آیا این حجاب نسیان می اورد؟

21

سوال3361 :
آیا این حجاب نسیان می اورد؟
آیا این حجاب امتحان الهی است؟
اصلا چرا باید این حجاب می افتاد؟
مخلوق میتوانست در اوج معرفت ، پیشرفت کرده و رو به جلو حرکت کنو؟
یا اینکه اوج معرفت آخر کار است ودیگر جلوتر نمیشود رفت؟ و بهمین دلیل خدا حجاب انداخته تا مخلوق کمی عقب تر برگردد و دوباره کسب معرفت کند؟
در اینصورت نعوذ و نستعیذ بالله این حرکت شبیه یک بازی میشود!!!!!!
مثل اینکه یکی رو از بالای دیوار بندازی پایین و نردبان را هم بپوشانی بعد بگی اول وسیله (نردبان) رو پیدا کن (پیامبر و اهل بیت علیهم السلام ) بعد اگه تونستی با نردبان بیایی بالای دیوار تو برنده ای و (اهل بهشت یا رضوان)؛
حالا این چه کاریه منکه بالای دیوار بودم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

🌷🔅بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ 🔅🌷
🔆علیکم السلام
☘️ #جواب3361
🌷🔆
☘️🔆 حجاب پوشش دانایی است و موجب نسیان است، اما تنظیم اراده آدمی با اراده سبحانی موجب غلبه جوهر آدمی بر هر پوششی میگردد!
🔆☘️حجاب هم آزمون و هم مسابقه را در بر میگیرد!
☘️🔆حجاب اسبابی برای رسیدن به فرا دانایی است!
🔆☘️بله مخلوق در مغز دانایی میتوانست پیشرفت کند، این امکان از مخلوق سلب نگشته، یعنی در دو سو، هم در دل دانایی و هم در مواجهه با حجاب، رشد موجود مضاعف میگردد!
☘️🔆معرفت از پله های اولیه رشد محسوب میشود نه تمام آن،
🔆☘️ عبث و بازی عمل نیازمندان است، عالیترین نشأت خلق ظلمت از دل روشنایی است که نوعی بسط و گسترش هستی و به نوعی فرا هستی و کسترش مرز از منطقه دانایی به فراتر از آن است، توسعه قلمرو کبریایی است برای اغراض حکیمانه!
☘️🔆جهل و ظلمت همچون پله کانی است برای بالا رفتن از فراز دانایی است، به ظاهر محدودیت اما به باطن برای فراخی و گسترانیدن قلمرو قدرت الهی است، مخلوق در این میدان نشئات الهی همیشه برنده است،
🔆☘️آفرینش حجاب در طول خلقت انجام میپذیرد نه در زیر خلقت، نردبان خلقت رو به بالاست نه زیر، زیرین خلقت نیز در مسیر توسعه خلقت است، حجاب لازمه رشد و توسعه است.
☘️🔆 آفرینش حجاب، محو علم نیست، چنین نیست که نردبان برداشته شده و بنده سقوط نماید، بلکه در عین اینکه روی نردبان دانایی قرار دارد بر دیدگانش نقابی افکنده میگردد تا حواسی بدیع در جان او رویش کند!
🔆☘️حال چگونگی ورود موجودات مختلف به مسابقه معرفت امری است والا!
🌼علی ساعی(عبدالله مشکات 110.141(903) 🌼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.