آیا این استدلال که “الا یا اهل العالم ان جدی الحسین ع سحقوه ️عریانا” جهت برهنه بودن در هنگام عزاداری مطرح می کنند آیا صحیح است؟

8

سوال1236 :
سلام علیکم استاد بزرگوار باتشکر ویژه از حضرتعالی بابت سه برگ زرین تبیین عدم برهنگی در مجالس اهل بیت علیهم السلام. استاد،استدلالی ک برای برهنه بودن در عزاداریها مخصوصا ازجانب اعراب مطرحه اینه ک :….الا یا اهل العالم ان جدی الحسین ع سحقوه ❗️عریانا❗️ و چون مولایمان امام حسین ع بعد ازشهادت برهنه وسط زمین کربلا زیر آفتاب سوزان بود اینها برهنه بودن رو مخصوصا در عزاداریهای امام حسین ع ترجیح میدهند. برای رد این ادعا چه پاسخی باید بدهیم؟
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1236
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🔆🍀🍀🔆🌻
🔆🔅🌱توجه نماییم که عزاداری سید الشهدا علیه السلام دارای قواعد و قوانینی است که از طرف فرزندان پاک آنحضرت – ائمه ی اطهار علیهم السلام- تبین شده و برهنه شدن به یاد آن لحظه ی خاص حضرت، از ناحیه ی مقدس هیچ یک از حضرات صادر نشده است.
🔆🔅🌱قول و فعل معصوم میتواند حجت ما برای انجام عملی باشد، حضرت امام حسین علیه السلام تا آخرین لحظه تلاش در پوشش خود داشتند. پس ما هم بایستی بر حفظ این حرمت پای بند باشیم.
🔆🔅🌱 ائْتُونِي بِثَوْبٍ لَا يُرْغَبُ فِيهِ أَلْبَسُهُ غَيْرِ ثِيَابِي‏
🔆🔅🌱هر گونه باز سازی صحنه نوعی بی احترامی به ساحت حضرت است چرا که حضرت سعی داشتند بدن مقدس شان برهنه نماند، نمایش چنین صحنه های بمنزله تکثیر بی احترامی است! شرح ماوقع هم بایستی به کنایه بیان شود تا عزت و احترام و شان و منزلت خدشه ناپذیر حضرت محفوظ ماند!
🔆🔅🌱به یقین اگر عریان شدن بدن مبارک صحت داشته باشد، هیچ دیده ی ناپاکی امکان رویت آن پیکر پاک را نمیتواند داشته باشد-لا یمسه الا المطهرون- لذا نبایستی با باز سازی صحنه بصورت آشکار بر جسارت موضوع افزوده شود.
🔆🔅🌱باز سازی صحنه به فرهنگ بی نظیر عزادرای حضرت، آسیب وارد میکند، صراحت در بیان بعضی وقایع و یا بازسازی صریح بعضی صحنه ها از غلظت و عظمت مصیبت میکاهد و موضوع را در اذهان عادی سازی میکند.
🔆🔅🌱پیاده سازی و بازسازی وقایع و مصایب حضرت مقدور نمیباشد، محبت جوشان و غیض متلاطم محبان حضرت نسبت به قاتلان حضرت همچون امانتی بایستی در دلشان محفوظ بماند تا در روز انتقام واقعی در کنار ولیّ صاحب الزمان و با دستور آنحضرت بیرون بریزد.
🔆🔅🌱اشارات صریح وقایع عاشورا آتش خاموش کن مصایب بوده در حالیکه آتش مصیبت بایستی تا روز انتقام شعله ورتر شود.
🔆🔅🌱به یقین حضرت برهنه شدن را نمی پسندیده، پس بایستی چیزی را که ناپسند حضرتش بوده از آن حذر نمود.
🔆🔅🌱حضرت سید الشهدا علیه السلام وجه الله بودند، در ورود مصایب عظیم بر حضرت شکی نیست اما چنین نیست که خدای شدید العقاب اجازه و اذن هر جسارتی را صادر کرده باشد، ملائک برای رویت بدن مطهر حضرت اذنی ندارند چه برسد به دیده ی اشقیاء.
