سوال1473 :
سلام استادبزرگوار.چقدر میتوانیم ب احادیث ومطالب زیر استناد کنیم؟ ( اگر لازم میدانید سوال را تفکیک کنم ) تفکیک نکردم چون میخواستم ببینم آیا رابطه ای با سوال بعدی دارد.
ﭘﺮﭼﻢ ﻫﺎﯼ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﯾﺎ ﭘﺮﭼﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﯿﺎﻩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻟﺸﮑﺮ ﺟﻤﻌﯽ ﺍﺯ ﯾﺎﺭﺍﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ (ﻉ) ﺗﺤﺖ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺳﯿﺪ ﺧﺮﺍﺳﺎﻧﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ . ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ (ﻉ) ﺩﺭ ﺣﺪﯾﺜﯽ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: . . . ﺳﻔﯿﺎﻧﯽ ﻟﺸﮑﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﮐﻮﻓﻪ ﻣﯽ ﻓﺮﺳﺘﺪ ﮐﻪ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮﻧﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﻭ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﻭ ﺍﺳﺎﺭﺕ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﯽ ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ ﺩﺭ ﭼﻨﯿﻦ ﺷﺮﺍﯾﻄﯽ ﭘﺮﭼﻢ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺳﯿﺪ ﺧﺮﺍﺳﺎﻧﯽ ﻧﻤﺎﯾﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﻨﺰﻟﮕﺎﻩ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﭼﺸﻤﮕﯿﺮﯼ ﻃﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ (ﻉ) ﻫﺴﺘﻨﺪ.[1] ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ (ﻉ) ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: ﻓﺮﺝ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻪ ﭼﯿﺰ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ: ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺍﻫﻞ ﺷﺎﻡ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺁﻥ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ، ﭘﺮﭼﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﯿﺎﻩ ﺍﺯ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﻭ ﻫﺮﺍﺱ ﻭ ﺳﺮﺩﺭﮔﻤﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ.[2] ﻭ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ (ﻉ) ﺩﺭ ﺣﺪﯾﺚ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: ﻭﻗﺘﯽ ﺳﭙﺎﻩ ﺳﻔﯿﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﮐﻮﻓﻪ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ (ﺩﺭﮔﯿﺮﯼ ﻭ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﺑﺮ) ﺍﻫﻞ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﻣﯽ ﻓﺮﺳﺘﺪ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ (ﯾﺎﺭﯼ) ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ (ﻉ) ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ . ﺳﻔﯿﺎﻧﯽ ﻭ ﺳﯿﺪ ﺧﺮﺍﺳﺎﻧﯽ ﺣﺎﻣﻞ ﭘﺮﭼﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﯿﺎﻩ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺭﺳﻨﺪ . ﺩﺭ ﺧﻂ ﻣﻘﺪﻡ ﺳﯿﺪ ﺧﺮﺍﺳﺎﻧﯽ، ﺷﻌﯿﺐ ﺑﻦ ﺻﺎﻟﺢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺑﺎ ﺳﻔﯿﺎﻧﯽ ﺩﺭﺑﺎﺏ ﺍﺻﻄﺨﺮ (ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺷﯿﺮﺍﺯ ﮐﻪ ﻧﻘﻄﻪ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻓﺮﻭ ﺭﻓﺘﮕﯽ ﺧﻠﯿﺞ ﻓﺎﺭﺱ ﺍﺳﺖ) ﻣﯿﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺟﻨﮓ ﺧﺎﻧﻤﺎﻥ ﺑﺮﺍﻧﺪﺍﺯ ﻭ ﺷﺪﯾﺪﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ ﮐﻪ ﭘﺮﭼﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﯿﺎﻩ ﭘﯿﺮﻭﺯ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻟﺸﮑﺮ ﺳﻔﯿﺎﻧﯽ ﻣﺘﻮﺍﺭﯼ ﻭ ﻓﺮﺍﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ . ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﺭﺯﻭﯼ (ﺁﻣﺪﻥ) ﻣﻬﺪﯼ (ﻉ) ﺭﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺟﻮﯾﻨﺪ . ﺍﻭ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻣﮑﻪ ﻗﯿﺎﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﭘﺮﭼﻢ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ (ﺹ) ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﻗﯿﺎﻡ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺷﺪﺕ ﻭ ﻣﺪﺕ ﺑﻼﯾﺎ ﻭ ﻓﺘﻨﻪ ﻫﺎ ﻣﺎﯾﻮﺱ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ.[3] ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻧﺎﻡ ﻭ ﺍﻭﺻﺎﻑ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎﻥ ﺳﭙﺎﻩ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺭﺍ ﭼﻨﯿﻦ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ: ﺳﯿﺪ ﺧﺮﺍﺳﺎﻧﯽ، ﺭﻫﺒﺮ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺘﺶ ﺧﺎﻟﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﻗﺎﺋﺪ ﺍﻋﻈﻢ ﻭ ﺳﯿﺪ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﺮﭼﻢ ﻫﺎﯼ ﻧﻬﻀﺖ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺍﻭ ﻣﻨﻘﻮﺵ ﮔﺸﺘﻪ ﺍﻧﺪ . ﺷﻌﯿﺐ ﺑﻦ ﺻﺎﻟﺢ ﺟﻮﺍﻥ ﮔﻨﺪﻣﮕﻮﻥ ﻭ ﺗﯿﺰ ﻓﻬﻤﯽ ﺍﺯ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﮐﻪ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ . ﮔﻨﺞ ﻫﺎﯼ ﻃﺎﻟﻘﺎﻥ ﮐﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻃﺎﻟﻘﺎﻥ (ﺷﻤﺎﻝ ﺗﻬﺮﺍﻥ) ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ (ﻉ) ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﺻﻔﺖ ﺑﺎﺭﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﮔﻨﺞ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﻮﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺷﻤﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ.