جناب استاد آیا درک ما از عوالم دیگر به اندازه خودمان هست ؟یعنی هر کسی بنا به ظرفیت خود از این عوالم بهره می گیرد یا فرقی نمی کند این عالمها برای همه یکسان است؟

32

سوال3113 :
سلام علیکم
جناب استاد آیا درک ما از عوالم دیگر به اندازه خودمان هست
یعنی هر کسی بنا به ظرفیت خود از این عوالم بهره می گیرد یا فرقی نمی کند این عالمها برای همه یکسان است؟؟؟
مثلا ما وارد یک شهر جدید می شویم و مدت کوتاهی می مانیم و فقط می توانیم به دو سه جا برای دیدن بریم با وقتی که وارد شهری جدیدی بشویم و مدت طولانی بمانیم و همه جاهای دیدنی فرهنگ مردم و گویشهای مردم آن شهر را ببینیم و….یکسان است ؟
آیا به محض ورودبه عوالم دیگر آیا ما می توانیم همه آن دریافت‌ها را از عوالم دیگر دریافت کنیم ؟یا نه زمان بر است
ما در عالم لاهوت چگونه می توانیم اسماء حسنی الهی را دریابیم
استاد آیا یقین به بودن در یک عالم دلیل بر بودن در آن فضا هست؟ ؟؟ممنون می شوم در این موارد کمی توضیحات بیشتر بفرمایید
🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ3113
🌹سلام علیکم
🌼🌿 دامنه درک و بهره مندی از امکانات عالم به بلندای افق علم و به ظرفیت حکمت و به میزان بکارگیری علم و حکمت در عرصه عمل میباشد. انسان همچون رایانه ای است که به میزان درجه و رتبه سامانه اش میزان پردازش و تجزیه و تحلیل و ارتزاق علمی اش از مسائل عالم رقم میخورد.
🌼🌿همانطوریکه شعور و درک افراد در عالم دنیا متفاوت میباشد این امر در عوالم دیگر نیز صادق بوده و هر چه روح و مغز و نور ملکوتی و جبروتی و لاهوتی افراد بالا رود میزان درک و فهم و بهره مندی آنها از عوالم مذکور نیز ارتقاء خواهد یافت.
🌼🌿صرف تصور دلیل بر حضور در موقعیت مورد تصور نخواهد بود. تصور و تخیل دلیل حضور نبوده و چه بسا قوه واهمه خالق تصورات خواهد بود. یقین کاذب نیز پیوسته عامل خطا و گمراهی افراد بوده و تنها یقین صادق نشان بارز تجلی علمی افراد است.
🌼🌿
🌼🌿

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.