تفاوت درعملکرد ونوع وسوسه های شیطانی،برباطن افراد،ناشی از چه علمیست؟
سوال938 :
سلام علیکم.پوزش میطلبم استاد.ظاهرا سوالم رو خیلی کلی پرسیدم👆 سوالم رو جزیی تر میپرسم.
امام ب دلیل مصاحب بودن باملکوت عالم،نوعی ولایت تکوینی برباطن عالم داردودراثراین مصاحبت و ولایت ک قهرا دامنه ی آن برباطن قلوب واعمال مردم نیزامتداد داره ک اونارو هدایت کنه. این علم امام است. حال سوال حقیراینه ک تفاوت درعملکرد ونوع وسوسه های شیطانی،برباطن افراد،ناشی از چه علمیست؟
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ938
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🔆🔅🌱دامنه ی قدرت ابلیس محدود به حوزه ی وسوسه و دعوت و وعده های دروغین و تسویل و تزیین و …است و از آن فراتر نمیرود! هیچ قهر و غلبه ای ندارد مگر بر کسانی که ولایتش را بپذیرند!
🌻🔅🌱إبراهيم : 22 وَ قالَ الشَّيْطانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ وَ ما كانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لي فَلا تَلُومُوني وَ لُومُوا أَنْفُسَكُمْ ما أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَ ما أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ إِنِّي كَفَرْتُ بِما أَشْرَكْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمينَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ
☀️و شيطان، هنگامى كه كار تمام مىشود، مىگويد: «خداوند به شما وعده حق داد و من به شما وعده (باطل) دادم، و تخلّف كردم! من بر شما تسلّطى نداشتم، جز اينكه دعوتتان كردم و شما دعوت مرا پذيرفتيد! بنا بر اين، مرا سرزنش نكنيد خود را سرزنش كنيد! نه من فريادرس شما هستم، و نه شما فريادرس من! من نسبت به شرك شما درباره خود، كه از قبل داشتيد، (و اطاعت مرا همرديف اطاعت خدا قرار داديد) بيزار و كافرم!» مسلّماً ستمكاران عذاب دردناكى دارند!
🌻🔅🌱النحل : 100 إِنَّما سُلْطانُهُ عَلَى الَّذينَ يَتَوَلَّوْنَهُ وَ الَّذينَ هُمْ بِهِ مُشْرِكُونَ
☀️تسلّط او تنها بر كسانى است كه او را به سرپرستى خود برگزيدهاند، و آنها كه نسبت به او [خدا] شرك مىورزند (و فرمان شيطان را به جاى فرمان خدا، گردن مىنهند)
نظرتون در مورد این پست چیه؟