آیا آنچه که در سیر تحت عنوان عرش می بینیم واقعا عرش خداوند می باشد ؟ با وجود اینکه می دانیم فقط حضرت خاتم (ص) به عرش تشریف برده اند

29

سوال2431 :
سلام علیکم
جناب استاد در رابطه با حکمت قرآن مطلبی را خدمتتان بیان می دارم که عالیجناب نظرتان را بفرمائید
سوالی که مطرح است این که چرا مطالب قرآن کهنه نمی شود و به نظر می رسد که در هر زمان برای مردم آن دوره و زمانه نازل شده است ?حال آن چه که بنده به نظرم می رسد قرآن از نور است چون کلام خداوند می باشد در یک نگاهی که داشتم می بینم نوری که از قرآن صادر می شود این نور برایم آشنا بود وآن را می شناختم آن نور را جائی دیده بودم و هرچه فکر کردم دیدم این نور را در عرش من دیدم و فهمیدم که این نور از آن خداست و این نوری که از قرآن صادر می شود به عرش بر می گردد و دوباره این نور به قرآن بر می گردد و این برگشت دوباره نور به قرآن آن را احیاء می کند و روح و جان دوباره به قرآن می دهد به همین دلیل قرآن همیشه نو وتازه می باشد
حال سوالی دارم از خدمتتان آیا آنچه که در سیر تحت عنوان عرش می بینیم واقعا عرش خداوند می باشد ?
اگر عرش خداوند باشد از طرفی ما معتقد هستیم که فقط رسول خدا به عرش تشریف بردند و حتی معصومین ما همچین ادعائی ندارند ?لطفا این فضائی که می بینم که خودم آن را عرش می نامم درست است?
لطفا نظرتان را در رابطه با نوو تازه بودن قرآن هم بفرمائید
از بابت پاسخگوئی به سوالات از عالیجناب متشکرم
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2431
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱هر آنچه از شئونات عالم بالا دریافت میشود و با حواس مادی آن را درک میکنیم در واقع ترجمه و تفسیر از آن حقایق عالم بالا میباشد، هر آنچه از عرش الهی دریافت بندگان خدا میشود در حقیقت تنزیلی از آن مقام بالا و آیت و نشانه ای از آن است! اما با حصول مدارج عالی انسان عرش نشین شده و به لمس آن عالم میپردازد.
🌷🔅🌱قرآن کلام الهی است زنده و پویا و رشد یابنده و در هر لجظه در جلوه نمایی نو و بدیع، حاوی بطون و ظهور و انجم و سماء و دارای عبارات عجیبیه و اشارات و لطایف و حقایق، هر لحظه پرده از جمالش گشوده شده و ناپیداهایش جلوه نمایی مینماید، قرآن منظرگاه الهی است که در هر آن مناظری از مناظر بی پایان الهی رخ مینماید، قرآن کلام خداوندی است که در هر یوم در نشأتی جدید است و کلامش نیز شئونان جدید و بدیع را به نمایش عالمیان میگذارد! (الرحمن : 29 يَسْئَلُهُ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ في‏ شَأْنٍ )
🌷🔅🌱مثل نور و آب و نان است، هیچ وقت گهنه نمیشود! بلکه تازه بوده و تازگی را به ارمغان میاورد، اگر بگوییم برتر از تازگی است راست گفته ایم چرا که منشأ بروز زیبایی های بدیع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.