باتوجه به حدیث ارسال شده آیا اجتماع قلوب ” در عصر غیبت ” منوط به تشکیل نظام اسلامی است؟ اگر بله لطفا اثبات بفرمائید.

46

سوال3034 :
سلام علیکم
حدیثی از امام زمان عج :
وَ لَوْ أَنَّ أَشْیَاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا عَلَى حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِهَا مِنْهُمْ بِنَا فَمَا یَحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا یَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَکْرَهُهُ وَ لَا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ وَ اللَّهُ الْمُسْتَعانُ وَ هُوَ حَسْبُنَا وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ .

اگر چنانچه شیعیان ما –که خداوند به طاعت خود موفّقشان بدارد- در راه وفا به پیمانی که بر عهده دارند همدل می شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تاخیر نمی افتاد و سعادت دیدار زودتر نصیب آنان می گشت، دیداری بر مبنای شناخت راستین و صداقتی از آنان نسبت به ما.

پس ما را از ایشان دور نمی‌دارد مگر آن دسته از کردارهایشان که برایمان ناپسند و ناخوشایند بوده و از آنان روا نمی داریم.

و خداوند یاری کننده است و ما را کفایت می نماید و وکیل خوبی است و درود او بر سید بشیر و نذیر ما محمد و خاندان پاکش. (الإحتجاج على أهل اللجاج/ج2/ص479)

چنانکه از حدیث مشخص است منظور از اجتماع قلوب، مشترک بودن عقیده های مومنان حول وفای به عهدی که بر عهده دارند است.
آیا اجتماع قلوب ” در عصر غیبت ” منوط به تشکیل نظام اسلامی است؟ اگر بله لطفا اثبات بفرمائید.
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ3034
🌹علیکم السلام
🌼🌿وفاء عهد همان عهد بندگی و پایبندی به رکن رکین توحید و ایستادگی و یایداری بر ولایت رسالت و امامت میباشد.
وفاء به عهد امام زمان علیهم السلام با پایبندی به دین و اجرای آن برای تمام شئونات فردی و اجتماعی است، وجه امر به معروف و نهی از منکر بخش مهم وفاء به عهدی است که همان همراهی جمعی برای اجرای قوانین دین است!
مصداق بارز عهد شکنی قرار گرفتن در قید و بند و وصل و اطاعت یک حکومت غیر دینی است، چرا که هر جکومت غیر دینی و اصل اسلامی دشمن امام زمان بوده و در تقابل آن حضرت بوده و هر گونه نرمش در برابر چنین حکومتی مبارزه با امام زمان علیه السلام میباشد.
اجتماع قلوب واحده تنها حول هدف واحد و مرکز واحد امکان پذیر است که تنها با تشکیل حکومت دینی امکان تحقق دارد. چرا که تشکیل تشکل های متفرق با شعب متفرق اجتماع قلوب را تشکیل نمیدهد بلکه تخالف و تقابل میان قلوب را موجب میشود و باعث بوجود آمدن فرق مختلف میگردد.
هر گونه زمینه سازی و یا سکوت در برابر تشکیل حکومت غیر دینی مشارکت در افساد فی الارض است.
🌻🌿 التوبة : 12 وَ إِنْ نَكَثُو ا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا في‏ دينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ
🌸و اگر پيمانهاى خود را پس از عهد خويش بشكنند، و آيين شما را مورد طعن قرار دهند، با پيشوايان كفر پيكار كنيد چرا كه آنها پيمانى ندارند شايد (با شدّت عمل) دست بردارند!
🌻🌿الرعد : 25 وَ الَّذينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ ميثاقِهِ وَ يَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُولئِكَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَ لَهُمْ سُوءُ الدَّارِ
🌸آنها كه عهد الهى را پس از محكم كردن مى‏شكنند، و پيوندهايى را كه خدا دستور به برقرارى آن داده قطع مى‏كنند، و در روى زمين فساد مى‏نمايند، لعنت براى آنهاست و بدى (و مجازات) سراى آخرت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.