گاهی دیده می شود دوستان در کارهای خیر مثل ازدواج که بیشتر در بین جوانان متدین مشهود است استخاره می کنند آیا در چنین کارهایی استخاره کردن کار صحیحی است یا خیر؟
سوال1779 :
گاهی دیده می شود دوستان در کارهای خیر مثل ازدواج که بیشتر در بین جوانان متدین مشهود است استخاره می کنند آیا در چنین کارهایی استخاره کردن کار صحیحی است یا خیر؟
چون به شخصه خودم یکبار در کار خیری استخاره کردم و جوابش هم اتفاقا خیلی خوب بود اما برعکس جواب مثبت کاره انجام نشد.🌸🌺
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1779
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🍀🌱🌱🍀🌻
🔆🔅🌱استخاره به معنای واقعی یعنی طلب خیر از خدای عالم و قادر همیشه مقبول و مطلوب است، در واقع نوعی دعا و درخواست از خدا برای ختم به خیری کارهاست که در انجام هر کار ریز و درشت لازم است،
🔆🔅🌱بهترین راه استخاره استفاده از دعاهای ماثور اهل بیت علیهم السلام میباشد، که دعای 33 صحیفه ی سجادیه از جمله ی آنهاست!
🔆🔅🌱اما در شرایط خاصی انسان به علت تحیر و عدم توانایی در تصمیم گیری و تردد و دو دلی در امری نیاز دارد که خود را از شرایط مذکور خلاص نموده تا بتواند به حسن انتخاب دست یابد، در این حالت نیز با توجه به رهنمودهایی که حضرات معصومین علیهم السلام نموده اند و با انجام مقدمات کامل انتخاب صحیح را استخراج میکنند!
🔆🔅🌱اما استخاره در کار خیر زمانی معنی دارد که قصد انتخاب احسن باشد و گرنه استخاره بی معنا خواهد بود.
نظرتون در مورد این پست چیه؟