باتوجه به اینکه در پرسش های قبل فرمودید پلید بودن خوک به خاطر انتخاب هایی است که در عالم قبل انجام داده است و اگر توبه کند پاک خواهد بود، در اینصورت آیات و روایت هایی که به پلیدی خوک اشاره کرده اند باید تغییر کنند؟

40

سوال1240 :
با سلام خدمت حضرت استاد ساعی . بنده قبلا سوالی از حضرتعالی پرسیدم مبنی بر اینکه همه چیز در ماهیتش مستقل نیست ولی صادق هست و قائم به ذات .و پرسیدم که خوک که پلید است و قائم به ذات است، چون مستقل نیست .و در اینجا تناقض پدید می آید. چون خدا خیر محض است.و جواب شما این شد که خوک در عالم قبلی مرتکب اشتباه شده و در این دنیا به صورت پلید در آمده.و شما فرمودید که خوک می تواند توبه کند و پاک شود،سوال اینجاست که اگر خوک توبه کرد و پلیدیش از بین رفت پس متن قرآن و روایات رو هم در مورد پلیدی خوک باید عوض کنیم .در صورتی که نمی شود به آیات قرآن دست زد پس تکلیف توبه خوک چه می شود؟
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1240
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🔆🍀اگر با نظر تمام به منظر قرآن نظر کنیم در خواهیم یافت که قرآن تبیان هر چیزی است🍀🔆🌻
🔆🔅🌱با نظر به #سوال957 و #سوال963 و پاسخ آنها 👆هیچ تناقضی بین توبه خوک و اصالت قرآن وجود ندارد، چرا که وقتی خوک توبه کند دیگر خوک نخواهد بود بلکه موجودی خواهد بود که به پاکی و پاکیزگی تولد یافته باشد، در این شرایط آیات در مورد پلیدی خوک به قوه ی خود باقی است، چرا که آیات مربوط به خوک، توصیف خصائصی است که در موجودی میتواند جمع شود،
🔆🔅🌱اعتبار آیات مربوط به نجاسات به قوه ی خود باقی است هر چند که هر چیز نجسی تطهیر شده باشند، مثل توصیف انسان هایی که مرده اند اما نامشان در قرآن ذکر شده، به بیان آشکارتر سوره ی تبت در مورد ابولهب بعد از هلاکت او نیز به اعتبارش باقی است، خبر و علمی است که در قرآن ثبت است، از منظر دیگر بایستی توجه نماییم که قرآن محدود به ظاهر نبوده بلکه دارای بواطنی است!
🔆🔅🌱شیطان قبل از شیطان شدن نامش «عزازیل=عزیز خدا» بود، اگر شیطان توبه کند، امید اینکه بتواند مقام سابق خود را کسب کند وجود دارد، یعنی شیطان اگر توبه کند، دیگر شیطان نخواهد بود!
«1» به نقل از پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم مى‏فرمايد: اى على! «وفد» بايد سواره باشند، آنان مردانى هستند كه تقواى خدا را در پيش گرفتند و خداوند آنان را دوست داشت و به خويش ويژه گردانيد و اعمال آنان را پسنديد و پرهيزكارانشان ناميد، و سپس فرمود: اى على! سوگند به آنكه دانه را شكافت و مردم را پديد آورد همانا كه آنها از گورشان برون آيند در حالى كه فرشتگان با ناقه‏هاى سوارى به استقبالشان آيند؛ ناقه‏هاى عزّت كه بر آنها جهازهاى طلايى است كه بر آن درّ و ياقوت نشانده شده است، و روپوش آنها استبرق و سندس است، و مهار ارغوانى دارند، و آنها را به سوى محشر به پرواز درآورند، و همراه هر كدام‏ هزار فرشته باشد از جلو و سمت راست و چپ و با شادى آنها را ببرند تا ايشان را به در بزرگ بهشت رسانند. بر در بهشت درختى قرار دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.