باتوجه به حدیث مطرح شده از امام جواد(ع) لطفا بفرمایید که فنا روح در این دنیا چگونه است و اینکه فنا معانی متفاوتی هم دارد؟

24

سوال1276 :
امام جواد عليه السلام در دعا اين گونه به درگاه الهي عرضه مي داشتند:
أللّهُمَّ رَبَّ الْأرْواحِ الْفانِیَةِ، وَ الْأجْسادِ الْبالِیَةِ، أسْألُکَ بِطاعَةِ الْأرْواحِ الرّاجِعَةِ اِلى أحِبـّائِـها … صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلِ النُّورَ فى بَصَرى، وَالْیقینَ فى قَلْبى، وَ ذِکْرَکَ بِاللَّیْلِ وَ النَّهارِ عَلى لِسانى وَ عَمَلاً صالِحا فَارْزُقْنى. اى خدایى که پروردگار روح‌هاى فناپذیر و جسم‌هاى پوسیده‌‏اى از تو مى‏‌خواهم به خاطر اطاعت روح‌هاى پاکى که به دوستان‌شان بر مى‏‌گردند… بر پیامبر و خاندان او درود فرستى و نور را در دیده‏‌گانم قرار دهى[تا حقایق را ببینم] و یقین را در قلبم جایگزین کنى و یاد خود را شبانه روز بر زبانم جارى سازى و توفیق انجام کارهاى نیک را روزیم گردانى. 📚بحارالانوار 91 : 189 . استاد لطفا بفرمایید که فنا روح در این دنیا چگونه است و اینکه فنا معانی متفاوتی هم دارد?
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1276
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🍀🌱🌱🍀🌻
🔆🔅🌱دعا اشاره ای به فانی شدن ارواح در این دنیا ندارد، بلکه به طور اطلاق بر فانی شدن ارواح اشاره میکند، مناجات مربوطه را میتوان تفسیری از آیات شریفه ی ذیل دانست.
🌻🔅🌱الرحمن : 26 كُلُّ مَنْ عَلَيْها فانٍ
الرحمن : 27 وَ يَبْقى‏ وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ
🌻🔅🌱القصص : 88 وَ لا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلهاً آخَرَ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ هالِكٌ إِلاَّ وَجْهَهُ لَهُ الْحُكْمُ وَ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ
🔆🔅🌱رتبه ارواح بعد از اسماء حسنای الهی قرار دارد، و تمام ما خلق الله محو اسماء حسنای الهی اند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.