با توجه به احادیث مطرح شده لطفا بفرمایید که آیا تمامی غذاها بر رفتار ما تاثیر دارند؟؟

28

سوال2494:
با سلام و سپاس از زحمتهای که میکشید :
با توجه به احادیث فوق لطفا کنید بفرمایید که آیا تمامی غذاها بر رفتار ما تاثیر دارند؟؟
الإمام الصّادق «ع»: اللّحم ينبت اللّحم، و من‏ ترك‏ اللّحم‏ أربعين‏ صباحا ساء خلقه. )
.« بحار» 66/ 66؛ از كتاب« المحاسن».
امام صادق «ع»: گوشت سبب روييدن گوشت مى‏شود، و هر كس چهل روز خوردن گوشت را ترك كند، بد خلق خواهد شد
النّبيّ «ص»- فيما رواه الإمام الصّادق: عليكم باللّحم، فإنّ اللّحم ينمّي اللّحم. و من مضى به أربعون صباحا لم يأكل اللّحم ساء خلقه. و من ساء خلقه فأطعموه اللّحم …
.« وسائل» 17/ 26- 27.
پيامبر «ص»- به روايت امام صادق «ع»: بر شما باد خوردن گوشت، چون گوشت گوشت مى‏آورد. هر كس چهل روز بر او بگذرد و در آن فاصله گوشت نخورده باشد، بدخلق خواهد شد. و هر كس بد خلق شد، به او گوشت بخورانيد
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2494
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱انسان سرزمین باشکوهی است که خالق بی همتا تمام امکانات و تجهیزات این سرزمین عظیم را فراهم فرموده اشتهای آدمی به واقع عکس العمل سامانه معرفتی آدمی در برابر تقاضای بدن برای نیاز خاص خود میباشد بدن تا زمانی که با ستاد مرکزی عقل و جنودش در ارتباط باشد تمام اطلاعات صادره از نهاد آدمی با عکس العمل و یافته ها و پردازش صحیح توأم خواهد بود حتی در تشخیص درد و نحوه درمان و داروی رفع بیماری تحت تلقینات و الهامات باطنی قرار خواهد گرفت.
🌷🔅🌱زمانیکه انسان از سامانه عقل خود تبعیت نماید به نیکویی رانمایی خواهد شد و نیاز را به وثاقت تشخیص داده شده و به زیبایی رفع خواهد شد، اما زمانیکه از تابعیت عقل خارج شود بدن آدمی دچار تخریب بدن و تشدید بیماری خواهد شد.
🌷🔅🌱در حدیث مذکور به رابطه خاصی بین عدم مصرف طولانی مدت گوشت با سوء اخلاق اشاره شده در این مورد به دو گونه میتوان موضوع را تحلیل نمود.
🌷🔅🌱اگر انسان تابع سامانه عقل بوده و پیام رفع نیاز از آن ناحیه ارسال شود و انسان به درستی نیاز خود را که مصرف گوشت است، دریافت نماید، اگر بی اعتنایی کند در واقع نسبت به عقل تعدی نموده و مرتکب خطا میگردد در این شرایط سوء خُلق این شخص قبیح خواهد بود. اما اگر امکان و توانایی رفع نیاز خود را نداشته باشد در واقع چنین شخص به کسالت اخلاقی مبتلا میگردد نه سوء اخلاق. در واقع اخلاق خوش خود را با قدرت تمام نخواهد توانست بروز دهد اما به باطن خوشی اخلاقش محفوظ خواهد ماند.(الامام الصادق علیه السلام یعلم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.