امیرالمومنین علیهم السلام خبری از آینده می دهند و می فرمایند ای مردم:زمانی بر شما خواهد رسید که اسلام چونان ظرف واژگون شده،آنچه در آن است ریخته می شود منظور از این جمله چست ؟

23

سوال۳۱۷۲:
سلام علیکم
جناب استاد در کتاب نهج البلاغه خطبه ۱۰۳شماره ۳که آقا امیرالمومنین علیهم السلام خبری از آینده می دهند و می فرمایند ای مردم:زمانی بر شما خواهد رسید که اسلام چونان ظرف واژگون شده،آنچه در آن است ریخته می شود منظور از این جمله چست ؟
🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ3172
🌹سلام علیکم
🌷🔆
🌷🔆 أيُّهَا النَّاسُ سَيَأْتِي عَلَيْكُمْ زَمَانٌ يُكْفَأُ فِيهِ الْإِسْلَامُ كَمَا يُكْفَأُ الْإِنَاءُ بِمَا فِيهِ أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ قَدْ أَعَاذَكُمْ مِنْ أَنْ يَجُورَ عَلَيْكُمْ وَ لَمْ يُعِذْكُمْ مِنْ أَنْ يَبْتَلِيَكُمْ وَ قَدْ قَالَ جَلَّ مِنْ قَائِلٍ- إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ وَ إِنْ كُنَّا لَمُبْتَلِين‏
🔆🌷اى مردم! بزودى زمانى بر شما خواهد رسيد كه اسلام چونان ظرف واژگون شده، آنچه در آن است ريخته مى‏شود.
اى مردم! خداوند به شما ظلم نخواهد كرد و از اين جهت تأمين داده است اما هرگز شما را ايمن نساخت كه آزمايش نفرمايد كه اين سخن از آن ذات برتر است كه فرمود: (در جريان نوح، نشانه‏هايى است و ما مردم را مى‏آزماييم.)
نهج البلاغة / ترجمه دشتى، ص: 192
🌱🔆 ظرف واژگون شده، مثل حساب خالی شده، دریای خشک شده، باغ تهی از گل و گیاه، آسمان بدون ستاره، جسم بدون روح، گل بدون عطر، عسل بدون شیرینی، داروی بدون درمان، عالم غیر عامل، کمان بدون تیر، علم خالی از عقل، مسجد خالی از عبادت، … و مثل دوران غیبت کبری، عصر حاضر با امام غایب …
🔆🌱این دوران عصر آزمون عظیم از برای تمام اهل جهان، علی الخصوص برای امت اسلام و ایمان است. چه کسی در جستجوی یافتن نگین انگشتر دین است؟ چه کسی در جستجوی آب گوارا و آب حیات است؟ چه کسی در تلاش رسیدن به روح قرآن و عترت است؟ چه کسی دلگیر تعطیلی دین خداست؟ چه کسی در جستجوی یافتن روح و صاحب و ناموس زمان است؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.