آیا ماه صفر نحس است ؟‌لطفا در مورد اینکه چرا در مفاتیح این دعا (دعای ماه صفر) آمده و آیا خواندن این دعا درسته یا نه توضیحاتی را بفرمائید!

35

سوال2377 :
#تکمله199

👈آیا ماه صفر نحس است؟

⚫️اگر مبارک بودن بعضی ایام مثل اعیاد و شب و روز جمعه را می‌پذیریم، باید نحوست و نامبارکی برخی ایام از جمله ماه صفر و چهارشنبه‌های ماه شوال را هم بپذیریم.

⭕️نحس بودن یک روز یا ماه را اینچنین برای خود درنظر بگیرید، مثل اینکه جاده‌ای که از طریق آن به‌سوی مقصد درحرکت هستیم، چند کیلومتری را از مسیر پرخطری عبور کند. در این چندکیلومتر یا چند روز باید حواسمان جمع‌تر و احتیاطمان بیشتر باشد.

⭕️ردکردن صدقه‌ی هرروزه بلکه هرروز دوبار، صبح و عصر برای دفع بلاهای روز و بلاهای شب، موثر است؛ ولی مهم‌تر از آن، دقت بیشتر در رعایت مقرراتی است که آفریننده‌ی همه‌ی برکت‌ها و نحوست‌ها و خالق همه‌ی خیرها و شرها وضع کرده است.

👈هوای خالق و صاحب اختیار شر را داشته باشید، تنها اوست که می‌تواند در این ماه مشهور به نحوست و بدیمنی، نحسی این ماه را متوجه شما نکند، بلکه قادر است در همین ماه هزاران خیر را نیز به‌سوی شما روانه کند.

✅ دعای چهل و سوم صحیفه سجادیه (دعای آغاز هرماه) را بخوانید و باتوجه به روایت امام صادق(ع) که فرمودند: «دعا کنید درحالی‌که یقین دارید دعایتان با پاسخ مثبت به سویتان برمی‌گردد» یقین کنید که درخواست‌های ذکرشده در آن، به شما داده می‌شود. و یکی از خواسته‌های آن دعا اینست که؛ خدایا! نحوست این ماه را از ما بگردان و یمن و برکت در این ماه به‌سوی ما روانه کن.

🔆اگر حال دعا دست داد، فقط برای خودتان دعا نکنید؛ دفع نحوست ماه صفر را برای همگان خواستار شويد.
طبق جواب سوال#199
و متن بالا
لطفا در مورد اینکه چرا در مفاتیح این دعا (دعای ماه صفر) آمده و آیا خواندن این دعا درسته یا نه توضیحاتی را بفرمائید!!!
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2377
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱نحوست را میتوان به این شکل معنی نمود، 🌱«انباشتگی و تراکم گناه و معاصی و تشدید جسارت به ساحت قدسی و مستعد شدن شرایط برای نزول بلای الهی»
🌷🔅🌱در این شرایط اصحاب گناه و تعدی به کیفر گناهشان معذب و زمان نزول عذاب برای آنها یوم نحس حساب خواهد شد، اهل ایمان در این شرایط همانطوریکه از معاصی فراری بودند از اصحاب آنها هم باید فرار نموده و با ذکر و یاد الهی و با مناجات الهی و انجام اعمال نیک شراه های غضب را از خود دور نمایند!
🌷🔅🌱روز شوم برای قوم عاد روز سعد برای هود و مومنان محسوب میشود چرا که زمین از لوث ستمگران و طاغیان و گناهکاران پاکسازی میشود.
🌻🔅🌱القمر : 19 إِنَّا أَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً صَرْصَراً في‏ يَوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمِرٍّ
🌸ما تندباد وحشتناك و سردى را در يك روز شوم مستمر بر آنان فرستاديم ..
🌷🔅🌱بعضا از سختی و دشواری و از شرایط سخت و دشوار و … به نحوست یاد میشود که از مورد اول راهش کجاست.
🌷🔅🌱همانطوریکه میدانیم دنیا محل خطرات عظیم است کسی در این وادی خطر در امان خواهد ماند که دل و جانش را به ذکر و یاد الهی محکم نماید ، اوقات نماز پایه های خوشبختی و دفع هر نوع نحوست و گرفتاری است، با حفظ اوقات شریفه نماز میتوان هندسه سعدیت شبانه روزی خودمان را استوار نماییم.
🌸🔅🌱أبُو بَصِيرٍ رَأَيْتُ رَجُلًا يَسْأَلُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ النُّجُومِ فَلَمَّا خَرَجَ مِنْ عِنْدِهِ قُلْتُ لَهُ هَذَا عِلْمٌ لَهُ أَصْلٌ قَالَ نَعَمْ قُلْتُ حَدِّثْنِي عَنْهُ قَالَ أُحَدِّثُكَ عَنْهُ بِالصَّعْبِ وَ لَا أُحَدِّثُكَ بِالنَّحْسِ إِنَّ اللَّهَ جَلَّ اسْمُهُ فَرَضَ صَلَاةَ الْفَجْرِ لِأَوَّلِ سَاعَةٍ فَهُوَ فَرْضٌ وَ هِيَ سَعْدٌ وَ جَعَلَ الظُّهْرَ لِسَبْعِ سَاعَاتٍ وَ هُوَ فَرْضٌ وَ هِيَ سَعْدٌ وَ جَعَلَ الْعَصْرَ لِتِسْعِ سَاعَاتٍ وَ هُوَ فَرْضٌ وَ هِيَ سَعْدٌ وَ الْمَغْرِبَ لِأَوَّلِ سَاعَةٍ مِنَ اللَّيْلِ وَ هُوَ فَرْضٌ وَ هِيَ سَعْدٌ وَ الْعَتَمَةَ لِثَلَاثِ سَاعَاتٍ وَ هُوَ فَرْضٌ وَ هِيَ سَعْد
مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج‏4، ص: 265
🌷🔅🌱 ابوبصير مى‏گويد: «شخصى را ديدم كه از امام صادق عليه السلام درباره نجوم مى‏پرسيد. پس وقتى از نزد امام عليه السلام خارج شد به وى گفتم: آيا علم نجوم اصل و ريشه دارد؟
امام عليه السلام فرمود: آرى!
گفتم: درباره آن براى من سخن بفرماييد!
امام عليه السلام فرمود: درباره [ساعات‏] سعد براى تو سخن مى‏گويم و درباره نحوست سخنى نمى‏گويم.
همانا خداوند- كه نامش باشكوه است- نماز صبح را در نخستين ساعت [روز] واجب كرد، پس آن واجب است و [زمان‏] سعد است و نماز ظهر را در هفتمين ساعت روز قرار داد و آن واجب است و آن [زمان‏] سعد است و نماز عصر را در نهمين ساعت روز قرار داد و آن واجب است و آن [زمان‏] سعد است و نماز مغرب را در نخستين ساعت شب قرار داد و آن واجب است و آن [زمان‏] سعد است و نماز عشا را سه ساعت از شب قرار داد و آن واجب است و آن [زمان‏] سعد است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.