با توجه به آیه 12 سوره هود، اعتقاد به فرشته از کجا نشات میگیرد؟ آیا فرشتگان را دیده بودند!؟

33

سوال2606 :
با توجه به آیه 12 سوره هود:

فَلَعَلَّكَ تَارِكٌ بَعْضَ مَا يُوحَى إِلَيْكَ وَضَائِقٌ بِهِ صَدْرُكَ أَنْ يَقُولُوا لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَيْهِ كَنْزٌ أَوْ جَاءَ مَعَهُ مَلَكٌ إِنَّمَا أَنْتَ نَذِيرٌ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ [12] مباد كه برخى از چيزهايى را كه بر تو وحى كرده‌ايم واگذارى و بدان دلتنگ باشى كه مى‌گويند: چرا گنجى بر او افكنده نمى‌شود؟ و چرا فرشته‌اى همراه او نمى‌آيد؟ جز اين نيست كه تو بيم‌دهنده‌اى بيش نيستى و خداست كه كارساز هر چيزى است. (12)
اعتقاد به فرشته از کجا نشات میگیرد؟ آیا فرشتگان را دیده بودند!؟ یا مثلا میدانستند فرشته از عالم بالا می آید یا… ؟؟چطور میدانستند که فرشته ای وجود دارد که از غیب خبر میدهد، اما وجود خدا را باور نداشتند؟!
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2606
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱کسی را که دارای قوه ملکوتی است به جهان فرشته گان اطلاع مییابد، همچنین کسی که دارای قوه فوق ملکوتی است بر مجامع دون خود مطلع میگردد!
کسی که با با بهره مند بودن قوه ملکوتی این نیرو و توان در جان او نهفته و پنهان باشد و به حکمت امکان بروز عینی اش نباشد هر چند که تصاویر ملکوتیان برایش مکشوف عینی نباشد معنایشان در وجودشان بقا خواهند داشت.
☘️🌸🔆رویت فرشته گان در وضعیت کالبد جسمانی و در انحصار قبضه مادی تنها به تمثیل مادی آنها امکان پذیر است معاندان تصوری غیر عقلانی از فرشته گان داشتند و بهانه ای برای انکار نبوت حضرت بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.