باتوجه به آیه 51 سوره مبارکه ی شوری آیا منظور همین الهامات در مورد زندگی روزانه انسانها است ؟

26

سوال۳۳۴۲ :
خداوند در آیه ۵۱از سوره شوری می فرماید هیچ بشری را نرسد که خدا جز به وحی یا از آن سوی پرده ،با او سخن گوید ،یا فرشته ای می فرستد تا به فرمان او هر چه بخواهد به او وحی کند او بلند پایه و حکیم است .
این حرف زدن آیا خاص پیامبر علیهم السلام است یا برای همه انسانها ؟
آیا منظور همین الهامات در مورد زندگی روزانه انسانها است ؟
لطفا در مورد این حرف زدن خداوند با بندگان بیشتر توضیح بفرمائید .آیا این حرف زدن خداوند با بنده در هر لحظه از حیات انسان اتفاق می افتد یا موردی و خاص می باشد ؟
🌷🔅بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ 🔅🌷
🔆علیکم السلام
☘️ #جواب3342
🌷🔆الشورى : 51 وَ ما كانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلاَّ وَحْياً أَوْ مِنْ وَراءِ حِجابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولاً فَيُوحِيَ بِإِذْنِهِ ما يَشاءُ إِنَّهُ عَلِيٌّ حَكيمٌ
🔆🌷و شايسته هيچ انسانى نيست كه خدا با او سخن گويد، مگر از راه وحى يا از پشت حجاب، يا رسولى مى‏فرستد و بفرمان او آنچه را بخواهد وحى مى‏كند؛ چرا كه او بلندمقام و حكيم است!
☘️🔆کلام الهی به زبان ساده همان القائات مرموزی است که به دل مخاطب انداخته میشود، که از آن میتوان به وحی و الهام یاد کرد!
🔆☘️تمام موجودات در معرض الهامات الهی قرار دارند از زمین و آسمان و موجودات درون آنها.
انسانها نیز در معرض الهامات خاص قرار دارند!
🌷🔆الشمس : 8 فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها
🔆🌷سپس فجور و تقوا (شرّ و خيرش) را به او الهام كرده است،
☘️🔆وحی نبوی شامل انبیاء عظام بوده و هیچ کس غیر آنها شایسته دریافت این نوع وحی را ندارند!
🔆☘️وحی قرآنی مختص ساحت مقدس نبی اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم بوده و هیچ رسولی غیر آن حضرت به مقام دریافت وحی قرآنی نائل نشده اند!
🌷🔆الهامات سبحانی برای افراد عادی با درجات ایمان و تقوای آنها متفاوت خواهد بود اما درجه هیچکدام به درجه نبوی و ولوی(ولایی) نخواهد رسید و برای غیر آنها حجت شرعی نخواهد بود! الهامات نفسانی و شیطانی امری است که مشمول غیر انبیاست و همچنین تمییز آنها از الهامات ربانی مقام و جایگاه قرآن و عترت را اثبات میکند، هیچ القاء قلبی برای هیچ شخصی حجت شرعی نخواهد بود و توثیق آن با قرآن و روایات صحیحه شرط مقبولیت و تایید آن میباشد!
🔆🌷هدایت رحمانی با الهامات سبحانی برای غیر انبیاء و اولیاء بدون اینکه آنها متوجه الهامات باشند صورت میپذیرد لذا هر گونه تکلّف در تشخیص الهامات جایز نیست چرا که بیم انحراف و بزرگ پنداری شخص نسبت به خود وجود دارد و شیاطین چنین افرادی را اسبابی برای تولید فرق ضاله بکار میگیرند! همچنین این افراد با وحی پنداری خطورات قلبی در معرض بدعت آفرینی قرار دارند!
علی ساعی(عبدالله مشکات 110.141(903)

☘️🔅🌷بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 🌷🔅☘️
🌸افْتَتَحْتُ شَهْرِي هَذَا وَ سَنَتِي هَذِهِ 🌸
🌹و عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْتُ وَ لَا حَوْلَ لِي وَ لَا حِيلَةَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ وَ مَا شَاءَ اللَّهُ كَانَ 🌹
🌱🔅اللَّهُ أَكْبَرُ كَبِيراً وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ كَثِيراً وَ سُبْحَانَ اللَّهِ بُكْرَةً وَ أَصِيلًا سُبْحانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ🔅🌱
🍀نفتتح سنتی هذه باسمک یا فتاح و بعونک و حولک و قوتک و وکالتک و بمحبتک و برکتک و جلالک و جمالک و جمیع اسمائک و صفاتک و کلماتک و امثالک🍀
🌿اللهم باسمک المبارک بارک لنا هذه السنته الجدیده🌿
علی ساعی(عبدالله مشکات 110.141(903)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.