برای مسائل شرعی و مشکلاتی که برای شخص سالک احیاناً در عوالمی غیر از عالم مادّه (ارض) پیش می آید و پاسخ اینگونه مسائل (غیر محسوسات ) در رساله های عملیه مراجع عظام وجود ندارد؛ و دسترسی به امام زمان (عج) هم مقدور نیست (البته در غیبت کبری ) چگونه میتوان راهکار و راه حل این مشکلات را پیدا نمود ؟!

29

سوال1557 :
برای مسائل شرعی و مشکلاتی که برای شخص سالک احیاناً در عوالمی غیر از عالم مادّه (ارض) پیش می آید و پاسخ اینگونه مسائل (غیر محسوسات ) در رساله های عملیه مراجع عظام وجود ندارد؛ و دسترسی به امام زمان (عج) هم مقدور نیست (البته در غیبت کبری ) چگونه میتوان راهکار و راه حل این مشکلات را پیدا نمود ؟!
الله با هو فرق دارد یا نه؟
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1557
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🍀🌱🌱🍀🌻
🔆🔅🌱اگر منظور شما این باشد که «در حیات مادی خود که همزمان با آن در عوالم موازی به نحوی از انحاء حضور و ظهوری داریم چگونه میتوانیم به احکام آن عوالم دسترسی پیدا کنیم؟»
🔆🔅🌱عوالم موازی با عالم دنیا بسیار گسترده تر و پیجیده تر از این عالم بوده و به هیچ وجه کسی در ان عالم دچار سردرگمی و بلا تکلیفی نمیشود، همانطوریکه علوم و فنون لازم برای حیات مادی بطور غریزی و فطری و تعلیمی قابل حصول است، در آن عوالم نیز مایحتاج علمی و عملی لازم در اختیار موجود آن عالم قرار دارد، شاید به صراحت بگوییم که دسترسی به حجت خدا در آن عوالم سهل الوصول تر از این عالم مادی باشد، اما در گذر از آن عوالم و ورود به دنیا ممکن است خاطره آن عوالم فراموش شود و امکان دارد که خاطره ی عالم دنیا هم در آن عوالم فراموش شود.
🍀 الله اعلم
🌸🔅🌱عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَلَقَ اسْماً بِالْحُرُوفِ وَ هُوَ عَزَّ وَ جَلَّ بِالْحُرُوفِ غَيْرُ مَنْعُوتٍ «1» وَ بِاللَّفْظِ غَيْرُ مُنْطَقٍ وَ بِالشَّخْصِ غَيْرُ مُجَسَّدٍ وَ بِالتَّشْبِيهِ غَيْرُ مَوْصُوفٍ وَ بِاللَّوْنِ غَيْرُ مَصْبُوغٍ مَنْفِيٌّ عَنْهُ الْأَقْطَارُ مُبَعَّدٌ عَنْهُ الْحُدُودُ مَحْجُوبٌ عَنْهُ حِسُّ كُلِّ مُتَوَهِّمٍ مُسْتَتِرٌ غَيْرُ مَسْتُورٍ فَجَعَلَهُ كَلِمَةً تَامَّةً عَلَى أَرْبَعَةِ أَجْزَاءٍ مَعاً لَيْسَ مِنْهَا وَاحِدٌ قَبْلَ الْآخَرِ فَأَظْهَرَ مِنْهَا ثَلَاثَةَ أَسْمَاءٍ لِفَاقَةِ الْخَلْقِ إِلَيْهَا «1» وَ حَجَبَ وَاحِداً مِنْهَا وَ هُوَ الِاسْمُ الْمَكْنُونُ الْمَخْزُونُ بِهَذِهِ الْأَسْمَاءِ الثَّلَاثَةِ الَّتِي أُظْهِرَتْ فَالظَّاهِرُ هُوَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ سَخَّرَ سُبْحَانَهُ لِكُلِّ اسْمٍ مِنْ هَذِهِ أَرْبَعَةَ أَرْكَانٍ «2» فَذَلِكَ اثْنَا عَشَرَ رُكْناً ثُمَّ خَلَقَ لِكُلِّ رُكْنٍ مِنْهَا ثَلَاثِينَ اسْماً فِعْلًا مَنْسُوباً إِلَيْهَا «3» فَ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِيمُ … الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ … الْخالِقُ الْبارِئُ الْمُصَوِّرُ …- الْحَيُّ الْقَيُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ- .. الْعَلِيمُ الْخَبِيرُ … السَّمِيعُ الْبَصِيرُ- .. الْحَكِيمُ … الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ- .. الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ الْمُقْتَدِرُ الْقَادِرُ- السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْبَارِئُ «4» الْمُنْشِئُ الْبَدِيعُ الرَّفِيعُ الْجَلِيلُ الْكَرِيمُ الرَّزَّاقُ الْمُحْيِي الْمُمِيتُ الْبَاعِثُ الْوَارِثُ فَهَذِهِ الْأَسْمَاءُ وَ مَا كَانَ مِنَ الْأَسْمَاءِ الْحُسْنَى حَتَّى تُتِمَّ ثَلَاثَمِائَةٍ وَ سِتِّينَ اسْماً فَهِيَ نِسْبَةٌ لِهَذِهِ الْأَسْمَاءِ الثَّلَاثَةِ وَ هَذِهِ الْأَسْمَاءُ الثَّلَاثَةُ أَرْكَانٌ وَ حُجُبٌ لِلِاسْمِ الْوَاحِدِ الْمَكْنُونِ الْمَحْزُونِ بِهَذِهِ الْأَسْمَاءِ الثَّلَاثَةِ وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ- قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمنَ أَيًّا ما تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏.
التوحيد (للصدوق)، ص: 190

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.