در معرفت اشک به امام حسین (ع) فرمودید “اشک پایان و غایت عشق و عاشقی نیست” لطفا در این مورد بیشتر توضیح دهید.

30

سوال۳۱۰۵:
جناب استاد در این متن با جملات زیبائی وظیفه اشک را بیان فرمودید وقتی با سوز دل برای مصیبت ابا عبدالله الحسین علیه السلام اشک می ریزیم یا عشقی که به خداوند داریم را با اشک ریختن به نمایش می گذاریم آیا نهایت بیان این عشق اشک ریختن است یا نهایت و غایت دیگری نیز برای بیان این محبت وجود دارد که ما هنوز درک درستی از آن نداریم و یا هنوز به آن مرتبت و مقام نرسیده ایم ؟👇چون اینجا بیان کردید اشک پایان و غایت عشق و عاشقی نیست

دعا الّلهُم ارْزُقنی شَفاعَة الحُسین یَوم الوُروُد,
🌹🔅هو الحکیم🔅🌹
🌼🔅 #شراب_حکمت۴۵
🌷🔆 #جرعه_شراب_حسینی

🌹🔆🔆🌹

🌹🌿صراط اشک و آه و سوز
🌹🌿اشک سوز حسینی نعمت و تحفه ای رحمانی برای عشاق پاک حسینی است. اشک با اینکه مقصد وصول اثبات عشق است اما پایان و غایت عشق و عاشقی نیست بلکه طریق ایصال برای رهپویی به بلندای سلوک بندگان است. راه میقات لقا جویان الله است.
🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ3105
🌹سلام علیکم
🌼🌿 اشک نشان عشق و محبت و علامت ارتباط قلب عاشق با محبوب مطلوب است. اشک ظهور حس و حال و احوال تا سوختی برای حرکت و ایجاد ارتباطی کسترده و بدیع با محبوب توام با تغییر و تحول باطنی و موافقت دل با خواست محبوب و عزمی جزم برای ترک هر امری که موجب کدورت خاطر محبوب میگردد.
🌼🌿 سوز و اشک در سوگ آیت عظمای خالق هستی، خود خالق بی همتا مقصد اعلای اشک و آه است چرا که آیت، نشان الله عز و جل است و هر چه آیت حق به تمام از دل تجلی کند راهبر او به سوی لقاء محبوب ازلی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.