آیا منتظران باید از همه علائم و نشانه های ظهور ناامید شوند تا امر ظهور اتفاق بیفتد؟

30

سوال1269 :
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم با توجه به این حدیث و آیات:
قَالَ الرِّضَا (ع) مَا أَحْسَنَ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ أَ مَا سَمِعْتَ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ارْتَقِبُوا إِنِّی مَعَکُمْ رَقِیبٌ فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ فَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یَجِی‏ءُ الْفَرَجُ عَلَى الْیَأْس‏»؛[1] امام رضا(ع) فرمود چه نیکو است صبر و انتظار فرج. آیا نشنیدید سخن خدای بزرگ را که فرمود: «منتظر بمانید، من نیز با شما منتظر مى‌‏مانم.[2] به انتظار بمانید من هم با شما به انتظار مى‌‏مانم».[3] پس صبر پیشه کنید؛ چرا که پس از ناامیدی فرج و گشایش پیدا می‌شود.
و نیز احادیثی که به وقوع ناگهانی امر ظهور اشاره کرده اند، آیا منتظران باید از همه علائم و نشانه های ظهور ناامید شوند تا امر ظهور اتفاق بیفتد؟ ینی تا مادامی که دنبال نشانه ها و علائم ظهور باشیم، چون به نشانه ها امید داریم، اتفاقی نخواهد افتاد؟ مقصود از این ناامیدی یعنی ناامیدی از خلق و اسباب و لوازم…؟
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1269
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🍀🌱فرج به هنگام شدّت، اجابت به هنگام اضطرار، ظهور به هنگام بریده شدن رگ صبر و انتظار🌱🍀🌻
🌻🍀🌱معبودا! با تو انتظار بهاییش کبرایی است، با تو ! ای معبود، مهدی منتظَر هم منتظِر است، به انتظارش پایان بخش🌱🍀🌻
🔆🔅🌱«یاس» مورد اشاره در روایت مذکور اشاره به ایستگاه آخر صبر دارد، کسی که منتظر آب است، حس تشنگی در او به اوج میرسد، یاد و طلب آب او را تشنه تر ساخته، تا جایی که رمقش بریده میشود، …
🔆🔅🌱این «یاس» نه از تحقق ظهور بلکه ترس از درک نکردن ظهور حجت حق است!
🔆🔅🌱خدواندا میترسم که عطش انتظار جانم برباید و جان و دل به گوارایی جامت نرسانم، خداوندا ، به بقیه الله برسان که در انتظارش سوختم و ای کاش جان داشتم و باز میسوختم، دیدار طرفه العینش بهایش بالاتر از اینها بود، میدانم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.