اگر بگوییم از جنس خالق است که در قرآن داریم لم یلد و لم یولد ،پس مشرک می شویم چراکه ذات او احد است، واگر از جنس اول ما خلق الله است،یعنی ان شیعتنا خلقوا من فاضل نورنا و شرک هم نیست چرا که خود اهل بیت علیهم السلام فرمودند، ما را نعوذ بالله خدا نخوانید،وبگویید در فضل ما هرچه می خواهید.

27

سوال2670 :
سلام علیکم
اگر بگوییم از جنس خالق است که در قرآن داریم لم یلد و لم یولد ،پس مشرک می شویم چراکه ذات او احد است، واگر از جنس اول ما خلق الله است،یعنی ان شیعتنا خلقوا من فاضل نورنا و شرک هم نیست چرا که خود اهل بیت علیهم السلام فرمودند، ما را نعوذ بالله خدا نخوانید،وبگویید در فضل ما هرچه می خواهید.💐

🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷
#پاسخ2670
🌼علیکم السلام
🌹🔅🌸خدای قادر و دانا به هر شکلی از ایجاد و آفرینش توانا هستند، حضرت صانع دانا ، قادر است که تک تک موجودات عالم را به تنهایی و بدون هیچ ارتباط دادنی با موجودات دیگر بیافریند و چه آنها را وابسته و مرتبط با یکدیگر خلق فرماید! چه صنایعی پدید آورد و از جان آن صنایع موجودات دیگر را صناعت فرماید و چه به استقلال همه را بیافریند!
🌹محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلّم صنعتی از صنایع حُسن الهی است که خالق هستی با آن به صناعت زیبایی ها پرداخته هر چند که تمام مصنوعات این صنایع را به استقلال میتوانستند بیافرینند!
🌼محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم مخلوق و مربوبِ حضرت خالق و رب العالمین هستند و به حق عبد الله و عبد الرب و عبد الخالق و عبد الصانع و … میباشند و این حقیقت را به وضوح تام در عالم هستی به نمایش گذاشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.