در چه صورتی طلاق گرفتن صحیح است؟

36

سوال۲۹۳۰:
سلام علیکم
جناب استاد یک کانالی هست که مردم مشکلات زندگی خود را
می نویسند و یک خام دکتر روانشناس راهنمائی می کنند وپاسخ
می دهند و در اکثر موارد در مشکلاتی که بین همسران پیش آمده مثلاً خانمها بیان می کنند همسرمان خسیس است و معتاد یا بد اخلاق یا شعور لازم برای زندگی کردن را ندارد یا دست بزن دارد یا از طرف خانواده همسر در آزار و اذیتهای است و….راهنمائی‌های که در این موارد می کنند بیان می دارند که اول نهایت تلاش خود را در تغییر رفتار همسرتان انجام دهید و یا دو خانواده در صدد رفع این مشکل بر آیند و در نهایت نتیجه نگرفتید دیگر قرار نیست شما چیزی را تحمل کنید چون زندگی مشترک بر اساس یک تفاهم دو نفره است اگر قرار بر این باشد یک نفر در این میان فقط تحمل کند این تحمل معنی و مفهومی ندارد و اقدام به گرفتن طلاق کنید و بیان می کنند که حتی نباید به خاطر فرزندانتان شما چیزی را تحمل کنید چون مهم اول خودتان هستید لطفاً شما از نظر اسلام و توصیه های دینی این درجه تحمل مشکلات در زندگی را بیان بفرمائید چون ما در اسلام هم توصیه بر این داریم که اگر طلاق صورت بگیردعرش خدا به لرزه در می آید با این حساب یک بنده خدائی که اعتقادات مذهبی دارد با همه این مشکلات باید دست و پنجه نرم کند تا طلاق پیش نیاید و عرش خداوند به لرزه در نیاید لطفاً راهنمائی بفرمائید
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2930
🌹علیکم السلام
🌼🌿به یقین از جمله اساس قوام زندگانی صبر و شکیبایی بر ناملایمات زندگانی است! درد و رنج رفیق همیشه همراه آدمی بوده که اگر به نیکی مدیریت شود به خوشی و درمان تبدیل میگردد، ساختار عالم مادی به تمام بر خوشی و لذت معماری نشده بلکه دنیا آزمایشگاه و میدان مسابقه بندگان خداست خوشی واقعی در ورای این عالم دنیا بوده که تنها نصیب انسان های با ایمان و صبور خواهد شد.
🌼🌿زندگی زناشوبی از جمله میادین واقعی مسابقه و امتحان است. صبر بر ناملایمات و کمبودها و رنج های آن بخاطر مصالح عالیه آن به نفع زوجین خواهد بود.
🌼🌿بعضا تلقین اطرافیان و مشاوران نالایق آستانه تحمل را پایین آورده و موجب اختیار بدترین گزینه را در مواجهه با مشکلات زندگانی میگردد.
🌼🌿مشاور نالایق در امر خانواده معاون شیطان در انهدام بنیان زندگانی است. هیچ عاقلی عمارتی را بخاطر وجود مواردی چند که مورد دلخواه نیست تخریب نمیسازد. خانواده عمارت عظیمی است که نباید بخاطر رنج های چند روزه منهدم شود.
🌼🌿طلاق آخرین گزینه در برابر مشکلاتی است که امکان عدم تحمل را به صد در صد برساند.
🌼🌿ناملایمات زندگانی زناشویی بیماری های زناشویی و حیات دنیوی محسوب میشوند، هیچ کس بخاطر سردرد سرش را قطع نمیکند هر دندان دردی نیاز به کشیدن دندان ندارد، قلب اگر درد بگیرد آن را از بدن خارج نمیسازند، چشمی که درد کند از کاسه در نمی آورند، با هر ناملایمتی و سختی در امر زندگی زناشویی با طلاق حیات خانواده را قطع نمی نمایند.
🌼🌿مشاور ناصالح به مثابه دکتر نالایقی است که بخاطر جراحت اندک دست و پا به جای پانسمان دست و پا را قطع میکند و با هر ناراحتی در هر یک از اعضا آن را از ریشه در میاورد، دل و جگر و … و بعضا بخاطر سختی درد خودش بیمارش را میکشد، مشاور مورد ذکر همان طبیبی است که بخاطر درد مریض اش نسخه مرگ او را می پیچد.
🌼🌿همه باید در زندگانی در برابر مشکلات تحمل نمایند، بدن اگر در برابر میکرب و بیماری مقاوم نباشد از هم می پاشد. تحمل سختی ها عین عبادت و بندگی خداست، ما بخاطر خودمان زندگانی نمیکنیم ما بنده خدائیم و بخاطر او زندگی نموده و سختی هایش را به جان میخریم و یقین داریم که ماجور درگاه او خواهیم شد.
🌼🌿مگر زنبور عسل به خاطر خودش زندگی میکند، اگر اینطور بود هیچ کامی با عسل شیرین نمیشد، انسانها باید مثل زنبور عسل باشند و اسباب خوشی و شیرینی.
🌼🌿مگر خالق مهربان مهر مادر را بخاطر فرزندان نیافریده، اگر زن بخاطر خودش زندگی میکند پس آن همه محاسن مادری به کجا میرود،شیری که از سینه مادر میجوشد بخاطر خود مادر نیست، مهری که از دل مادر میجوشد بخاطر خود مادر نیست، مرگ بر مشاوران ناصالح که چنین به جان خانواده ها افتاده اند و آنها را به آتش میکشند.
🌼🌿این نوع مشاوران جانیان و قاتلان خطرناک خانواده ها هستند که واجب شرعی است که جلوی آنها گرفته شود و به مراجع قانونی معرفی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.