آیا تقاضای مرگ از جانب پرودگار به واسطه ی مشکلات پیش آمده و در مرتبه ای بالاتر به واسطه ی مشاهده ی مظلومیت دین و تاخت و تاز های اقشار مختلف با اشخاص دین دار و همچینین دین مقدس اسلام استدلال دینی دارد ..؟

22

سوال۳۱۸۲:
سلام استاد وقت بخیر .
آیا تقاضای مرگ از جانب پرودگار به واسطه ی مشکلات پیش آمده و در مرتبه ای بالاتر به واسطه ی مشاهده ی مظلومیت دین و تاخت و تاز های اقشار مختلف با اشخاص دین دار و همچینین دین مقدس اسلام استدلال دینی دارد ..؟
زمانی که شخصی آگاه به حقیقتی است آیا نیازمند مقبول بودن این حقیقت در میان اقشار دیگر است .؟
و همچنین زمانی که شخصی امر به معروفی می کند آیا در صورت عدم پذیرش از طرف شخص مورد نطر شخص باید احساس تکلیف مجدد در بیداری بینش شخص مقابل بکند .؟
🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ3182
🌹سلام علیکم
🌷🔆با توجه به نیت و حال متمنی موضوع روشن میشود.
🌱زبان ندبه و درد با زبان حظ و لذ و حب و عشق جداست! هر کدام مقام خاص خود را دارند.
🌱مفهوم موافق و مخالف چنین تمنای مرگ چنین است.
🌱خداوندا مرگ گواراتر است از اینکه مظلومیت دین تو را تماشا کنیم!
🌱خداوندا ای کاش بمیرم و دین تو را مظلوم نبینم!
🌱خداوندا فراق صاحب العصر و الزمان سلام الله علیه از مرگ سختتر است.
🌱بی صبری در غربت دین و مولا زیباتر از صبر جمیل در برابر مشکلات است.
🔆☘️بی صبری آدمی هم بایستی زمینه ای الهی داشته باشد، بخاطر خدا و دین خدا طاقت و صبر گسسته شود! این نوع بی صبری نمایش درد زخم محبوب است.
🌷🌱آرزوی مرگ جناب مریم سلام الله علیها
🌸🔆مريم : 23 فَأَجاءَهَا الْمَخاضُ إِلى‏ جِذْعِ النَّخْلَةِ قالَتْ يا لَيْتَني‏ مِتُّ قَبْلَ هذا وَ كُنْتُ نَسْياً مَنْسِيًّا
🔆🌸درد زايمان او را به كنار تنه درخت خرمايى كشاند (آن قدر ناراحت شد كه) گفت: «اى كاش پيش از اين مرده بودم، و بكلّى فراموش مى‏شدم!»
☘️🌱همچنین پسندیده شمردن غصه مرگ شدن مسلمان بخاطر مشاهده ظلم از منظر مولا صلوات الله علیه
🔆🌸. … به من خبر رسيده مهاجمى از آنان بر زن مسلمان و زن در پناه اسلام تاخته و خلخال و دستنبد و گردن بند و گوشواره او را به يغما برده، و آن بينوا در برابر آن غارتگر جز كلمه استرجاع و طلب دلسوزى راهى نداشته، آن گاه اين غارتگران‏ با غنيمت بسيار باز گشته، در حالى كه يك نفر از آنها زخمى نشده. و احدى از آنان به قتل نرسيده.
اگر بعد از اين حادثه مسلمانى از غصه بميرد جاى ملامت نيست، بلكه مرگ او در نظر من شايسته است.
نهج البلاغه / ترجمه انصاريان، ص: 93
🔆🌱 مولا در سوگ سیده نساء سلام الله علیها: … اى رسول حق، از دورى دختر برگزيده‏ات شكيبايى‏ام كم شد، و طاقتم از دست رفت، جز آنكه مرا در فراق عظيم تو، و سنگينى مصيبتت جاى تسليت (در مصيبت فاطمه) است.
🌱☘️ قلَّ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِكَ صَبْرِي وَ رَقَ‏ عَنْهَا تَجَلُّدِي إِلَّا أَنَّ فِي التَّأَسِّي لِي بِعَظِيمِ فُرْقَتِكَ وَ فَادِحِ مُصِيبَتِكَ مَوْضِعَ تَعَزٍّ فَلَقَد
نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 319
🌱 🔆مولا امیر المومنین علیه السلام كنار قبر رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله به وقت دفن آن حضرت گفت:
شكيبايى زيباست مگر بر مرگ تو، و بى‏تابى زشت است مگر در مصيبت تو.
هر آينه مصيبتى كه از مرگ تو به ما رسيد بزرگ، و مصائب پيش از تو و بعد از تو كوچك است‏
🌱☘️ إنَّ الصَّبْرَ لَجَمِيلٌ إِلَّا عَنْكَ وَ إِنَّ الْجَزَعَ لَقَبِيحٌ إِلَّا عَلَيْكَ وَ إِنَّ الْمُصَابَ بِكَ لَجَلِيلٌ وَ إِنَّهُ قَبْلَكَ وَ بَعْدَكَ لَجَلَلٌ [لَقَلِيلٌ‏]
نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 527
🌱🔆☘️
☘️🔆🌱
🌿❓آیا زمانی که شخصی آگاه به حقیقتی است آیا نیازمند مقبول بودن این حقیقت در میان اقشار دیگر است .؟
🌷🔆وصول حقیقت موجب قرب او به آن حقیقت و در عین حال موجب دوری او از غافلان آن حقیقت خواهد شد و رمز رفاقت تنها در سایه اشتراک رهیابی رفقا به آن حقیقت میسر خواهد شد. چرا که کسب حقیقت و دریافت رموز آن حقیقت، تعیین مسیر و طریق و سلوک را رقم خواهد زد و هر کس با محبوب خویش همراه است و حقیقت محبوب ترین مطلوب هر شخص است. دوست دوست هر شخص دوست اوست.
🌿❓و همچنین آیا زمانی که شخصی امر به معروفی می کند آیا در صورت عدم پذیرش از طرف شخص مورد نطر شخص باید احساس تکلیف مجدد در بیداری بینش شخص مقابل بکند .؟
🌷🔆تلاش تا آن زمان که امید به هدایت شخص وجود دارد بایستی ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.