ ﻗَﺎﻝَ ﻗَﺎﻝَ ﻟِﻲ ﺃَﺑُﻮ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻉ ﺇِﻥَّ ﺃَﻣْﺮَﻧَﺎ ﻫَﺬَﺍ ﻣَﺴْﺘُﻮﺭٌ ﻣُﻘَﻨَّﻊٌ ﺑِﺎﻟْﻤِﻴﺜَﺎﻕِ ﻣَﻦْ ﻫَﺘَﻜَﻪُ ﺃَﺫَﻟَّﻪُ ﺍﻟﻠَّﻪُ‏6 33 ﻳﺮ، ﺑﺼﺎﺋﺮ ﺍﻟﺪﺭﺟﺎﺕ ﺭُﻭِﻱَ ﻋَﻦِ ﺍﺑْﻦِ ﻣَﺤْﺒُﻮﺏٍ ﻋَﻦْ ﻣُﺮَﺍﺯِﻡٍ ﻗَﺎﻝَ ﻗَﺎﻝَ ﺃَﺑُﻮ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻉ ﺇِﻥَّ ﺃَﻣْﺮَﻧَﺎ ﻫُﻮَ ﺍﻟْﺤَﻖُّ ﻭَ ﺣَﻖُّ ﺍﻟْﺤَﻖِّ ﻭَ ﻫُﻮَ ﺍﻟﻈَّﺎﻫِﺮُ ﻭَ ﺑَﺎﻃِﻦُ ﺍﻟﻈَّﺎﻫِﺮِ ﻭَ ﺑَﺎﻃِﻦُ ﺍﻟْﺒَﺎﻃِﻦِ ﻭَ ﻫُﻮَ ﺍﻟﺴِّﺮُّ ﻭَ ﺳِﺮُّ ﺍﻟﺴِّﺮِّ ﻭَ ﺳِﺮُّ ﺍﻟْﻤُﺴْﺘَﺴِﺮِّ «1» ﻭَ ﺳِﺮٌّ ﻣُﻘَﻨَّﻊٌ ﺑِﺎﻟﺴِّﺮ»
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ 662
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🔆🔅🌱عالم ناسوت(دنیا) حجاب عالم ملکوت و آنهم حجاب عالم جبروت و آنهم حجاب عالم لاهوت و … و مجموعه آنها حجاب عالم نور و آنهم حجاب عالم اسماء حسنا هستند، در واقع اسماء حسنا سرّ السرّ السرّ … السرّ هستند و حضرات معصومین علیهم السلام حقیقت اسماء حسنا میباشند.
🌸🔅🌱 نحْنُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى الَّتِي لَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنَ الْعِبَادِ عَمَلًا إِلَّا بِمَعْرِفَتِنَا وَ نَحْنُ وَ اللَّهِ الْكَلِمَاتُ الَّتِي تَلَقَّاهَا آدَمُ مِنْ رَبِّهِ فَتابَ عَلَيْه‏
بحار الأنوار (ط – بيروت)، ج‏25، ص: 5
امام باقر علیه السلام: ما اسماء حسنا یی (نام های نیکویی) هستیم که خدا عمل هیچ بنده ای را جز به معرفت ما نمی پذیرد ….
🌸🔅🌱 عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ:- إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَلَقَ اسْماً بِالْحُرُوفِ غَيْرَ مُتَصَوِّتٍ وَ بِاللَّفْظِ غَيْرَ مُنْطَقٍ وَ بِالشَّخْصِ غَيْرَ مُجَسَّدٍ وَ بِالتَّشْبِيهِ غَيْرَ مَوْصُوفٍ وَ بِاللَّوْنِ غَيْرَ مَصْبُوغٍ مَنْفِيٌّ عَنْهُ الْأَقْطَارُ مُبَعَّدٌ عَنْهُ الْحُدُودُ مَحْجُوبٌ عَنْهُ حِسُّ كُلِّ مُتَوَهِّمٍ مُسْتَتِرٌ «1» غَيْرُ مَسْتُورٍ فَجَعَلَهُ كَلِمَةً تَامَّةً عَلَى أَرْبَعَةِ أَجْزَاءٍ مَعاً لَيْسَ مِنْهَا وَاحِدٌ قَبْلَ الْآخَرِ فَأَظْهَرَ مِنْهَا ثَلَاثَةَ أَسْمَاءٍ لِفَاقَةِ الْخَلْقِ إِلَيْهَا وَ حَجَبَ مِنْهَا وَاحِداً وَ هُوَ الِاسْمُ الْمَكْنُونُ الْمَخْزُونُ فَهَذِهِ الْأَسْمَاءُ الَّتِي ظَهَرَتْ فَالظَّاهِرُ هُوَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ سَخَّرَ سُبْحَانَهُ لِكُلِّ اسْمٍ مِنْ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ أَرْبَعَةَ أَرْكَانٍ فَذَلِكَ اثْنَا عَشَرَ رُكْناً ثُمَّ خَلَقَ لِكُلِّ رُكْنٍ مِنْهَا ثَلَاثِينَ اسْماً فِعْلًا مَنْسُوباً إِلَيْهَا فَهُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِيمُ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ الْخالِقُ الْبارِئُ الْمُصَوِّرُ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ الْعَلِيمُ الْخَبِيرُ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ الْحَكِيمُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ الْمُقْتَدِرُ الْقَادِرُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ «2» الْبَارِئُ الْمُنْشِئُ الْبَدِيعُ الرَّفِيعُ الْجَلِيلُ الْكَرِيمُ الرَّازِقُ الْمُحْيِي الْمُمِيتُ الْبَاعِثُ الْوَارِثُ فَهَذِهِ الْأَسْمَاءُ «3» وَ مَا كَانَ مِنَ الْأَسْمَاءِ الْحُسْنَى حَتَّى تَتِمَّ ثَلَاثَ مِائَةٍ وَ سِتِّينَ اسْماً فَهِيَ نِسْبَةٌ لِهَذِهِ الْأَسْمَاءِ الثَّلَاثَةِ وَ هَذِهِ الْأَسْمَاءُ الثَّلَاثَةُ أَرْكَانٌ وَ حَجَبَ الِاسْمَ الْوَاحِدَ الْمَكْنُونَ الْمَخْزُونَ بِهَذِهِ الْأَسْمَاءِ الثَّلَاثَةِ وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ تَعَالَى- قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمنَ أَيًّا ما تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏
الكافي (ط – الإسلامية)، ج‏1، ص: 112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.