چرا خدا مهربان است؟

87

سوال3117 :

سلام علیکم
جناب استاد این که می گوئیم خداوند مهربان هستند و خود خداوند هم در قرآن به پیامبر می فرمایند به بندگانم بگو :من مهربان هستم
این سوال مطرح می شود که خداوند برای ما چه کاری انجام
می دهند که می گوئیم مهربان هستند ؟آیا خلقتی که خداوند انجام دادند زمین و آسمان را خلق کردند و همچنین انسان را و بعد همه موجودات وآنچه که لازمه حیات می باشد آیا اینها جزئی از مهربانی‌های خداوند می باشد؟
البته خداوند ارحم الراحمین هستند چه انسان خوب و مؤمن و چه کافر همه را روزی می دهند و گرفتاریهایشان را حل می کنند و بیمارانشان را شفا می دهند و…..
اینها جزء صفات مهربانی خداوند می باشد در اینها حرفی نیست
یا چون انسان عاجز و ناتوان است خداوند باید خود گرداننده این خلقت باشند تا امورات طبق روال عادی پیش برود تا انسان بتواند به بندگی خود ادامه دهد؟وگرنه همه چیز بهم می ریزدو اگر اسم اینها را مهربانی بگذاریم آیا اینها لازمه حیات نیست؟
آیا صفت مهربانی خداوند بیشتر در این دنیا خودش را نشان
می دهد یا در آخرت شاهد آن خواهیم بود ؟لطفا در این مورد توضیحاتی بفرمائید ان شاء الله که در سوالم جمله ای که بر جسارت بنده نسبت به خالق یکتا باشد دیده نشود صرفا سوالاتی بود که شخصی از بنده می پرسید و خواستم عالیجناب به طور کامل بیان بفرمائید متشکرم الهی العفو الهی العفو الهی العفو ….🌾
🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ۳۱۱7
🌹سلام علیکم
🌸🌿مهر خدای بی همتا از توان توصیف مخلوقات خارج است آنچه خلایق از مهر خدا درک میکنند به واقع ظهور عصاره محبت و مودت و رافت و رحمت و عطوفت و … میباشد، او مهربان است و اراده اش بر رساندن بندگانش به عالی ترین خواست هایشان و رفع تمام نیاز ها و رساندن شان به لذات و حالات متعالی و هدایت آنها در مسیر کمال والاست.
🌼🌿مهر خدا بر سر سفره های مختلف زمینی و آسمانی مثل دل پدر و مادر و فرزند و همسر و احباب و نعمات و تک تک موجوداتش پهن بوده، همچنین بی هیچ واسطه مهر او بر جان بندگانش جاری بوده و زیاده از آن -که به شمارش نیاید- نزد او محفوظ و به حکمتش در زمان و فرصت خاص بر سر بنده اش جاری است.
🌼🌿مهر الهی به واقع فعلی از افعال و جلوه ای از جلوات اراده و هنری از هنرهای اوست و ذات مقدسش فراتر از مهر و محبت و عطوفت است!
🌼🌿مهر بابی از ابواب الهی برای ملاقات و دیدار اوست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.