لطفا مطلب ارسالی را نقد بفرمایید (موضوع: ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺷﻤﺎ ﻗﻮﯾﺘﺮﯾﻦ ﺁﻫﻦ ﺭﺑﺎ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﺍﺳﺖ)

25

سوال۳۰۸۱:
لطفا متن زیر را تحلیل و اگر نیاز بود تصحیح بفرمایید . 👇

ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺷﻤﺎ ﻗﻮﯾﺘﺮﯾﻦ ﺁﻫﻦ ﺭﺑﺎ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﺍﺳﺖ…

ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ ،ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺟﺬﺏ ﻣﯿﮑﻨﺪ
ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ،ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﻣﯿﮑﻨﺪ
ﻧﺎﺭﺿﺎﯾﺘﯽ ، ﻧﺎﺭﺿﺎﯾﺘﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﻣﯿﮑﻨﺪ
ﻟﺬﺕ ، ﻟﺬﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﻣﯿﮑﻨﺪ
ﺷﺎﺩﯼ ، ﺷﺎﺩﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﻣﯿﮑﻨﺪ
ﺷﮑﺮ ﮔﺰﺍﺭﯼ ، ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻗﺎﺑﻞ ﺷﮑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﻣﯿﮑﻨﺪ
ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ،ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﻣﯿﮑﻨﺪ
ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪﯼ ، ﺛﺮﻭﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﻣﯿﮑﻨﺪ

