استاد آیا می شود گفت که داعش پیش قراول خروج سفیانی است و آیا می شود گفت ظهور آقا امام زمان عج همین نزدیکی است و حدیث های ارسالی صحیح می باشند؟

53

سوال2635 :
با سلام و ارض ادب خدمت استاد عزیز
داعش پیش‌قراول خروج سفیانی
فتنه شام در روایات اسلامی
سفیانی کیست؟

مستندات بسیاری بر حوادث شام، در سال‌های قبل از ظهور کبرای امام زمان(عج) اشاره می‌کنند. مهم‌ترین آنها حسنه جابر در کتاب «الغیبه» نعمانی، ص 186، است که از امام محمّد باقر(ع) نقل می‌کند که فرمودند:

«ای جابر! قائم ظهور نمی‌کند تا آنکه فتنه‌ای شام را فراگیرد و اهل شام به دنبال خلاصی از آنند؛ امّا راهی برای آن نمی‌یابند.»[2]

در کتاب «عقد الدّرر» روایتی آمده است که می‌فرماید:

«در شام فتنه‌ای خواهد بود که آغازش همچون بازی کودکان است. هر چه این فتنه از یک طرف آرام و خاموش می‌شود، از جانب دیگر سربرمی‌آورد و پایان نمی‌پذیرد تا آنکه منادی از آسمان ندا سر می‌دهد. آگاه باشید که تنها فلانی امیر است…»[3] همچنین از رسول اکرم(ص) روایت شده است که فرمودند:

«بعد از من، چهار فتنه‏ برای شما پیدا می‏شود: در فتنه اوّل: [ریختن] خون‌ها حلال خواهد شد. در فتنه دوم: [ریختن] خون‌ها و [غصب] اموال حلال می‏شود. در فتنه سوم: [ریختن] خون‌ها و [غصب] اموال و ناموس مردم حلال خواهد شد. فتنه چهارم، فتنه‏ای است شدید و تاریك كه حركت آن نظیر حركت كشتی است در دریا؛ به طوری كه احدی از مردم، از شرّ آن ملجأ و پناهی نخواهند داشت. از شام‏ شروع می‏شود و عراق را فرا می‌گیرد و جزیره را با دست و پای خود می‌كوبد. در آن فتنه، مردم نظیر پوستی كه دبّاغی شود، دچار بلا می‌شوند، در آن موقع، احدی از مردم قدرت ندارد كه (به فتنه‏انگیزها) بگوید: بس است، از هر ناحیه‏ای كه آن فتنه را رفع كنند، از ناحیه دیگری سر برون خواهد كرد.»[4]
استاد آیا می شود گفت که داعش پیش قراول خروج سفیانی است و آیا می شود گفت ظهور آقا امام زمان عج همین نزدیکی است واین حدیث ها صحیح می باشند؟
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2635
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱داعش در واقع نخسه بدلی خروج سفیانی است، میتوان پیش بینی نمود که دشمنان اسلام با داعش قصد بازسازی خروج سفیانی را داشتند!
خروج سفیانی از جمله علائم حتمیه ظهور است اما میتواند نحوه خروج و اعمال و جنایاتش به بدا تغییر یابد! همچنین میتوان چنین نتیجه گیری هم نمود که خروج و خصوصیات و عملکرد واقعی سفیانی تنها در اختیار افراد خاصی میباشند.
🌸الله یعلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.