🔆🔅🌱چنین نباشد که با انجام اعمالی این ذهنیت را در دیگران بوجود بیاوریم که گمان کنند که امام شهیدان مثل فردی عادی بوده و اشقیاء امکان هر جسارتی را نسبت به حضرت داشته اند و یا بعضی از جسارت ها تحقق یافته و یا دیده ی نا اهلان به بدن مبارک افتاده باشد، به یقین که دیده ی اشقیاء نیفتاده کور میگردد، امام حسین علیه السلام پاره تن بانوی بانوانی است که در روز حشر هنگام گذر به سوی جنت ماوی دیدگان اهل محشر بسته خواهد شد.
🔆🔅🌱اگر دیده ی افراد به ستر و حجاب چشمه ی خورشید را رویت کند شاید تعجبی نداشته باشد اما افتادن دیده ی افراد به پیکر پاک و مطهر عریان محال محض است، در این رابطه شکی نیست!
🌻🔅🌱الأعراف : 198 وَ إِنْ تَدْعُوهُمْ إِلَى الْهُدى‏ لا يَسْمَعُوا وَ تَراهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ وَ هُمْ لا يُبْصِرُونَ
و اگر آنها را به سوى هدايت فرا خوانيد نمى‏شنوند، و (اى پيامبر) آنها را (مشركان را) مى‏بينى كه به سوى تو مى‏نگرند ولى نمى‏بينند.
🌻🔅🌱يونس : 43 وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْظُرُ إِلَيْكَ أَ فَأَنْتَ تَهْدِي الْعُمْيَ وَ لَوْ كانُوا لا يُبْصِرُونَ
و برخى از آنان به سوى تو مى‏نگرند پس آيا تو مى‏توانى نابينايان را هدايت كنى هر چند که نبينند؟!
🌻🔅🌱يس : 9 وَ جَعَلْنا مِنْ بَيْنِ أَيْديهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْناهُمْ فَهُمْ لا يُبْصِرُونَ
و ما از جلو رويشان سدّى و از پشت سرشان سدّى قرار داده‏ايم و آنها را (از هر سو) پوشانده‏ايم (يا چشمانشان را كور كرده‏ايم)، از اين رو نمى‏بينند.
🌻🔅🌱محمد : 23 أُولئِكَ الَّذينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَ أَعْمى‏ أَبْصارَهُمْ
آنها كسانى هستند كه خداوند لعنتشان كرده و گوش (باطن) آنها را كر و ديدگان (دل) آنان را كور نموده است.
🔆🔅🌱لازم به یادآوری نیست که روح شیعیان از جسم حضرات است و جسم حضرات از علیون است، پس تنها دیده ی علیون لایق رویت جسم مبارکشان را دارد، چه رسد به قامت بی مثال آنها! حال که جسم و روح کفار که از سجین است، جای خاص خود دارد.
🌸🔅🌱 عنْ أَبِي الْحَجَّاجِ قَالَ: قَالَ لِي أَبُو جَعْفَرٍ ع يَا أَبَا الْحَجَّاجِ إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ مِنْ طِينَةِ عِلِّيِّينَ وَ خَلَقَ قُلُوبَهُمْ مِنْ طِينَةِ فَوْقِ ذَلِكَ وَ خَلَقَ شِيعَتَنَا مِنْ طِينَةٍ دُونَ عِلِّيِّينَ وَ خَلَقَ قُلُوبَهُمْ مِنْ طِينَةِ عِلِّيِّينَ فَقُلُوبُ شِيعَتِنَا مِنْ أَبْدَانِ آلِ مُحَمَّدٍ وَ إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ عَدُوَّ آلِ مُحَمَّدٍ مِنْ طِينِ سِجِّينٍ وَ خَلَقَ قُلُوبَهُمْ مِنْ طِينٍ أَخْبَثَ مِنْ ذَلِكَ وَ خَلَقَ شِيعَتَهُمْ مِنْ طِينٍ دُونَ طِينِ سِجِّينٍ وَ خَلَقَ قُلُوبَهُمْ مِنْ طِينِ سِجِّينٍ فَقُلُوبُهُمْ مِنْ أَبْدَانِ أُولَئِكَ وَ كُلُّ قَلْبٍ يَحِنُّ إِلَى بَدَنِهِ.
بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج‏1، ص: 14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.