ﭘﺲ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﮑﻨﯿﻢ ﮐﻪ :ﺍﯾﻦ ﯾﮏ ﮐﺎﺭ ﺩﺭﻭﻧﯽ ﺍﺳﺖ
ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﭘﯿﺮﺍﻣﻮﻥ ﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻫﯿﻢ
ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺩﺭﻭﻧﯽ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻫﯿﻢ
🌿
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ3081
🌹علیکم السلام
🌼🌿افکار و احساسات آدمی همچون آب و دانه بوده که توسط او پاشیده میشود، تا زمانیکه تقدیر و قضای الهی تحقق نیابد فکر و احساس آدمی هیچ فعلیتی نخواهد داشت، میزان اثر و تاثیرات افکار و اعمال آدمی تنها به امضای حضرت خالق یکتا وابسته است؛ چه بسیار رویدادهایی که خلاف خواست و آمال و افکار و احساسات آدمی در پهنه عالم هستی به وقوع میپوندد.
همچنین چه بسیار افکار و احساسات واحد و متحد و متفق و سازمان یافته ای در عالم هستی علی رغم هم سویی و تمرکز حول مرکز واحد با شکست مواجه شده و هیچ باری از خود نمیتوانند ظاهر نمایند چه برسد به افکار و احساسات ضعیف و متفرق.
🌼🌿البته خالق هستی اذن تحقق بعضی از خواست ها را به انسانها را در دامنه مشخص و معینی صادر فرموده که نمیتواند بر رویدهاد های شاخص عالم هستی موثر باشد، البته هر فکر و حس آدمی اثری از خود را در تابلوی عالم هستی ترسیم مینماید که دفتر و کتاب و پرونده آن شخص را تشکیل میدهد. خدای متعال طوری مقرر داشته که هر حرکت ریز و درشت در عالم بر چهره این جهان تاثیر بگذارد اما تغییر و تحول و انقلاب نهایی و میزان تاثیر گذاری و تاثیر پذیری افراد در تحت قدرت و اراده خداست.
🌼🌿تمام مجذوبات چه از نوع محبوبات و یا مکروهات تنها به اذن و رخصت خالق احساسات و جذبات قابل جذب است. انسان در سازمان وجودی خود همچون قوه ی مغناطیسی خاصی است که وجود و دوام و بقا و خاصیت و عملکرد آن قوه مغناطیس تنها به اراده حضرت حق مربوط است.
🌼🌿کسی که خود را مالک نفع و ضرر میداند خود را اله خود تصور نموده که عین شرک به خداست.
🌼🌿ما از طرف خالق مامور به انجام وظایف بندگی خود بوده و باید در جاده منافع و مصالح طی طریف نماییم و در این سیر و سلوک تنها خالق را نافه و ضارّ میدانیم.
🌼🌿انسان به جای تمرکز روی منافع و جذب آنها بهتر است روی به خالق منافع روی آورد و متوجه او گشته هر خیر و صلاحیی را طلب نموده و علم و شناخت نفع و ضرر را از خالقش تمنا نماید. انسان باید دائما در کوی و کوچه های منافع و مصالح که از طرف خالقش تعیین شده در تردد و باشد.
🌻🌿الفرقان : 43 أَ رَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ أَ فَأَنْتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكيلاً
🌸آيا ديدى كسى را كه هواى نفسش را معبود خود برگزيده است؟! آيا تو مى‏توانى او را هدايت كنى (يا به دفاع از او برخيزى)؟!
🌼🌿الإنسان : 30 وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ يَشاءَ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَليماً حَكيماً
🌸و شما هرگز نمى‏خواهيد مگر آن كه خدا بخواهد همانا خداوند همواره دانا و حكيم است.
🌻🌿التكوير : 29 وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ يَشاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمينَ
🌸و شما (انتخاب اين راه را) اراده نمى‏كنيد مگر آنكه خداوند، پروردگار جهانيان، بخواهد .
🌻🌿الأعراف : 188 قُلْ لا أَمْلِكُ لِنَفْسي‏ نَفْعاً وَ لا ضَرًّا إِلاَّ ما شاءَ اللَّهُ وَ لَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لاَسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَ ما مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلاَّ نَذيرٌ وَ بَشيرٌ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ
🌸 بگو: من براى خودم مالك هيچ سود و زيانى نيستم جز آنچه را كه خدا بخواهد و اگر غيب مى‏دانستم حتما از هر مال و خيرى فراوان براى خود فراهم مى‏كردم و هيچ زيان و آسيبى به من نمى‏رسيد، من نيستم جز يك بيم‏دهنده و مژده‏آور براى گروهى كه ايمان مى‏آورند.
🌻🌿يونس : 12 وَ إِذا مَسَّ الْإِنْسانَ الضُّرُّ دَعانا لِجَنْبِهِ أَوْ قاعِداً أَوْ قائِماً فَلَمَّا كَشَفْنا عَنْهُ ضُرَّهُ مَرَّ كَأَنْ لَمْ يَدْعُنا إِلى‏ ضُرٍّ مَسَّهُ كَذلِكَ زُيِّنَ لِلْمُسْرِفينَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ
و چون انسان را سختى و زيان رسد ما را (در همه حال) به پهلو خفته يا نشسته يا ايستاده مى‏خواند، و چون سختى و زيانش را از او برداريم آن چنان مى‏رود كه گويى ما را براى (رفع) آسيبى كه به وى رسيده نخوانده است! اين چنين براى اسرافكاران آنچه كه به جا مى‏آورند آراسته شده است.
🌻🌿يونس : 49 قُلْ لا أَمْلِكُ لِنَفْسي‏ ضَرًّا وَ لا نَفْعاً إِلاَّ ما شاءَ اللَّهُ لِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ إِذا جاءَ أَجَلُهُمْ فَلا يَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا يَسْتَقْدِمُونَ
🌸 بگو: من حتى درباره خودم تسلط بر زيان و سودى ندارم جز آنچه را كه خدا بخواهد (چه رسد به عذاب شما يا آمدن قيامت)! هر امت و گروهى را (در علم ازلى الهى و لوح محفوظ او) مدتى است (محدود)، كه چون مدتشان به سر رسد ساعتى تأخير نمى‏كنند و البته ساعتى هم پيشى نمى‏گيرند.
🌻🌿 الفرقان : 55 وَ يَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا يَنْفَعُهُمْ وَ لا يَضُرُّهُمْ وَ كانَ الْكافِرُ عَلى‏ رَبِّهِ ظَهيراً
🌸و به جاى خداوند چيزى را مى‏پرستند كه نه به آنها سودى مى‏دهد و نه زيانى مى‏رساند، و كافر همواره بر ضدّ پروردگار خود پشتيبان (شيطان و دشمنان خدا) است.
🌻🌿الفرقان : 43 أَ رَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ أَ فَأَنْتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكيلاً
🌸آيا ديدى كسى را كه هواى نفسش را معبود خود برگزيده است؟! آيا تو مى‏توانى او را هدايت كنى (يا به دفاع از او برخيزى)؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.