باتوجه به آیه ( مائده /116 ) در این آیه خداوند می دانستند که حضرت عیسی همچین سخنی نگفتند چرا با ایشان اینگونه سخن می گویند ؟ در حالی که خداوند عالم به همه چیز بودند لطفا توضیح بفرمائید.

41

سوال۲۸۱۶:
سلام علیکم
جناب استاد خداوند در آیه ۱۱۶در سوره مائده به حضرت عیسی علیهم السلام می فرماید :آیا تو به مردم گفتی که مرا و مادرم را سوای الله به خدائی گیرید?گفت :به پاکی یاد می کنم تو را ،نسزدمرا که چیزی گویم که نه شایسته آن باشم و…….
در این آیه خداوند می دانستند که حضرت عیسی همچین سخنی نگفتند چرا با ایشان اینگونه سخن می گویند ؟ در حالی که خداوند عالم به همه چیز بودند لطفا توضیح بفرمائید. متشکرم
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2816
🌹علیکم السلام
🌼🌿لزوما سوال حق تعالی از حضرت عیسی علیه السلام نه استفهامی و نه بازخواستی است بلکه تمهیدی برای مجازات جماعت ملحد و قائلین به الوهیت حضرت عیسی علیه السلام میباشد.
در واقع این پرسش مقدمه محاکمه قوم مشرکی میباشد که حضرت عیسی علیه السلام را می پرستیدند و خالق از او بعنوان شاهدی از میان خودشان برای ردّ هرگونه عذر و بهانه آنها استفاده فرموده است.
🌼🌿نکته لطیف دیگر اینکه خود شخصیتی که قوم ملحد او را معبود خود اختیار نمودند همان قوم را محکوم میکند، در واقع «مُعَبَّد=معبود گرفته شده» عابدانش را محکوم و از آنها به این طریق برائت میجوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.