برای کسی که چندین سال نماز قضا دارد فرزند ارشد وظیفه دارد پس از مرگ شخص آن ها را به جا بیاورد، جایگاه این نوع نماز چگونه است ؟ آیا همه می توانند نماز نخوانند و پس از مرگ وصیت کنند که کسی به جایشان آن را به جا بیاورد؟ گناه فرزند ارشد چیست که باید جور پدرش را بکشد؟

35

سوال2199:
با عرض سلام خدمت استاد بزرگوارم.
یکی از دوستان میپرسند برای فردی که چندین سال نماز قضا دارد ؛ نماز میخرند یا فرزند بزرگ میخواند.
حال آیا ۱.این نمازها واقفا جبران نمازهای فوت شده فرد را در روز حساب میکند اگر اینطور باشد افراد کاهل در نماز خواندن یا بی نماز ها وصیت میکنند که برایشان نماز بگیرند تا از عقوبت بی نمازی رها شوند.
۲.گناه پسر بزرگ چیه که پدر نماز نخوانده و او باید بخواند؟
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2199
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱نقش امر به معروف و نهی از منکر را برجسته تر میکند! هر فرد در این عالم حکم عضوی از اعضای بدن واحد را تشکیل میدهد، تنبلی و عدم انجام وظایف از هر یک از اعضا بر کل بدن آسیب میرساند،
🌷🔅🌱ادای نماز قضای مرده مثل وارد کردن دارو و ویتامین غذا به پیکر جامعه برای حبران کاستی های فرد متوفی.
🌷🔅🌱نماز حکم بذر افشانی و تولید اکسیژن روخانی را دارد، هر کس در انجام وظایقش کوتاهی نموده و بمیرد برای جبران کاستی های او میبایست تلاش نمود!
🌷🔅🌱پسر ارشد جکم جانشین پدر را دارد و زیباترین و بهترین گزینه ای است که میتواند باشد! پسر بزرگ حکم نفس های پدر را در خانواده دارد، بعد از مرگ پدر کانون گرم خانواده میبایست حفظ شود.
🌷🔅🌱امکان ادای نماز و روزه ی قضای متوفی نشانگر لطف و محبت خاص خدا برای مومنان است، در این میان نقش باقیات الصالحات و اولاد صالح کاملا خود را نشان میدهد، گویا که فرزند صالح پدر شعبه ای از پدر است که در عالم دنیا به سر میبرد. پس خوشا به احوال پدرانی که فرزندان صالحی را پروانده و از خود باقیات الصالحات میگذارند!
🌷🔅🌱وجوب ادای نماز و روزه پدر از طرف پسر بزرگ، نه تنها جریمه برای او محسوب نمیشود بلکه حکم توفیق خاص الهی را دارد، به یقین ادای این وظیفه پاداش درخور خودش را داراست.
🌷🔅🌱با مرگ متوفی نمیبایست صله ارحام و احباب از هم گسته شود بلکه باید با حفظ رابطه نیکویی و احسان افزایش یابد.
🌷🔅🌱
🔆🌷هو العلیم🌷🔅

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.