[4] ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺷﺪﻥ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺧﻮﺩ; ﺑﺎ ﺳﯿﺪﯼ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﮐﻪ ﺷﻌﯿﺐ ﺑﻦ ﺻﺎﻟﺢ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﺳﭙﺎﻩ ﺧﻮﯾﺶ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪﻩ ﺑﯿﻌﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ . ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ، ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺟﻨﮓ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻨﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ; ﯾﻌﻨﯽ ﻋﺮﺍﻕ ﻭ ﺷﺎﻡ ﻭ ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺣﺎﮐﯽ ﺍﺯ ﺛﺒﺎﺕ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ; ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﺟﺰ ﺁﺷﻔﺘﮕﯽ ﻣﺨﺘﺼﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺟﺮﯾﺎﻥ «ﻗﺮﻗﯿﺴﯿﺎ» ﺩﺭ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ . ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻭﺍﻗﻌﻪ ﺍﺳﺎﺳﺎ ﺟﻨﮓ ﻣﯿﺎﻥ ﺳﻔﯿﺎﻧﯽ، ﺗﺮﮎ ﻫﺎ، ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﻏﺮﺑﯿﺎﻥ ﻭ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺳﭙﺎﻫﯿﺎﻥ ﻭ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻋﺮﺍﻗﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﻭ ﻣﻌﺮﮐﻪ ﺟﻨﮓ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﭼﻨﺪﺍﻧﯽ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ ﻭﻟﯿﮑﻦ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺍﺯ ﻗﺮﻗﯿﺴﯿﺎ ﺻﺮﻑ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺳﻔﯿﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻏﺎﯾﻠﻪ ﻗﺮﻗﯿﺴﯿﺎ ﭘﯿﺮﻭﺯ ﺷﺪﻩ ﻣﻬﯿﺎ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ . ﻫﺪﻑ ﻗﯿﺎﻡ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻗﺪﺱ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺯ ﻋﺮﺍﻕ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻓﺘﺢ ﮐﻨﻨﺪ . ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﺍﺯ ﺣﺮﮐﺘﯽ ﺩﺳﺘﻪ ﺟﻤﻌﯽ ﻭ ﻣﻠﯽ ﺍﺯ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﺻﻄﺨﺮ ﺧﺒﺮ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺣﺠﺎﺯ ﻭ ﺧﺮﻭﺝ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ (ﻉ) ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﻫﻞ ﻣﺸﺮﻕ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﺍﺯ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺯ ﻋﺮﺍﻕ ﻭ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﮑﻪ ﺭﺍﻫﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺭ ﺍﺻﻄﺨﺮ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻧﺠﺎ ﺑﺎ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﯿﻌﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﯽ ﺍﻭ ﺑﺎ ﺳﻔﯿﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺟﻨﮕﻨﺪ.[5] . ﺍﻟﻐﯿﺒﺔ، ﻧﻌﻤﺎﻧﯽ، ﺹ 187 . [2] . ﺑﺤﺎﺭﺍﻻﻧﻮﺍﺭ، ﺝ 52، ﺹ 229، ﯾﻮﻡ ﺍﻟﺨﻼﺹ، ﺹ 645 . [3] . ﺑﺸﺎﺭﺓ ﺍﻻﺳﻼﻡ، ﺹ 184; ﯾﻮﻡ ﺍﻟﺨﻼﺹ، ﺹ 651، ﺍﻟﺴﻔﯿﺎﻧﯽ ﻓﻘﯿﻪ، ﺹ 77 . [4] . ﺍﻟﻤﻤﻬﺪﻭﻥ ﻟﻠﻤﻬﺪﯼ، ﺹ 54 . [5] .ﺟﻬﺖ ﮐﺴﺐ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﻗﯿﺎﻡ ﺳﯿﺪ ﺧﺮﺍﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻭ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺑﻪ ﻓﺼﻞ ﺳﻮﻡ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻤﻤﻬﺪﻭﻥ ﻟﻠﻤﻬﺪﯼ، ﺣﺠﺔ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﻋﻠﯽ ﮐﻮﺭﺍﻧﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﻋﺼﺮ ﻇﻬﻮﺭ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮐﻨﯿﺪ .
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1473
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🍀🌱🌱🍀🌻
🔆🔅🌱در کتاب عصر ظهور تطبیق احادیث و روایات عصر ظهور با رویداهای مختلف باعث سردرگمی جستجوگران آیات ظهور گشته است، چرا که بعضی از تطبیقات و توقیتات غلط از آب در آمده!
🔆🔅🌱بایستی با چشم و دل بیدار رویداهای عصر ظهور را پی گیری نموده اما از هرگونه تطبیق و توقیت احساسی بایستی حذر نمود، چرا که زمینه ساز بعضی سودجویی ها و ادعاها و انحرافات میگردد،
🔆🔅🌱سید خراسانی و یمانی و شعیب بن صالح ، مثل ستاره درخشان ظاهر خواهند شد و هر گونه سیاهی شک در معرفی خودشان را خواهند زدود! هیچ یک از این عزیزان پاک در معرفی خودشان به تبلیغ تکلّفی روی نخواهند آورد.